صنایع دستی در مقابل مفهوم: کدام ابزار بهره وری بهتر است

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از صنایع دستی در مقابل مفهوم: کدام ابزار بهره وری بهتر است با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

نرم افزارهای بهره وری مدولار مانند کرافت، مفهوم، ایرتابل و کودا در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. Notion و Craft در بین مصرف کنندگان، تیم های کوچک و استارت آپ ها کاملاً شناخته شده هستند. اما کدام یک برای گردش کار شما بهتر است؟ بیایید تفاوت های این دو را یاد بگیریم.

Craft_vs

این پست Craft و Notion را بر اساس رابط کاربری، الگوها، هوش مصنوعی، در دسترس بودن بین پلتفرم‌ها، قیمت، ویژگی‌ها، اشتراک‌گذاری و موارد دیگر مقایسه می‌کند. بیا شروع کنیم.

در دسترس بودن کراس پلتفرم

بیایید ابتدا با در دسترس بودن چند پلتفرم شروع کنیم. Craft در iPhone، iPad، Mac، Windows و وب در دسترس است. متأسفانه در اندروید نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

این مفهوم با یکیشن‌های ، ویندوز، مک، آی‌پد، وب و اندروید کمی جلوتر است. توجه داشته باشید که برنامه های Notion در تلفن همراه احساس و ظاهری ضعیف دارند. آنها بسته‌بندی‌های وب در iPhone و هستند و به اندازه برنامه‌های iOS و iPadOS کرافت به نظر نمی‌رسند.

رابط کاربری

در حالی که Notion با در دسترس بودن بین پلتفرم بهتر پیشروی می کند، کرافت با یک رابط کاربری عالی به عقب برمی گردد. خوب به نظر می رسد، احساس صافی دارد و در کل تجربه کاربری بهتری دارد.

کاردستی در مقابل مفهوم 1

Notion رابط کاربری را با به‌روزرسانی‌های مکرر در طول زمان بهبود بخشید، اما اصلاح رابط هنوز با Craft فاصله دارد. با این حال، عملکرد نرم افزار کافی است. ما در ویندوز و مک با هیچ مشکلی مواجه نشدیم.

کرافت در مقابل مفهوم 2

فضای کاری و سازمان

قبل از بحث درباره ویژگی‌ها، اجازه دهید در مورد سازماندهی یادداشت صحبت کنیم. می توانید یک فضای کاری ایجاد کنید و صفحاتی را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید یک فضای تیمی جدید ایجاد کنید که در آن تیم شما صفحات، مجوزها و اعضا را سازماندهی می کند. به این ترتیب، می توانید پایگاه داده خود را جدا از تیم نگه دارید. می توانید هر تعداد صفحه را که می خواهید در یک فضای کاری اضافه کنید و آنها را به دلخواه سازماندهی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین ویژگی و مزیت Google One
کرافت در مقابل مفهوم 3

می توانید یک تیم در کرافت ایجاد کنید و فضای شخصی خود را اضافه کنید. اکنون می توانید پوشه ها را در فضا ایجاد کنید و یادداشت ها، اسناد و الگوها را اضافه کنید. Craft یک افزونه مفید با یادداشت های روزانه دارد. می‌توانید روز خود را با یادداشت‌های مرتبط شروع یا پایان دهید و آنها را در نمای تقویم مرور کنید.

کرافت در مقابل مفهوم 4

قالب ها

الگوها نقش اصلی را در چنین راه حل های نرم افزاری ایفا می کنند. پس از همه، شما نمی خواهید ساعت ها صرف ایجاد صفحات و اسناد از ابتدا کنید. اینجا جایی است که Notion به طور کامل بر Craft با یک کتابخانه الگوهای غنی تسلط دارد.

چه بخواهید یک الگو برای بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت پروژه، سفر، نمونه کار طراحی، ردیاب کتاب، یا یک برنامه ریز هفتگی داشته باشید، گالری قالب پیش فرض باید برای مورد استفاده شما کافی باشد. اگر این کافی نیست، با گالری الگوهای انجمن بروید و صفحه مربوطه را پیدا کنید.

کرافت در مقابل مفهوم 6

انتخاب قالب Craft در مقایسه با Notion ناچیز است، اما همچنان برای شروع به اندازه کافی خوب است. Notion همچنین از ویجت های منابع شخص ثالث پشتیبانی می کند. می‌توانید ساعت، ردیاب پیشرفت، آب‌وهوا، نقل قول و ویجت‌ها را برای ایجاد یک صفحه مفهومی زیبایی‌شناختی اضافه کنید.  

کرافت در مقابل مفهوم 5

امکانات

Notion و Craft دارای ویژگی های ویرایشی فراوانی برای تکمیل یک سند یا یک پیشنهاد پروژه هستند. اگرچه اجرای کرافت بهتر است. می توانید روی نماد A در نوار کناری کلیک کنید و تمام ویژگی های ویرایش را بررسی کنید. این ویژگی ها در دستور ‘/' نیز موجود هستند.

کرافت در مقابل مفهوم 7

هیچ نوار ابزار سنتی در Notion وجود ندارد. تمام ویژگی های Notion تحت دستور اسلش پنهان می شوند. این یک UX بد در کتاب های ما است. Craft با حالت فوکوس اختصاصی برای حذف تمام حواس‌پرتی‌ها ارائه می‌شود. با این حال، همان مورد در Notion در دسترس نیست.

Notion با پیش‌نمایش Docs، Sheets، Figma، Invision، Miro، Google Maps، Loom، OneDrive و فایل‌های دیگر به خوبی کار می‌کند. اگر اغلب با چنین برنامه‌های شخص ثالثی کار می‌کنید، با Notion همراه باشید. با چنین ادغام هایی کار بسیار بهتری انجام می دهد. همچنین می توانید Zapier، IFTTT، Webex، Bardeen و سایر اتصالات را اضافه کنید.

کرافت در مقابل مفهوم 8

Craft برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران به زیبایی اسناد متکی است. می‌توانید یک سبک صفحه خیره‌کننده برای تغییر پس‌زمینه، اضافه کردن تصویر جلد و موارد دیگر تنظیم کنید. هر دو برنامه به شما امکان می دهند فعالیت صفحه را بررسی کنید، میانبرهای صفحه کلید را به خاطر بسپارید و یادداشت های مرتبط را پیوند دهید.  

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این آیفون اصلی به قیمت حدود 200000 دلار فروخته شد

هوش مصنوعی

مقایسه ما بدون بحث در مورد روند داغ – هوش مصنوعی ناقص است. می‌توانید از Notion and Craft بخواهید ایده‌ها را بنویسند، یک پست وبلاگ بنویسند، یک طرح کلی، پست رسانه‌های اجتماعی، داستان خلاقانه و موارد دیگر ایجاد کنند.

کرافت در مقابل مفهوم 11

مفهوم هوش مصنوعی همچنین می تواند یک سند طولانی را خلاصه کند. Craft یک ابزار ترجمه داخلی برای هموارتر کردن ارتباط بین اعضای تیم از مناطق مختلف دارد.

کرافت در مقابل مفهوم 10

اشتراک گذاری و همکاری

به لطف ابزارهای قوی اشتراک گذاری و همکاری، Craft و Notion برای تیم های کوچک و استارت آپ ها ایده آل هستند. شما می توانید یک فضای کاری یا تیم ایجاد کنید و اعضای خود را به پیوستن دعوت کنید.

کرافت در مقابل مفهوم 13

اعضای شما می توانند در اسناد همکاری کنند، نظرات را به اشتراک بگذارند، یا حتی واکنش ها را به اشتراک بگذارند (در Craft). Notion همچنین از بردهای Kanban پشتیبانی می کند، که مدیریت پروژه را آسان می کند. کرافت تابلوهای کانبان ندارد. همچنین می توانید یک صفحه یا اسناد را به صورت آنلاین منتشر کنید و نامزدی را پیگیری کنید.

کرافت در مقابل مفهوم 12

قیمت

طرح رایگان Notion بلوک های نامحدود، بلوک های محدود برای تیم ها، تجزیه و تحلیل صفحه اصلی، تاریخچه صفحه 7 روزه و حداکثر 10 مهمان را ارائه می دهد. طرح پلاس از 10 دلار در ماه شروع می شود. می‌توانید پیشنهاد کلی و مکان‌های دیگر را از صفحه اختصاصی زیر بررسی کنید.

طرح رایگان کرافت نیز بسیار محدود است. برای باز کردن قفل دامنه سفارشی، نام تجاری، 1000 درخواست دستیار هوش مصنوعی و حداکثر 100 گیگابایت فضا، می‌توانید با Craft Pro با 5 دلار در ماه یا طرح تجاری با 10 دلار در ماه استفاده کنید.

ویکی شخصی خود را ایجاد کنید

مفهوم اخیراً به دلایل خوبی نیز بر فضای بهره وری تسلط یافته است. با این حال، برنامه‌های دسکتاپ و موبایل این شرکت از نظر رابط کاربری و UX چیزهای زیادی را برای شما باقی می‌گذارند. اگرچه Craft دیر وارد شده است، اما جنبه های UI را کاهش داده است. از نظر ویژگی نیز غنی است. با این حال، فقدان یک برنامه اندرویدی ممکن است بسیاری را متوقف کند.

امیدواریم از این مقاله صنایع دستی در مقابل مفهوم: کدام ابزار بهره وری بهتر است مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NiMLSH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *