فناوری پرداخت اسکن کف دست آمازون اکنون می‌تواند سن را نیز تأیید کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم فناوری پرداخت اسکن کف دست اکنون می‌تواند سن را نیز تأیید کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

آمازون وان، فناوری پرداخت اسکن کف دست خرده‌فروش، اکنون با افزودن خدمات تأیید سن، عملکرد جدیدی به دست می‌آورد. این شرکت امروز اعلام کرد که مشتریانی که از دستگاه‌های آمازون وان استفاده می‌کنند، می‌توانند نوشیدنی‌های مخصوص بزرگسالان – مانند آبجو در یک رویداد ورزشی – را فقط با نگه داشتن کف دست خود بر روی دستگاه آمازون وان خریداری کنند. اولین مکانی که از این ویژگی پشتیبانی می کند، Coors Field، خانه تیم Colorado Rockies MLB خواهد بود. آمازون می‌گوید این فناوری در ماه‌های آینده به مکان‌های دیگری نیز عرضه خواهد شد.

اولین بار در سال 2020 معرفی شد، فناوری پرداخت بیومتریک آمازون با ایجاد یک چاپ کف دست منحصر به فرد برای هر مشتری کار می کند، که آمازون آن را با کارت اعتباری مرتبط می کند که مشتری پس از راه اندازی اولیه در کیوسک ثبت نام قرار می دهد، یا با کارتی که مشتری به صورت آنلاین در آن پیکربندی کرده است. پیشرفت. اگر مشتری یک حساب آمازون داشته باشد، با اطلاعات آمازون وان او نیز مرتبط است. این تصاویر چاپ کف دست رمزگذاری شده و در یک منطقه امن در ابر AWS که برای آمازون وان ساخته شده است، با دسترسی محدود کارمندان ذخیره می‌شوند.

برای استفاده از این سیستم، مشتریان دست خود را روی یک خواننده روی دستگاه نگه می‌دارند که جنبه‌های متعدد کف دست آنها مانند خطوط، برجستگی‌ها و الگوهای رگ‌ها را شناسایی می‌کند.

با ترکیب بیومتریک مشتری با اطلاعات کارت پرداخت و حساب‌های آمازون، آمازون ابزاری ایجاد کرده است که می‌تواند برای ارائه تبلیغات، پیشنهادات و توصیه‌های بسیار شخصی‌شده در طول زمان، در صورت تمایل شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، آمازون در یک پرسش متداول ادعا می کند که “از اطلاعات مشتری برای تبلیغات، بازاریابی یا هر دلیل دیگری استفاده نمی کند یا نمی فروشد.”

آمازون استدلال کرده است که خواندن کف دست شکل خصوصی تری از بیومتریک است زیرا شما نمی توانید هویت فردی را فقط با دیدن تصاویر کف دست مشخص کنید. با این حال، این شرکت فقط تصاویر کف دست را ذخیره نمی کند – بلکه یک پایگاه داده مشتری ایجاد می کند که تصاویر کف دست را با اطلاعات دیگر مطابقت می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Shadowban اینستاگرام چیست و چگونه از آن اجتناب کنیم

سیستم آمازون وان پس از اینکه در ابتدا در مکان‌های خرده‌فروشی خود آمازون مانند فروشگاه‌های Go و Whole Foods در دسترس قرار گرفت، از آن زمان به استادیوم‌های ورزشی مختلف، مکان‌های سرگرمی، فروشگاه‌های رفاه، و خرده‌فروشی‌های مسافرتی مانند Hudson و CREWS در چندین فرودگاه ایالات متحده گسترش یافته است. به Panera Bread از طریق مشارکتی که در ماه مارس اعلام شد.

برای اینکه اکنون سیستم قادر به شناسایی سن افراد باشد، مشتریان می توانند شناسه خود را به وب سایت آمازون وان به روز کنند. برای انجام این کار، مشتریان به one.amazon.com می‌روند، عکس‌هایی از جلو و پشت کارت شناسایی دولتی خود، مانند گواهینامه رانندگی، آپلود می‌کنند، سپس یک سلفی می‌گیرند تا تأیید شود که آنها هستند. آمازون می‌گوید این شناسه‌ها را پس از تأیید، که توسط یک ارائه‌دهنده تأیید هویت دارای گواهی ISO 27001 ناشناس انجام می‌شود، ذخیره نمی‌کند – گواهی‌ای که به یک استاندارد امنیتی بین‌المللی ارجاع می‌دهد.

پس از تایید سن، مشتریان آمازون وان می‌توانند نوشیدنی‌های بزرگسالان خود را بدون نیاز به بیرون کشیدن شناسه از جیب خود خریداری کنند – می‌توانند با اسکن کف دست خود، برای نوشیدنی‌ها شناسنامه بگیرند و هزینه نوشیدنی‌ها را بپردازند. پس از تأیید، متصدی بار می‌بیند که یک پیام «21+» به همراه سلفی مشتری روی صفحه ظاهر می‌شود که می‌تواند از آن برای مطابقت با مشتری سفارش‌دهنده استفاده کند. سپس مشتری می تواند دوباره کف دست خود را اسکن کند تا هزینه خرید را پرداخت کند.

خرده فروشان ممکن است از این فناوری قدردانی کنند زیرا می تواند خطوط را سریعتر حرکت دهد و فروش و درآمد بالقوه آنها را افزایش دهد. اما شایان ذکر است که آمازون بدون در نظر گرفتن اهداف ثانویه وارد این بازار نشده است، فراتر از سرعت بخشیدن به پرداخت ها.

این فناوری از زمان آغاز به کار موضوع نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی بوده است، که قبلاً باعث شد یکی از کاربران اولیه برنامه‌های خود را برای استفاده از خوانندگان، پس از دریافت فشار از طرف گروه‌های حمایت از حریم خصوصی مصرف‌کننده، کنار بگذارد. Denver Arts and Venues قصد داشت از آمازون وان برای ورود بدون بلیت به آمفی تئاتر Red Rocks استفاده کند – یک پیروزی بزرگ برای آمازون – اما پس از انتشار نامه سرگشاده ای که پیشنهاد می کرد آمازون می تواند داده های چاپ کف دست را با آژانس های دولتی به اشتراک بگذارد، روابط خود را با خرده فروش قطع کرد. که ممکن است توسط هکرها از فضای ابری دزدیده شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین گجت برای دویدن در سال 2024

گروهی از سناتورهای آمریکایی نیز کمی پس از راه‌اندازی این فناوری، آمازون را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌هایش با بیومتریک مشتریان تحت فشار قرار دادند. به علاوه، آمازون به دلیل عدم ارائه اخطار مناسب تحت قانون نظارت بیومتریک نیویورک، مربوط به استفاده از خوانندگان آمازون وان خود در فروشگاه های آمازون گو، با یک شکایت دسته جمعی مواجه است.

علی‌رغم این نگرانی‌ها، آمازون تلاش‌های خود را برای توسعه آمازون وان ادامه می‌دهد، به عنوان مثال، اخیراً قرارداد Panera را امضا کرده است.

آلیسون بردول، رئیس و مدیر عامل Aramark Sports + Entertainment، ارائه‌دهنده غذا و نوشیدنی و مکان‌های خرده‌فروشی در مکان‌های مختلف ورزشی آمریکای شمالی، گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که با آمازون وان همکاری کنیم تا ویژگی تأیید سن آنها را در Coors Field راه‌اندازی کنیم. از جمله Coors Field. ترجیحات مصرف‌کننده همواره در حال تغییر است و تقاضا برای مدل‌های خدمات سریع‌تر همچنان در حال رشد است. آخرین قابلیت آمازون وان با ارائه سطح جدیدی از راحتی به فرآیند تأیید سن، کوتاه کردن زمان خرید الکل و بهبود تجربه کلی مهمان در Coors Field، مستقیماً به این خواسته ها پاسخ می دهد. .

آمازون می گوید که آمازون وان با تأیید سن اکنون در Coors Field در دسترس است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QVr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *