فیشینگ می‌تواند خطرناک‌ترین تهدید امنیتی باشد که امسال با آن روبرو هستید – در اینجا نحوه ایمن ماندن آورده شده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فیشینگ یک نوع بدنام از کلاهبرداری ی است که در آن مجرمان قصد دارند قربانیان را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا جزئیات مالی را با استفاده از ایمیل‌های قانونی که لینک‌های مخرب را پنهان می‌کنند، به آنها تحویل دهند.

کلاهبرداری‌ها، که در آن مجرمان قربانیان را با استفاده از ایمیل‌های مشروع که پیوندهای مخرب را پنهان می‌کنند، هدف قرار می‌دهند، اغلب از دارایی‌های واقعی برای جعل یک شرکت واقعی استفاده می‌کنند، با مارک‌های مشابه و تصاویر شرکتی که برای فریب دادن کاربران به کلیک کردن روی URLهای مبهم استفاده می‌شوند. قربانیان می‌توانند با پیام‌های جعلی مدیرعامل، فاکتورهای یک بخش حسابداری جعلی، و حتی وانمود کردن پیام‌های بخش فناوری اطلاعات درگیر شوند – کلاهبرداری‌های فیشینگ دامنه وسیعی دارند و می‌توانند تهدیدی جدی برای شما و کسب‌وکارتان باشند.

ایمیل‌های فیشینگ ممکن است برای سال‌ها وجود داشته باشند، اما متأسفانه هنوز هم اغلب مؤثر هستند – بنابراین در اینجا برخی از نکات برتر ما برای محافظت از شما آورده شده است.

همه دستگاه های خود را همیشه ایمن کنید

کارگران و مصرف کنندگان مدرن به طور یکسان معمولاً این روزها از تعدادی دستگاه متصل استفاده می کنند – چه یک رومیزی برای استفاده در کار، یک لپ تاپ برای بهره وری تلفن همراه، یا تبلت ها و تلفن های هوشمند برای استفاده شخصی یا سرگرمی.

با این حال، هرچه دستگاه‌های متصل بیشتری داشته باشید، با بزرگ‌تر شدن چشم‌انداز تهدیدتان، احتمال اینکه هدف تهدیدات آنلاین قرار بگیرید، بیشتر می‌شود. برخی از دستگاه‌ها نیز ممکن است به سادگی فاقد حفاظت کافی باشند، که مخصوصاً در دستان کاربرانی که از امنیت کمتری آگاه هستند، خطرناک است، و جابه‌جایی بین عوامل مختلف شکل (مثلاً پاسخ دادن به ایمیل‌های کاری در تلفن هوشمند) اغلب می‌تواند منجر به خطاهای ساده‌ای مانند کشیدن تصادفی انگشت یا کلیک کردن روی پیوند مشکوک شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین گرامافون قابل حمل برای خرید امسال

برای اطمینان از ایمن بودن همه دستگاه‌هایتان، Bitdefender Premium Security Plus در دستگاه‌های ، macOS، Android و iOS کار می‌کند، محافظت جامعی را برای حداکثر 10 دستگاه در هر خانواده ارائه می‌کند، وب‌سایت‌های مشکوک را شناسایی می‌کند و همه دستگاه‌های شما را، چه کاری و چه شخصی، در برابر تهدیدات ایمن نگه می‌دارد.

از هویت دیجیتال خود محافظت کنید

اگر بدترین اتفاق بیفتد و قربانی یک کلاهبرداری فیشینگ شوید، هنوز هم اقدامات احتیاطی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از ایمن ماندن ارزشمندترین اطلاعاتتان انجام دهید.

هویت و داده‌های شخصی شما اغلب برای هکرها با ارزش‌ترین هستند، بنابراین همیشه اطمینان حاصل کنید که هر ایمیل یا وب‌سایتی که چنین جزئیاتی را درخواست می‌کند، قانونی و از یک منبع قابل اعتماد است. اگر ایمیلی مشکوک به نظر می رسد، روی هیچ پیوندی در آن کلیک نکنید و به یاد داشته باشید که بسیاری از سازمان های مهم اطلاعات شخصی را در ایمیل نمی خواهند.

Bitdefender Premium Security Plus طیف وسیعی از ابزارها را برای محافظت در برابر کلاهبرداری های سرقت شناسه ارائه می دهد، به ویژه در ابزار محافظت از هویت دیجیتال، که به کاربران امکان می دهد دائماً داده های شخصی شما را نظارت، هشدار و محافظت کنند، وب را به صورت بلادرنگ اسکن کرده و در صورت افشای هر یک از اطلاعات یا حساب های شما، هشدار ارسال کنند. همچنین امتیاز حفاظت هویت را برای ردیابی و مدیریت ردپای دیجیتالی شما در اختیار کاربران قرار می دهد و نقشه خطر را در کنار لیستی از اقدامات پیشنهادی برای اطمینان از ایمن ماندن اطلاعات شما ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تایمسکو لارنگوسکوپ ویدیویی جدیدی را در عرب هلث راه اندازی می کند

رمزهای عبور را به روز نگه دارید

به طور مشابه، اگر فکر می‌کنید ممکن است اشتباه کرده باشید و به طور تصادفی قربانی یک کلاهبرداری فیشینگ شده‌اید، ایده خوبی است که سریعاً رمزهای عبور همه حساب‌های کلیدی خود را به‌روزرسانی کنید.

داشتن رمزهای عبور منحصر به فرد و پیچیده برای حساب های مختلف توصیه رایجی است، و لازم به یادآوری است که در غیر این صورت، هکرها ممکن است برای دسترسی بالقوه به همه آنها فقط به یکی از حساب های شما دسترسی داشته باشند.

Bitdefender Premium Security Plus دارای یک ابزار مدیریت رمز عبور داخلی برای پیگیری تمام جزئیات ورود به سیستم شما در یک خزانه سایبری خاص، به شما (و فقط شما) دسترسی در صورت نیاز، و همچنین توصیه رمزهای عبور ایمن و حتی پر کردن خودکار فرم‌های آنلاین در صورت نیاز، اطمینان حاصل می‌کند که اشتباه نخواهید کرد.

برای دریافت اخبار در مورد آخرین تهدیدات، همچنین می‌توانید به‌روزرسانی‌های بلادرنگ درباره شیوع بدافزارها و کلاهبرداری‌ها را در وبلاگ Bitdefender.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SHeGEw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *