قیمت SSD به شدت کاهش می یابد، بنابراین اکنون می تواند زمان خوبی برای ارتقا باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

درایوهای حالت جامد (SSD) قرار است در طول سال 2023 حتی ارزان تر شوند و با افزایش سریع ظرفیت های ذخیره سازی، سرعت خواندن/نوشتن بالای آنها به این معنی است که درایوهای دیسک سخت (HDD) – به طور سنتی قادر به ذخیره داده های بیشتری هستند، اما با عوامل شکل بزرگتر و قطعات مکانیکی مستعد خرابی مخدوش می شوند – ممکن است به انقراض نزدیک تر شوند.

یک جدید گزارش از شرکت تحقیقات بازار Trendforce (از طریق سخت افزار تام) پیش بینی کرده است که به دنبال کاهش قیمت SSDS ویژه سازمانی بین 13 تا 18 درصد در سه ماهه دوم 2023، شکارچیان معامله می توانند انتظار داشته باشند که قیمت در سه ماهه سوم 5 تا 10 درصد کاهش یابد.

Tom's Hardware اشاره کرده است که چنین افت قیمتی در برابر افزایش تقاضا با بسته شدن سال مقاومت می کند، که این خبر خوبی برای هر کسب و کاری است که به دنبال برنامه ریزی آینده برای ذخیره سازی داده های خود است، یا کسانی که مجبور به تعویض فوری سخت افزار هستند. ابی فاجعه بدبختی

چرا قیمت SSD سقوط می کند؟

مثل همیشه، چنین افت قیمتی به دستور یک سازنده خیرخواه نیست. بسیاری از تولیدکنندگان SSD فعالانه در تلاش هستند تا با کاهش شدید تولید یک جزء کلیدی – تراشه های فلش NAND، قیمت ها را دوباره افزایش دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هوش مصنوعی و مسیر شغلی در حال تکامل متخصصان نظارتی

تراشه‌های فلش NAND جایی هستند که داده‌ها روی دستگاه‌هایی با استفاده از فناوری حالت جامد ذخیره می‌شوند، که به طور فزاینده‌ای فراگیر می‌شود زیرا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به طور یکسان می‌خواهند هزینه و اندازه دستگاه را پایین نگه دارند و در عین حال ظرفیت ذخیره‌سازی آن را به حداکثر برسانند. فلش مموری کار می کند زیرا آنها حافظه غیر فرار هستند، به این معنی که داده ها را می توان بدون برق ذخیره، خواند و نوشت.

این تراشه‌ها در حال حاضر به وفور یافت می‌شوند و بنابراین، به عقیده Trendforce، تولیدکنندگان برای ایجاد کمبود مصنوعی، تولید را پشت سر می‌گذارند. ما می توانیم آن را باور کنیم.

با این حال، همچنین پیش‌بینی می‌کند که فلش NAND در حال حاضر به قدری در دسترس است که مدتی طول می‌کشد تا این اقدامات روی بازار تأثیر بگذارد.

این برای شما چه معنایی دارد؟

ما در TechRadar Pro به عنوان مالک، مدیر فناوری اطلاعات یا صرفاً یک کارمند کوچک خوب یک سازمان، فکر می‌کنیم سرمایه‌گذاری یا اصرار برای سرمایه‌گذاری در درایوهای حالت جامد به عنوان ابزار اصلی ذخیره‌سازی داده‌ها به طور کلی یک حرکت محتاطانه است، اما به‌ویژه اکنون، در حالی که باد در جهت درست می وزد.

درست است، واقعی، قیمت هارد دیسک نیز شاهد کاهش شدید است، و سلامت SSD گاهی اوقات می تواند غیر قابل اعتماد باشداما توجیه سرمایه‌گذاری در هارد دیسک‌ها بر روی درایوهای SSD زمانی که ظرفیت ذخیره‌سازی موجود افزایش می‌یابد و دیگر گران‌تر از جایگزین‌های درایو مکانیکی نیست، به طور فزاینده‌ای دشوارتر می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل سیری دوزبانه و ویژگی عکس صفحه کامل را با iOS 17 معرفی می کند

از کجا باید شروع کرد؟

در ابتدا، شما می خواهید در مورد فناوری حالت جامد رزرو کنید و مزایای آن را با جزئیات بیشتر با TechRadar آشنا کنید. پرایمر مفید در SSD. از آنجا، لیست های انتخاب شده ما از بهترین SSD های ارزان قیمت را برای فرو بردن انگشت پا در آب در نظر بگیرید، یا اگر فضا و ابزار مورد نیاز شماست، بیشتر قابل حمل گزینه هایی که معمولاً از طریق یک اتصال USB معمولی به دستگاه ها متصل می شوند.

همانطور که فناوری SSD به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، مطمئن هستیم که شما شروع به تعجب خواهید کرد که چرا ما برای مدت طولانی به داده‌های خود به قطعات مکانیکی متزلزل اعتماد کردیم و چرا اینقدر طول کشید تا انقلاب شکل بگیرد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Nxx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *