هوش مصنوعی و مسیر شغلی در حال تکامل متخصصان نظارتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایوان لیم، شریک کینگزلی گیت، تأثیری را که بر متخصصان نظارتی در بخش علوم زیستی می گذارد، ارزیابی می کند.

آیا هر شغلی از تاثیر هوش مصنوعی در امان است؟ بر اساس مطالعه‌ای در مورد تأثیر رباتیک و هوش مصنوعی (AI) بر بازار کار توسط HEC Lausanne، مدرسه بازرگانی در دانشگاه لوزان و آزمایشگاه سیستم‌های هوشمند EPFL در سوئیس، حتی نقش‌های تخصصی مانند تکنسین‌های لوازم پزشکی، تشخیص عصبی. فن‌آوران و متخصصان تجهیزات پزشکی این خطر را دارند که به طور قابل توجهی تحت تأثیر اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی قرار بگیرند.

اما در مورد متخصصان امور نظارتی و پزشکی چطور؟ از آنجایی که پیشرفت‌های هوش مصنوعی شروع به تأثیرگذاری بر نقش‌های جوانتر در این زمینه‌ها می‌کند، چه تأثیرات ضربه‌ای ممکن است بر پیشرفت شغلی دیده شود و چه خطرات و فرصت‌هایی احتمالاً در نتیجه ظاهر می‌شوند؟

همانطور که در حال حاضر شاهد پتانسیل هوش مصنوعی در فرآیند کشف دارو هستیم، در مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده و ساده‌سازی هزینه‌های توسعه کسب‌وکار، تأثیر آن بر امور پزشکی و نظارتی نیز آغاز می‌شود، زیرا هر دو عملکرد همچنان با سطوح رو به رشدی دست و پنجه نرم می‌کنند. پیچیدگی

در امور نظارتی، این پیچیدگی ناشی از عواملی مانند ظهور سلول‌ها و ژن‌درمانی‌های پیشگامانه، افزایش قابل‌توجه در حجم مجموعه داده‌های موجود، تعداد داروهای تحت بررسی بالینی و حجم انبوه مطالب منتشر شده توسط نهادهای نظارتی است. . طبق گزارش سیگیت، انتظار می‌رود که «داده‌کره» مراقبت‌های بهداشتی هر دو سال یک‌بار دو برابر شود و بین سال‌های 2018 تا 2025 به میزان 36 درصد CAGR رشد کند.

از منظر عملیاتی، هوش مصنوعی در حال حاضر بر نقش‌های سطح پایین‌تر و میانی تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه آنهایی که شامل مدیریت داده‌ها (مثلاً داده‌های آزمایشی) می‌شوند، جایی که به طور فزاینده‌ای برای کاهش وظایف تکراری استفاده می‌شود. این روند خودکارسازی روش جمع‌آوری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها فقط تسریع خواهد شد.

اما این فقط تجزیه و تحلیل داده ها نیست که تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرد. برای بسیاری از نوآوران پزشکی و مراقبت های بهداشتی، هوش مصنوعی نقش اصلی را در تجارت آنها ایفا می کند. شرکت‌هایی مانند Intuitive، برای مثال، یک رهبر بازار در سیستم‌های جراحی با کمک رباتیک، شرکت فناوری مراقبت‌های بهداشتی Medtronic یا سازنده دستگاه‌های پزشکی Stryker انتظار دارند که نامزدهای شغلی سطحی از آگاهی از هوش مصنوعی داشته باشند و من انتظار دارم مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی را در لیست مشاهده کنم. مشخصات شغلی در سازمان هایی از این قبیل.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حاشیه های تسلا به ما یادآوری می کند که تسلا یک خودروساز است نه یک شرکت فناوری

بخش دیگری که در آن شاهد تقاضا برای متخصصان امور پزشکی و نظارتی با درک هوش مصنوعی هستیم، در فضای فناوری است. آلفابت (شرکت مادر گوگل)، آمازون، اپل، IBM Healthcare و همگی در بخش‌های تخصصی مراقبت‌های بهداشتی سرمایه‌گذاری می‌کنند و همه باید متخصصان امور پزشکی را با تجربه داده و هوش مصنوعی جذب کنند. نیازی به گفتن نیست که این فقط کمبود استعداد را تشدید می کند، به ویژه از آنجایی که غول های فناوری اغلب آماده ارائه حقوق بالاتر نسبت به تجهیزات پزشکی سنتی، علوم زیستی یا مشاغل دارویی هستند.

از آنجایی که مهارت‌های علم داده مهم‌تر می‌شوند، مطمئناً به هر کسی که در مراحل اولیه یا میانی یک حرفه نظارتی یا پزشکی است توصیه می‌کنم دوره‌ها یا مدارک مرتبط با هوش مصنوعی را به عنوان سرمایه‌گذاری شغلی بررسی کنند. و در حالی که تجربه شغلی کلی یک نامزد برای نقش‌های ارشد کلیدی باقی می‌ماند، این موضوع نیز در آینده تغییر خواهد کرد زیرا هوش مصنوعی و ابزارهای داده نقش بزرگ‌تری در زندگی عملیاتی سازمان‌های جهانی بازی می‌کنند. بنابراین، توصیه من به هر کسی در امور پزشکی و نظارتی این است که سعی کنند از پیشرفت‌های اخیر در علم داده و هوش مصنوعی مطلع شوند، چه از طریق یادگیری رسمی، خواندن مقالات رسانه‌ای یا صرفاً صحبت با همکاران آگاه در صنعت.

وقتی صحبت از متخصصان امور پزشکی به میان می‌آید، تعداد استعدادها کوچک‌تر است و افراد با تخصص مربوطه صرف نظر از آشنایی با هوش مصنوعی، تقاضای بالایی دارند. این همچنین به این معنی است که یک CMO ممکن است انتظار داشته باشد 15-25٪ بیشتر از مدیر ارشد تنظیم مقررات معادل آن درآمد کسب کند. با این اوصاف، یک نامزد CMO که می‌تواند درک درستی از پتانسیل هوش مصنوعی نشان دهد و اینکه چگونه می‌تواند به عملکرد امور پزشکی کمک کند تا با پیچیدگی‌ها مقابله کند یا از تصمیم‌گیری چابک حمایت کند، مطمئناً نسبت به کسانی که نمی‌توانند این کار را انجام دهند، برتری خواهد یافت. چند سالی به جلو بیایید و شکی نیست که داشتن درک خوبی از تجزیه و تحلیل مبتنی بر شواهد، ابزارهای داده و پیامدهای آنها برای مراقبت های بهداشتی به بخش مهمی از نقش CMO تبدیل خواهد شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع عدم اجرای فایل های EXE در ویندوز 11

اگر امروز با یک مدیر اجرایی مصاحبه می‌کنم، مطمئناً انتظار دارم که آن‌ها در موقعیتی باشند که نظرات خود را در مورد روش‌هایی که داده‌ها و هوش مصنوعی ممکن است بر نقش آن‌ها تأثیر می‌گذارد و امور داخلی گسترده‌تر انجام دهند، به اشتراک بگذارند و درک درستی از چگونگی ابزارهای خاص داشته باشند. می تواند در یک زمینه عملیاتی استفاده شود. اگر آنها بتوانند به نمونه هایی از چند پروژه که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آنها درگیر بوده اند اشاره کنند، خیلی بهتر است.

نتیجه

در بالاترین سطح انتصابات اتاق هیئت مدیره – مدیران عامل، رئیس‌ها، NED – رهبران کسب‌وکار باید بتوانند نشان دهند که می‌دانند چگونه هوش مصنوعی ممکن است بر مدل‌های عملیاتی و فرآیندهای کسب‌وکار تأثیر بگذارد. اما وقتی نوبت به عملکرد نظارتی آینده می رسد، بحثی در مورد تأثیر بلندمدت هوش مصنوعی و میزان جایگزینی عنصر انسانی وظایف و مسئولیت های مختلف در جریان است.

این موضوعی بود که توسط Sorcero، متخصص در امور پزشکی و دانش امور نظارتی، در کتاب سفید خود، هوش مصنوعی در امور پزشکی و روند امور نظارتی برای سال 2022 مورد بحث قرار گرفت.. در اینجا، آنها از تحقیقات Bain and Company برای پیش‌بینی اینکه ابزارهای دیجیتالی پیشرفته‌تر منجر به نسلی جسورتر و چابک‌تر از رهبران امور پزشکی می‌شوند، استفاده می‌کنند. و این امر به نوبه خود، امور پزشکی را از یک کارکرد پشتیبانی در صنعت بیوداروسازی به یک کارکرد با ارزش استراتژیک تبدیل می کند.

واضح است که هوش مصنوعی با فعال کردن اتوماسیون وظایف پیش پا افتاده، نقش متخصصان نظارتی را که در حال ارتقاء نردبان شغلی هستند، افزایش می دهد، به طوری که فضای بیشتری برای توسعه جنبه های فنی کمتر این نقش وجود دارد. از نظر جذب و حفظ متخصصان نظارتی مستعد، این فقط می تواند چیز خوبی باشد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZUzZXQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *