مایکروسافت و اکتیویژن سه ماه دیگر به خود فرصت می‌دهند تا ادغام 68.7 میلیارد دلاری خود را ببندند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم و اکتیویژن سه ماه دیگر به خود فرصت می‌دهند تا ادغام 68.7 میلیارد دلاری خود را ببندند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مایکروسافت و اکتیویژن مشترکاً توافق کرده‌اند که مهلت تکمیل ادغام مگا خود را به مدت سه ماه دیگر تمدید کنند تا به گفته آنها زمان برای حل «نگرانی‌های نظارتی باقی‌مانده» داده شود.

آخرین مهلت اولیه مایکروسافت برای بستن خرید 68.7 میلیارد دلاری Activision که در ژانویه 2022 اعلام کرد، 18 جولای (دیروز) بود. اما این زوج برای تاریخ جدید حداکثر 18 اکتبر به توافق رسیده اند.

آنها در بیانیه مطبوعاتی درباره تمدید قرارداد ادغام نوشتند: «مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد مشترکاً توافق کرده‌اند که مهلت قرارداد ادغام را از 18 جولای 2023 تا 18 اکتبر 2023 تمدید کنند تا زمان بیشتری برای رفع نگرانی‌های نظارتی باقی‌مانده در نظر گرفته شود.

این قرارداد همچنین دو مهلت قبلی دیگر را تعیین می کند، یعنی 29 اوت و 15 سپتامبر، زمانی که هزینه های فسخ قابل پرداخت به مایکروسافت – یعنی در صورت بسته نشدن معامله – به ترتیب از 3 میلیارد دلار به 3.5 میلیارد دلار و از 3.5 میلیارد دلار به 4.5 میلیارد دلار افزایش می یابد. .

اما ظاهراً این زوج امیدوارند که معامله با بسته شدن موفقیت آمیز به پایان برسد نه خاتمه.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس مایکروسافت، امروز در یادداشتی به کارکنان نوشت:

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد خوشبین هستند که خرید خود را به خط پایان برسانیم، بنابراین مشترکاً توافق کرده‌ایم که قرارداد ادغام را تا 18 اکتبر 2023 تمدید کنیم. در حالی که به دلیل پیشرفت‌های قانونی اخیر می‌توانیم از نظر فنی در ایالات متحده تعطیل شویم، این تمدید به ما زمان بیشتری می دهد تا نگرانی های نظارتی باقی مانده در بریتانیا را حل کنیم.

ادغام مگا 68.7 میلیارد دلاری به دلیل مخالفت های نظارتی در ایالات متحده و بریتانیا پیچیده شده است – از جمله تصمیم ناظر رقابت بریتانیا، سازمان رقابت و بازار (CMA) در آوریل برای جلوگیری از اکتساب، با اشاره به نگرانی هایی که باعث تضعیف قابل ملاحظه رقابت می شود. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot آمازون توسط تنظیم کننده ضد انحصار بریتانیا چراغ سبز نشان داد

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز با این ادغام مخالف است و برای جلوگیری از آن شکایت کرده است. اما در اوایل این ماه، یک قاضی دادگاه فدرال استدلال های خود را مبنی بر اینکه این معامله ضد رقابتی است رد کرد و حکم داد که تنظیم کننده نمی تواند آن را مسدود کند.

دیگر تنظیم کننده اصلی بازار، کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا، در ماه مه این خرید را روشن کرد. بنابراین تصمیم بریتانیا تنها مانع اصلی بر سر راه بسته شدن توافق در این مقطع است. این بدان معناست که ناظر بریتانیا خود را در موقعیت ناخوشایند منزوی شدن در صحنه جهانی یافته است.

در اوایل این هفته، CMA موافقت کرد تا مهلت نهایی خود را در پرونده پرونده تمدید کند تا آنچه را که به عنوان ارسال‌های «جزئیات و پیچیده» توسط مایکروسافت توصیف می‌کند، بررسی کند.

در پی مسدود شدن اقدام FTC در ایالات متحده، هر دو طرف همچنین درخواست توقف در درخواست تجدیدنظر مایکروسافت علیه تصمیم نهایی CMA در بریتانیا کردند.

CMA همچنین یک مسیر احتمالی برای خروج از بن بست را نشان داده است – اگر مایکروسافت و اکتیویژن تصمیم به بازسازی این قرارداد بگیرند – که می تواند منجر به تحقیقات جدیدی در مورد ادغام شود، در حالی که هشدار داده است که نمی تواند تصمیم نهایی را پس از این واقعیت دوباره باز کند. اما راهی برای بازنگری در نتیجه نامطلوب مشخص شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کروز خدمات روباتاکسی بدون راننده خود را به ساعات روز گسترش داده است •

در همین حال، تصمیم نهایی CMA – که این خرید به طور قابل توجهی رقابت را در بازار های ابری تضعیف می کند – هنوز پابرجاست. (در حالی که سازمان دیده بان نگرانی های اولیه خود را داشت که این معامله می تواند با کاهش رقابت به گیمرهای کنسول بریتانیا آسیب برساند، اما این نگرانی را کنار گذاشت و تمرکز خود را بر بازی های ابری محدود کرد.)

مایکروسافت و اکتیویژن اعلام کرده‌اند که در حال بررسی چگونگی تغییر این تراکنش هستند CMA CMA هفته گذشته اعلام کرد که آماده تعامل با آنها است. در حالی که هر دو طرف درخواست توقف در درخواست تجدید نظر مایکروسافت برای اجازه دادن به این بحث ها را داشته اند CMA تصمیم مندرج در گزارش نهایی آن هنوز پابرجاست.»

بازار بریتانیا به اندازه‌ای بزرگ است که مایکروسافت و اکتیویژن می‌خواهند راه‌حلی بیابند که با CMA ترکیب شود تا به آنها اجازه دهد به تجارت خود ادامه دهند.

گزارشی که هفته گذشته توسط بلومبرگ منتشر شد، نشان داد که این شرکت‌ها در نظر دارند تا برخی از کنترل‌های تجارت بازی‌های ابری خود را در بریتانیا کنار بگذارند تا از CMA راضی کنند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Mjvgun
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *