مایکل موریتز ادامه می‌دهد و فصلی طولانی را در Sequoia Capital نشان می‌دهد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مایکل موریتز ادامه می‌دهد و فصلی طولانی را در Sequoia Capital نشان می‌دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مایکل موریتز، روزنامه‌نگار تبدیل به VC که مدت‌ها یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین سرمایه‌گذاران در سکویا کاپیتال بوده است، شرکت را ترک کرده است تا روابط مشاوره‌ای خود را با Sequoia Heritage، واحد مدیریت ثروتی که در سال 2010 با مدت طولانی تأسیس کرد، «تعمیق بخشد» داگ لئون، همکار سکویا، و سال ها در هیئت مدیره او نشسته است.

این حرکت بلافاصله موثر است. رولوف بوتا، شریک مدیریت جهانی سکویا، در یادداشتی به LPها که قبلاً به دست آوردیم، گفت موریتز به نمایندگی از سکویا کاپیتال در تعداد معدودی از شرکت‌ها ادامه خواهد داد، اما این کرسی‌ها به مرور زمان به شرکای دیگر منتقل خواهند شد.

یک منبع آشنا با این شرکت گفت که توسعه در شراکت خیلی قبل از اعلام آن به سرمایه گذاران Sequoia اجتماعی نشده است زیرا موریتز مدت ها پیش از مسئولیت های روزانه خود صرف نظر کرده است. در واقع، او در سال 2012 از یک نقش مدیریتی فعال کناره‌گیری کرد و سپس به سرمایه‌گذاران گفت که مبتلا به یک بیماری نادر پزشکی است که می‌توان آن را مدیریت کرد اما غیرقابل درمان است و توضیح داد که به او گفته شده است که «در پنج آینده آینده تا ده سال، کیفیت زندگی من به احتمال زیاد کاهش می یابد.

علیرغم این تعدیل، موریتز به حضور در سکویا ادامه داده است و برخی از 9 صندلی هیئت مدیره او جدیدتر از سایرین هستند. مثلاً در هیئت مدیره می نشیند Getir، شرکت تحویل فوری مستقر در ترکیه که دفتر خانواده موریتز از آن پشتیبانی کرد 2020 قبل از اینکه سکویا یک چک برای شرکت بنویسد. از دیگر صندلی های هیئت مدیره او می توان به Instacart، تجهیزات تحویل مستقر در ایالات متحده اشاره کرد. Strava، شبکه اجتماعی ورزشکاران؛ Klarna، سازمان پرداخت مستقر در استکهلم که سال گذشته بودجه جدیدی را در a به شدت پایین تر ارزش گذاری نسبت به سال قبل؛ و Stripe مستقر در سانفرانسیسکو، که ممکن است یکی از بزرگترین نتایج Sequoia تا به امروز باشد.

در مقابل، زمانی که لئونه سال گذشته از نقش خود به عنوان «ماشین ارشد» سکویا کناره‌گیری کرد و بوتا که قبلاً شریک مدیریت عملیات سکویا در آمریکا و اروپا بود، جایگزین او شد، با توجه به کلاه‌های فراوان، این حرکت تقریباً دو سال در حال ساخت بود. نقش ایجاب می کند

در سکویا، کناره‌گیری فرآیندی ضعیف‌تر است. لئونه همچنان بخشی از تیم های بذر و رشد سکویا است. یکی دیگر از مدیران سابق سکویا، جیم گوتز، که تا سال 2017 بر تجارت سکویا در ایالات متحده با بوتا نظارت داشت و همچنان به سرمایه گذاری های جدید برای شرکت از محل کارش در میامی، فلوریدا ادامه می دهد، همین کار را می کند.

با این حال، موریتز سرمایه‌گذاری جدیدی انجام نخواهد داد، و شاید به ناچار، با توجه به اینکه Sequoia دستخوش یک سری تغییرات اخیر شده است، این امر در برخی از گوشه‌ها ابروها را برانگیخته است. (در مقاله‌ای که اوایل امروز منتشر شد، فایننشال تایمز از یک سرمایه‌دار خطرپذیر نقل می‌کند که در کنار موریتز و سکویا سرمایه‌گذاری کرده است و گفته می‌شود که خروج موریتز خطر ایجاد «شکاف رهبری» در سکویا را دارد. زمان بدی بود،» این شخص به FT گفت.)

در یکی از دراماتیک‌ترین حرکت‌ها در تاریخ این شرکت، سکویا – که در سراسر جهان از موفقیت چشمگیری برخوردار بود – در اوایل ماه گذشته اعلام کرد که تصمیم به جدایی گرفته است و صندوق‌های سکویا در چین و هند و آسیای جنوب شرقی دوباره به عنوان شرکت‌های جدید راه‌اندازی شدند: HongShan. و Peak XV Partners.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ابزار چت ربات سلامت روان هوش مصنوعی نشان کلاس IIa UKCA را دریافت می کند

در مصاحبه ای با فوربس، بوتا به همراه دو رئیس سرمایه گذاری دیگر این شرکت، نیل شن و سایلندرا سینگ، گفت که این تصمیم به درگیری بین پرتفوی مربوطه صندوق ها مرتبط است و یک محیط ژئوپلیتیکی را که تقریباً برای سرمایه گذاران آمریکایی غیرممکن کرده است، در مصاحبه با فوربس بیان کرده است. به طور خاص معاملات چین را تأمین مالی می کند و بالعکس.

کمتر از دو سال پیش، سکویا به طور جداگانه اعلام کرد که بر اساس چرخه‌های صندوق، «از سازمان‌های سنتی خارج می‌شود» و سرمایه سکویا را حول یک ساختار منفرد و دائمی بازسازی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد سهام عمومی را مدت‌ها پس از عمومی شدن پرتفوی (در مقابل توزیع) نگه دارد. سهام به سرمایه گذاران خود) و Sequoia را قادر می سازد تا “سرمایه گذاری های ما را در طبقات دارایی های نوظهور مانند ارزهای دیجیتال افزایش دهد.”

زمان اعلام نامشخص بود. اندکی پس از رکود بازار، کاهش قیمت سهام شرکت سهامی عام که سرمایه گذاران سکویا ممکن بود در غیر این صورت فروخته باشند. سکویا همچنین از شرمساری نادری رنج برد که FTX، صرافی رمزنگاری که سکویا بیش از 200 میلیون دلار به آن متصل شده بود، تقریباً یک شبه به دلیل سوءمدیریت منفجر شد.

شریک، آلفرد لین بعداً به این سردبیر گفت که سرمایه گذاری از منظر مدیریت ریسک، با در نظر گرفتن صندوق چند میلیارد دلاری 6.3 میلیارد دلاری که چک های سکویا از آن نوشته شده بود، نشان دهنده مبلغ معقولی است.

در همین حال، میشل فرادین، یک سرمایه‌گذار در مرحله رشد که با لین در آن معامله همکاری می‌کرد، از آن زمان سکویا را در جستجوی یک نقش عملیاتی ترک کرد.

و ترک‌های دیگری نیز وجود داشته است، از جمله دو سرمایه‌گذار – کایس خیمجی و دانیل چن – که از آن زمان شرکت‌های مختلفی را ایجاد کرده‌اند که سکویا از آنها حمایت کرده است، و مایک ورنال، معاون سابق فیس‌بوک که در سال 2016 به عنوان شریک به سکویا ملحق شد و در حال گرفتن آن است. به گفته یک منبع آگاه از برنامه های ورنال، تا پایان سال جاری تعطیل است.

ورنال در مقایسه با سایرین نقش مهم تری داشت، از جمله کمک به نظارت بر برنامه «پیشاهی» سکویا، که در آن به بنیانگذاران موجود در مجموعه آن و دوستانشان این امکان داده می‌شود که چک‌هایی از سکویا بنویسند و در جوایز بعدی سهیم شوند. اکنون شرکای قدیمی برایان شرایر و جس لی به همراه ایان تیلور که تابستان گذشته پس از گذراندن سه سال با شرکت Pear VC به Sequoia پیوستند، بر این برنامه نظارت می کنند.

Dealbook اولین بار در مورد خروج موریتز گزارش داد. اطلاعات ابتدا در مورد خروج ورنال، خیمجی، چن، و فرادین گزارش داد.

سکویا مانند هر شرکتی با اندازه و گستردگی خود، استعدادهای جدیدی را نیز استخدام کرده است. در اوایل سال جاری، دیوید کان با پیوستن به Sequoia Capital به عنوان شریک در تیم رشد خود پس از گذراندن بیش از پنج سال با Coatue Management موافقت کرد. سکویا اخیراً یکی از مدیران شرکت Accel – جولین بک – را که به فعالیت رو به رشد آن در لندن پیوسته بود، شکار کرد.

در همین حال، موریتز برای گذراندن وقت با تیم در میراث سکویا، که 150 میلیون دلار از پول خود موریتز، 150 میلیون دلار از لئون، و 250 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خارجی که آنها آورده بودند، جذب شد، سفر زیادی نخواهد داشت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استریمد شرکت سازنده کیسه های Granton Medical را خریداری می کند

این نهاد حقوقی مجزا که توسط سرمایه‌گذاران اصلی کیت جانسون و کوین کلی اداره می‌شود، دارای فضای اداری در همان ساختمان سکویا کپیتال است. Sequoia Capital Global Equities، واحد صندوق تامینی Sequoia نیز در آنجا دفتر دارد.

بر اساس یک قطعه اخیر بلومبرگ، هریتیج برای همکاری نزدیک با سکویا طراحی شده است، اما همیشه این حق را برای خود حفظ کرده است که تصمیمات سرمایه گذاری خود را بگیرد. ظاهراً تصمیمات خوبی گرفته است. طبق گزارشات، دارایی های تحت مدیریت آن از 4.2 میلیارد دلار در آوریل 2018 به 16.4 میلیارد دلار در آوریل گذشته رسیده است.

در مورد دارایی‌های Sequoia Capital، که جدا از Sequoia Heritage و Sequoia Capital Global Equities هستند، همراه با بازار گسترده‌تر استارت‌آپ، روند نزولی داشته‌اند. همانطور که بلومبرگ نشان می دهد، این دارایی ها اخیراً به 55.58 میلیارد دلار در هر پرونده SEC رسیده است، در حالی که در مارس سال گذشته 85 میلیارد دلار بود.

در زیر نامه Botha به سرمایه گذاران است که اوایل صبح امروز ارسال شده است:

ما به شما می نویسیم تا به شما اطلاع دهیم که مایکل موریتز پس از نزدیک به 38 سال با شراکت، سکویا کپیتال را ترک خواهد کرد و از 19 ژوئیه 2023 اجرایی می شود. ما از همه مشارکت های مایکل بی نهایت سپاسگزاریم. او به ایجاد سکویا به عنوان یکی از گروه های سرمایه گذاری فناوری پیشرو در جهان کمک کرد، هم به عنوان رهبر شرکت به مدت دو دهه و هم از طریق نمایندگی شراکت در شرکت هایی مانند !، PayPal، Google، Zappos، Instacart، Stripe و Klarna، به نام چند.

مایکل قصد دارد روابط مشاوره ای خود را با میراث سکویا تعمیق بخشد، یک تجارت مستقل که در آن از سال 2010 یک شریک با مسئولیت محدود و عضو هیئت مدیره موسس بوده است. میراث سکویا اکنون یک صندوق جهانی 15 میلیارد دلاری با سرمایه گذاری در طیف متنوعی از دارایی ها و مشارکت است و دارای یک شرکت است. بخش بزرگی از دارایی Crankstart، بنیاد خانوادگی مایکل و همسرش، هریت هیمن، و همچنین سرمایه‌گذاری بسیاری از اعضای دیگر جامعه سکویا.

مایکل بیش از یک دهه پیش از مدیریت روزانه سکویا چشم پوشی کرد، اما از آن زمان تاکنون به شراکت پشتیبانی و مشاوره ارائه کرده است.

مایکل به نمایندگی از منافع Sequoia در تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها که همه ما از روابط طولانی مدت با بنیانگذاران و مدیران عامل لذت برده‌ایم، ادامه خواهد داد. با گذشت زمان، ما با شرکت‌های پرتفوی شریک خواهیم شد تا صندلی‌های هیئت مدیره Sequoia که در حال حاضر توسط مایکل اشغال شده است را به آرامی تغییر دهیم.

سکویا کاپیتال بدون مایکل آن چیزی که امروز است نخواهد بود. شخصاً، او شغل من را شکل داد و از من به عنوان CFO در PayPal استفاده کرد و سپس در سال 2003 مرا در Sequoia استخدام کرد. او یک مربی و الهام بخش برای من و افراد بی‌شماری بوده و خواهد بود.

بهترین،

رولوف به نمایندگی از تیم سکویا

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oAwnPa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *