متا می تواند در کنیا به دلیل اخراج غیرقانونی کارکنان و قرار گرفتن در لیست سیاه مدیران، قوانین دادگاه مورد شکایت قرار گیرد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم متا می تواند در کنیا به دلیل اخراج غیرقانونی کارکنان و قرار گرفتن در لیست سیاه مدیران، قوانین دادگاه مورد شکایت قرار گیرد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

یک دادگاه کنیا حکم داد که متا می تواند در این کشور آفریقای شرقی به دلیل اخراج غیرقانونی و قرار دادن ناظران محتوا در لیست سیاه شکایت شود و درخواست غول رسانه های اجتماعی را که به دنبال حذف این پرونده بود رد کرد.

Meta Platforms Inc و Meta Platforms Ireland Ltd خواستار ابطال پرونده به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه آنها شرکت های خارجی هستند و دادگاه های کنیا فاقد صلاحیت رسیدگی و تعیین دادخواست علیه آنها هستند.

متا و شرکای بررسی محتوای آن در جنوب صحرای آفریقا، ساما و ماجورل، توسط 183 ناظر محتوا در کنیز شکایت کرده اند. گردانندگان ادعا می‌کنند که توسط سما به‌طور غیرقانونی اخراج شده‌اند، و متا به شریک جدید خود در لوکزامبورگ، Majorel، دستور داده است تا مدیران سابق محتوای سما را در لیست سیاه قرار دهد.

دادگاه گفت که «صلاحیت رسیدگی به موضوع ادعایی خاتمه غیرقانونی و غیرمنصفانه کار به دلیل تعدیل کار» توسط متا و سما را دارد. این سازمان همچنین گفت که این اختیار را دارد که “اجباری نقض ادعایی حقوق بشر و آزادی های اساسی” توسط متا، سما و ماژورل را داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین تبلت E-Ink برای یادداشت برداری در سال 2023

«اختلاف حاضر از اختلاف کارفرما و کارمند ناشی می شود. دادگاه ماهیت و میزان مسئولیت را با توجه به نقض و نقض قانون اساسی ادعایی ناشی و یا مربوط به استخدام و روابط کار در کنیا بررسی خواهد کرد.»

«از نظر دادگاه این است که مهم نیست که تخلفات ادعا شده در فضای فیزیکی یا مجازی در صلاحیت این دادگاه در کنیا رخ دهد.» این حکم اکنون راه را برای رسیدگی کامل هموار می کند.

دادگاه همچنین دستورات موقت صادر شده در اواسط ماه مارس را تأیید کرد که به طور موقت متا را از تعامل با پیمانکار فرعی تعدیل محتوای جدید خود، Majorel، و Sama از انجام هر گونه تعدیل تا زمان تعیین پرونده منع کرد. سما ناظران را از آن زمان به مرخصی دائم فرستاد و بررسی محتوای متا در آفریقای جنوب صحرا را در هاله ای از ابهام گذاشت.

ناظران ادعا می‌کنند که سما طبق قانون کنیا اعلامیه‌های مازاد بر کار را صادر نکرده است و حقوق پایانی آن‌ها به امضای اسناد عدم افشای آنها وابسته است.

سما استدلال می کند که قانون را رعایت کرده است و تصمیم خود را مبنی بر توقف نظارت محتوا در جلسه تالار شهر و از طریق و نامه های اطلاع رسانی ابلاغ کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پلتفرم ایمیل متمرکز بر توسعه‌دهنده، ارسال مجدد ۳ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند

سما کارمندان خود را در پایان ماه گذشته پس از اینکه بازوی تعدیل محتوای خود را برای تمرکز بر روی برچسب‌گذاری (حاشیه‌نویسی داده‌های بینایی ی) تعطیل کرد، اخراج کرد و 260 ناظر را در مرکز خود در کنیا، که میزبان ناظران از کشورهای مختلف آفریقا بود، اخراج کرد.

متا و سما همچنین با پرونده دیگری به دلیل ادعای استثمار و تخریب اتحادیه روبرو هستند. برخی از اتیوپیایی‌ها همچنین از غول رسانه‌های اجتماعی به دلیل این ادعا که محتوای نفرت‌انگیز را تقویت می‌کند، شکایت کرده‌اند و از داشتن پرسنل کافی، با درک زبان‌های محلی، برای تعدیل محتوا ناکام بوده‌اند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dOUcIv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *