مرسدس بنا به دلایلی ChatGPT را به سیستم اطلاعات سرگرمی خود اضافه می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مرسدس بنا به دلایلی را به سیستم اطلاعات سرگرمی خود اضافه می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

صاحبان مرسدس بنز در ایالات متحده به زودی یک لوکس جدید را به وسایل نقلیه لوکس خود اضافه خواهند کرد: ChatGPT. این خودروساز در حال اضافه کردن عامل OpenAI به سیستم سرگرمی اطلاعاتی MBUX خود است، اگرچه گفتن آنچه که احتمالاً ممکن است برای آن مورد نیاز باشد دشوار است.

صاحبان آمریکایی مدل‌هایی که از MBUX استفاده می‌کنند می‌توانند از فردا، ۱۶ ژوئن، با فعال کردن قابلیت ChatGPT، در یک برنامه بتا شرکت کنند. این مدل زبان بزرگ همه کاره را قادر می سازد تا مهارت های مکالمه خودرو را تقویت کند. می‌توانید به سادگی با گفتن «هی مرسدس، می‌خواهم به برنامه بتا بپیوندم» به ماشین خود بپیوندید.

اگرچه واقعاً مشخص نیست برای چه. به هر حال، یک ماشین یک محیط کاملاً محدود است. مردم نیاز به رانندگی، پیمایش، و کنترل رسانه خود و عملکردهای اساسی خودرو دارند، و مطمئناً یک رابط صوتی گاهی اوقات امن ترین یا بهترین گزینه برای انجام این کار بدون برداشتن چشم از جاده است.

از سوی دیگر، ChatGPT از نظر انسانی به نظر می رسد، در حالی که در هر موضوعی به عقب و جلو می پردازد، و حقایق جدیدی را ابداع می کند تا تبادل را روان نگه دارد. این می‌تواند محتوای موجود را خلاصه و ترکیب کند، کد بنویسد یا سرقت ادبی کند، یا به شما کمک کند تا به نذر عروسی برسید. آیا هیچ کدام از این کارها را می خواهید هنگام رانندگی یا حتی در صندلی مسافر انجام دهید؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  SquareX با حمایت Sequoia جنوب شرقی آسیا از کاربران وب با مرورگرهای یکبار مصرف محافظت می کند

مرسدس توانایی ها را اینگونه توصیف می کند:

کاربران یک دستیار صوتی را تجربه خواهند کرد که نه تنها دستورات صوتی طبیعی را می پذیرد، بلکه می تواند مکالمه را نیز انجام دهد. به زودی، شرکت‌کنندگانی که از دستیار صوتی جزئیات مربوط به مقصد خود، پیشنهاد یک دستور غذای جدید یا پاسخ به یک سؤال پیچیده را از دستیار صوتی می‌پرسند، پاسخ جامع‌تری دریافت خواهند کرد – در حالی که دستان خود را روی چرخ نگه داشته و چشمان خود را به جاده نگاه می‌کنند.

مطمئناً، یک سؤال نسبتاً پیچیده مانند “یک ساندویچ‌فروشی مستقل خوب در مسیر من که در فاصله نیم مایلی پمپ بنزین است چیست؟” ممکن است یک رابط صوتی سنتی را مختل کند. اگر مسافری ندارید که آن را برای شما جستجو کند، داشتن چنین قابلیتی خوب است. چه کسی در جاده ها دستور غذای جدیدی برای شام می خواهد؟ آیا واقعاً این بهترین مورد استفاده ای است که آنها می توانند داشته باشند؟

طبق معمول، مزایای این فناوری تا حدودی خیالی است و مطمئناً هیچ راننده ای این قابلیت را نخواسته است. شاید به سادگی این است که مرسدس از اجرای سرویس رابط صوتی خود خسته شده است و ترجیح می دهد آن را به یک شخص ثالث تخلیه کند. رابط به وضوح می گوید (اگر به تصویر بالا دقت کنید) “با استفاده از ChatGPT در هوش مصنوعی ”، در MBUX، در برنامه Mercedes Me – مانند یک عروسک تو در تو. کی داره چیکار میکنه

اعتبار تصویر: مرسدس بنز

اگر نگران حریم خصوصی هستید، باید نگران باشید. اگرچه مرسدس با صدای بلند نگرانی خود را در مورد داده های کاربر ابراز می کند، واضح است که مکالمات شما را حفظ کرده و استفاده می کند:

داده‌های فرمان صوتی جمع‌آوری‌شده در مرسدس بنز هوشمند Cloud ذخیره می‌شوند، جایی که ناشناس و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

توسعه دهندگان مرسدس بنز بینش های مفیدی در مورد درخواست های خاص به دست خواهند آورد و آنها را قادر می سازد اولویت های دقیقی را در توسعه بیشتر کنترل صوتی تعیین کنند. یافته‌های برنامه بتا برای بهبود بیشتر دستیار صوتی بصری و تعریف استراتژی عرضه برای مدل‌های زبان بزرگ در بازارها و زبان‌های بیشتر استفاده خواهد شد.

به هر حال، این یک آزمایش بتا است – یادگیری اینکه مردم برای چه کاری از آن استفاده می کنند، نکته مهمی است. و اگر از نوع خصوصی هستید، احتمالاً برای شروع مرسدس بنز جدیدی ندارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع گیرکردن آیپد و آیفون در پیشنهادات سیری

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rbYBUM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *