ناسا 7 شرکت فضایی را برای رسیدن به اهداف تیم مداری مورد حمله قرار می دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ناسا 7 شرکت فضایی را برای رسیدن به اهداف تیم مداری مورد حمله قرار می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ناسا توافقنامه‌های «قانون فضایی» را با هفت شرکت فضایی خصوصی اعلام کرده است، به این امید که بتواند پیشرفت‌های فناوری را که دولت ممکن است روی آن سرمایه‌گذاری کند، از ایستگاه‌های فضایی گرفته تا حمل‌ونقل انسانی و روباتیک، افزایش دهد.

در حالی که هیچ پولی تغییر نمی‌کند، این مشارکت‌ها همکاری‌های رسمی هستند، با ناسا تخصص و منابعی را برای کمک و راهنمایی شرکت‌ها فراهم می‌کند، زیرا آنها تلاش می‌کنند تا “نیازهای تجاری و دولتی آینده” را در مسیرهای خاص تحقیق و توسعه برآورده کنند.

بسیار عالی است که می‌بینیم شرکت‌ها سرمایه‌شان را برای قابلیت‌های فضای تجاری نوآورانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، و ما دیدیم که چگونه این نوع مشارکت‌ها هم برای بخش خصوصی و هم برای ناسا سود می‌برند. فیل مک‌آلیستر، مدیر پروازهای فضایی تجاری ناسا، در بیانیه‌ای گفت: شرکت‌ها می‌توانند از دانش و تجربه گسترده ناسا استفاده کنند و این آژانس می‌تواند مشتری قابلیت‌های گنجانده شده در قراردادها در آینده باشد.

تمام تحقیقات با هدف پیشبرد اقتصاد مدار پایین زمین، که علیرغم جاه‌طلبی‌های قمری ما در آرتمیس، منطقه بسیار مرتبط‌تری برای تجارت و علم است، انجام می‌شود. با توجه به اینکه ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال خروج است و هزینه‌های راه‌اندازی به سرعت کاهش می‌یابد، واضح است که LEO فضای رقابتی در دامنه‌های بی‌شماری خواهد بود.

در اینجا آنچه که هر یک از این هفت شرکت طی چند سال آینده بر اساس این قراردادها روی آن کار خواهند کرد، آمده است:

  • منشاء آبی: حمل و نقل فضایی تجاری برای دسترسی ایالات متحده با فرکانس بالا به مدار
  • نورثروپ گرومن: یک “سکوی پایدار” برای تحقیقات و تولید خودران و روباتیک در مدار
  • فضای سیرا: حمل و نقل فضایی، زیرساخت ها و امکانات فضایی قابل گسترش و متناسب
  • اسپیس ایکس: تطبیق Starship هم به عنوان حمل و نقل و هم به عنوان “عنصر مقصد” در فضا (یعنی ایستگاه فضایی)
  • خدمات ویژه هوافضا: سرویس و تحرک مداری برای مونتاژ و بازرسی سیستم های در فضا
  • ThinkOrbital: سکوهای مداری خود مونتاژ و تک پرتاب برای تحقیق و سکونت
  • وسیع: Haven-1 “مقصد تجاری”، یک محیط ریزگرانشی برای تحقیقات و عملیات خدمه خصوصی

به این زودی ها انتظار هیچ اعلامیه بزرگی در مورد این موارد نداشته باشید – آخرین باری که ناسا مجموعه ای از این قراردادها را انجام داد در سال 2014 بود و هنوز همه آن ها نمایش داده نشده اند. این بیشتر به نوعی “به نظر جالب می رسد، اگر به دست نیاز دارید تماس بگیرید” است. اما هنوز هم شنیدن آن لذت بخش است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jsC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *