نحوه ایجاد کدهای QR در اینستاگرام

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برنامه های رسانه های اجتماعی با افزودن ابزارهای تبلیغاتی مانند تولید کننده کد QR اینستاگرام، راه های جدیدی برای حمایت از کاربران خود پیدا می کنند. این به کاربران اجازه می دهد تا ترافیک را به ها یا محتوای خاصی هدایت کنند، آگاهی را افزایش دهند و محتوای جالب را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

به سادگی با اسکن این کد QR با خود، به صفحه، نمایه و غیره جدیدی هدایت خواهید شد. اکنون می توانید کدهای QR را مستقیماً از صفحه پروفایل خود در اینستاگرام ایجاد و سفارشی کنید. این ویژگی برای همه پروفایل‌ها، از جمله حساب‌های تجاری و سازندگان، در دسترس است.

در این قرقره، آدام موسری می آید تا این ویژگی “جواهر پنهان” را برجسته کند.

نحوه ایجاد کدهای QR در اینستاگرام

بسته به محتوا و پیوندی که می خواهید به اشتراک بگذارید، کدهای QR مختلفی وجود دارد که می توانید ایجاد کنید. می‌توانید یک کد QR ایجاد کنید که مستقیماً به نمایه اینستاگرام شما پیوند می‌خورد، یا می‌توانید محتوای کسب‌وکار، برند یا مشتری خود را به اشتراک بگذارید تا محتوای آن‌ها را تبلیغ کنید.

یک پست QR برای نمایه خود ایجاد کنید

برای ایجاد کدهای QR خود، این مراحل را دنبال کنید iOS و اندروید:

  • وارد اینستاگرام شوید و به آن سر بزنید مشخصات شما.
  • روی ضربه بزنید نماد سه خط در گوشه سمت راست بالا
  • را کلیک کنید کد QR.
  • اکنون می توانید این کد QR را با انتخاب پس زمینه سفارشی کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه حل برای عدم کارکرد اعلان های Slack در Mac و Windows Desktop

در بالا، خواهید دید رنگ، جایی که می توانید برای تغییر بین رنگ ها روی پس زمینه ضربه بزنید. روی ضربه بزنید رنگ برای تغییر پس زمینه به ایموجی، جایی که می توانید انتخاب کنید کدام شکلک در پس زمینه ظاهر شود. روی ضربه بزنید ایموجی دوباره برای انتخاب سلفی، برای گرفتن عکس با برچسب های مختلف. روی این برچسب ها ضربه بزنید تا همه گزینه ها را ببینید.

برای ایجاد کدهای QR نمایه خود از نسخه دسکتاپ، این مراحل را دنبال کنید:

  • روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و به سمت خود بروید مشخصات.
  • روی ضربه بزنید تنظیمات گزینه در گوشه بالا سمت راست
  • را کلیک کنید کد QR و رنگ پس زمینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با این گزینه، همانطور که می بینید، گزینه های سفارشی سازی زیادی ندارید.

چگونه یک کد QR برای اشتراک گذاری یک پست ایجاد کنیم

همچنین می‌توانید کدهای QR را به اشتراک بگذارید تا تصویر، چرخ فلک یا حلقه‌ای را که می‌توانید به نمایه خود به اشتراک بگذارید، پیوند دهید. برای انجام این کار ابتدا پستی را که می خواهید به اشتراک بگذارید پیدا کنید. روی سه نقطه بالا در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و انتخاب کنید کد QR.

از اینجا می‌توانید رنگ را سفارشی کنید و سپس این پست را در رول دوربین خود ذخیره کنید تا در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کد QR همچنین شامل تاریخ پست و اعتبار نویسنده است.

برای ایجاد این کدهای QR در نسخه دسک‌تاپ، پستی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، پیدا کنید و “qr” را به انتهای URL اضافه کنید تا یک کد QR ایجاد شود. می توانید یک بار دیگر و سپس این کد QR را روی دسکتاپ خود دانلود کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ایجاد نمایه های سافاری در iOS 17 و macOS Sonoma

یک کد QR برای اشتراک گذاری در استوری ها ایجاد کنید

یکی دیگر از گزینه‌های اشتراک‌گذاری کد QR، اشتراک‌گذاری آن در Stories است. هنگام دانلود محتوا، اندازه آن به طور خودکار متناسب با Stories خواهد بود، بنابراین لازم نیست نگران تغییر اندازه آن باشید.

همچنین می توانید نکات برجسته داستان را به اشتراک بگذارید که همانطور که می دانیم بیش از 24 ساعت طول می کشد. برای انجام این کار، دکمه را فشار داده و نگه دارید برجسته می خواهید به اشتراک بگذارید، و کلیک کنید کد QR برای تولید کد جدید

نحوه اسکن QR Code در اینستاگرام

اسکن کدهای QR به همان اندازه مهم است، زیرا می خواهید مردم از این کد استفاده کنند. بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین گوشی خود را باز کنید، فرقی نمی‌کند آیفون یا اندروید باشد.

این پیوند را از کد QR بیرون می کشد و سپس به نمایه یا پست هدایت می شوید. شما فقط می توانید یک کد QR را از یک دستگاه تلفن همراه اسکن کنید.

مزایای کدهای QR اینستاگرام

علاوه بر پیوند دادن نمایه‌ها و پست‌ها، می‌توانید کدهای QR برای صدا، راهنماها، جلوه‌های AR و مکان‌های خود ایجاد کنید. این بدان معنی است که اساساً همه انواع محتوا می توانند کدهای QR خاصی داشته باشند تا امکان اشتراک گذاری گزینه ها و پیوندهای متعدد را فراهم کنند.

این کدها همچنین نباید به طور انحصاری در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شوند. این کدهای QR را در آموزش‌های آنلاین، LIVES یا سایر فیدهای شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید تا دسترسی و آگاهی را افزایش دهید.

اگر به راهنمایی بیشتری در مورد نحوه استفاده از امکانات بازاریابی خود در اینستاگرام نیاز دارید، این راهنما را برای رشد برند یا تجارت خود بخوانید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FJi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *