نحوه بررسی سلامت باتری در دستگاه های اندرویدی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه بررسی سلامت باتری در دستگاه های ی با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

باتری‌ها از هر نوعی که باشند به مرور زمان تحلیل می‌روند و بر طول عمر گوشی شما تأثیر می‌گذارند. بنابراین، برای اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه، باید پس از یک نقطه باتری را تعویض کنید. با این حال، همچنین ضروری است که سلامت باتری را زیر نظر داشته باشید تا بررسی کنید که آیا عادت های شارژ شما بر آن تأثیر منفی می گذارد یا خیر. در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه سلامت باتری دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنید.

 

سلامت باتری در اندروید

در حالی که اپل بررسی سلامت باتری آیفون را آسان کرده است، تنها چند تولیدکننده مانند امکان بررسی سلامت باتری دستگاه اندرویدی را فراهم کرده اند. بنابراین، برای بررسی آن باید یک برنامه شخص ثالث را دانلود کنید. ما هر آنچه را که باید بدانید به شما نشان خواهیم داد.

اما ابتدا اجازه دهید بفهمیم سلامت باتری به چه معناست.

سلامت باتری در گوشی چیست؟

آند و کاتد اجزای کلیدی باتری لیتیوم یونی در گوشی های هوشمند هستند. در طول فرآیند شارژ یا دشارژ در باتری، یون‌های لیتیوم بین آند و کاتد جریان می‌یابند.

با این حال، به دلیل چند واکنش نامطلوب در طول زمان، عمدتا به دلیل گرما، مقدار یون های لیتیوم موجود برای هدایت کاهش می یابد. این باعث تخریب باتری می شود.

سلامت باتری نشانگر این تخریب است. در یک گوشی تازه خریداری شده، سطح سلامت باتری در اوج 100٪ خواهد بود. با این حال، پس از چند ماه استفاده از تلفن خود، ممکن است متوجه کاهش درصد شوید.

همچنین بخوانید : 6 بهترین راه برای بهبود عمر باتری در اندروید

با گذشت زمان، زمانی که سلامت باتری 20 تا 30 درصد کاهش می یابد، متوجه کاهش عملکرد خواهید شد. با این حال، اگر در مدت زمان کوتاهی کاهش قابل توجهی در سلامت باتری مشاهده کردید، برای کمک گرفتن و رفع مشکل با خدمات مشتری تماس بگیرید. در اینجا نحوه پیگیری آن آورده شده است.

نحوه بررسی سلامت باتری در اندروید

در اینجا سه ​​راه برای اطلاع از سلامت باتری دستگاه اندرویدی شما وجود دارد. شروع کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  iMessage و موارد دیگر در نهایت با عرضه جهانی Phone Link برای iOS به ویندوز می آید

1. از برنامه تنظیمات برای بررسی سلامت باتری استفاده کنید

تعدادی از دستگاه‌های اندرویدی دارای نشانگر سلامت باتری در برنامه تنظیمات هستند. برای بررسی، برنامه تنظیمات را باز کنید و به بخش باتری > مصرف باتری بروید. ممکن است بتوانید درصد سلامت باتری را در اینجا ببینید. اگر نه، می توانید یک برنامه شخص ثالث را برای انجام این کار دانلود کنید.

2. از برنامه بررسی کننده سلامت باتری شخص ثالث استفاده کنید: AccuBattery

AccuBattery یک برنامه با رتبه بالا است که هر آنچه را که باید در مورد باتری دستگاه اندرویدی خود بدانید را به شما می گوید. جالب اینجاست که نشانگر سلامت باتری نیز دارد که به شما کمک می کند ظرفیت باتری خود را قضاوت کنید.

در اینجا نحوه بررسی سلامت باتری اندروید با استفاده از AccuBattery آورده شده است.

مرحله 1: AccuBattery را از فروشگاه Play دانلود کنید.

مرحله 2 : برنامه را باز کنید و تمام مجوزهای لازم را ارائه دهید. برای شروع فرآیند کالیبراسیون بر روی Continue ضربه بزنید و پس از انجام، روی Finish ضربه بزنید.

اکنون صبر کنید تا باتری به پانزده درصد یا کمتر تخلیه شود. سپس گوشی خود را به طور کامل تا صد درصد شارژ کنید.

مرحله 3: روی بخش Health برنامه ضربه بزنید.

می توانید سلامت باتری دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنید. پس از پنج جلسه شارژ، برنامه آمار بیشتری را به شما نشان می دهد تا در مورد سلامت و ظرفیت باتری اندروید شما قضاوت کند.

AccuBattery سلامت باتری

3. از کد شماره گیر برای بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی خود استفاده کنید

کدهای USSD (داده‌های خدمات تکمیلی بدون ساختار) به شما کمک می‌کنند به تنظیمات و جزئیات پنهان در دستگاه Android خود دسترسی داشته باشید. یکی از این کدهای USSD به شما امکان می دهد سلامت باتری دستگاه Android خود را بررسی کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این کد فقط روی چند دستگاه کار می کند.

شماره گیر را در برنامه تلفن باز کنید، کد *#*#4636#*#* را وارد کنید و روی اطلاعات باتری ضربه بزنید. سلامت باتری دستگاه اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد.

نحوه بررسی سلامت باتری در گوشی های سامسونگ

دستگاه های سامسونگ این گزینه را دارند که با استفاده از برنامه Samsung Members سلامت باتری را بررسی کنند. در اینجا نحوه بررسی آن آمده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع مشکل جستجوی مسنجر در مکالمه در اندروید و آیفون

مرحله 1: برنامه Samsung Members را باز کنید. اگر آن را پیدا نکردید، برنامه را روی دستگاه سامسونگ خود از فروشگاه Play نصب کنید.

مرحله 2: روی Diagnostics در منوی Discover ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Phone Diagnostics ضربه بزنید.

مرحله 4: روی وضعیت باتری ضربه بزنید. سپس نتایج آزمایش سلامت باتری را نشان می دهد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا سلامت باتری دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنید. اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در مورد سلامت باتری اندروید

1. باتری اندروید چند دوره شارژ دوام می آورد؟

پس از حدود 500 چرخه شارژ، شاهد کاهش قابل توجهی در سلامت باتری خواهید بود.

2. آیا شارژ سریع برای سلامت باتری دستگاه اندرویدی مضر است؟

خیر. تا زمانی که از آداپتور برق اصلی استفاده می کنید، نباید به دستگاه شما آسیب برساند.

3. گوشی من هنگام شارژ گرم می شود. چکار کنم؟

دستگاه خود را از برق بکشید و صبر کنید تا خنک شود. اگر هنگام شارژ گوشی شما به میزان قابل توجهی گرم می شود، باید با خدمات مشتری خود تماس بگیرید.

4. هزینه تعویض باتری برای اندروید چقدر است؟

هزینه تعویض باتری برای دستگاه اندرویدی چیزی بین 50 تا 100 دلار خواهد بود.

5. آیا تعویض باتری گوشی اندروید باعث می شود مانند یک دستگاه جدید کار کند؟

بله، پس از تعویض باتری، شاهد بهبود قابل توجهی در عملکرد کلی دستگاه خود خواهید بود.

سلامت باتری کلید طول عمر است

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا سلامت باتری دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنید. با این حال، در مورد سلامت باتری استرس نداشته باشید – باتری ها به مرور زمان از بین می روند و اجتناب ناپذیر است. تا زمانی که از لوازم جانبی شارژ اصلی دستگاه خود استفاده می کنید، خوب هستید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ThnhuJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *