نحوه تنظیم و استفاده از نوار قلب در اپل واچ

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع نحوه تنظیم و استفاده از نوار قلب در می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اپل ردیاب ECG (الکتروکاردیوگرام) را با اپل واچ سری 4 معرفی کرد و هدف آن تبدیل این ابزار پوشیدنی به یک همراه سلامتی بود. این ردیاب ECG قادر به نظارت بر پارامترهای مهم و کمک به موقعیت های بالقوه تهدید کننده زندگی است. اگر به تازگی یک اپل واچ (بالاتر از سری 4) دریافت کرده اید، در اینجا نحوه تنظیم و استفاده از ردیاب ECG در آن آورده شده است.

 

نوار قلب در اپل واچ

ابتدا، ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید ردیاب ECG چگونه کار می کند و چگونه آزمایشی را برای درک نتایج انجام دهید. علاوه بر این، ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه هشدارهایی را در Watch خود برای ضربان قلب نامنظم تنظیم کنید، که می تواند به شما کمک کند مراقبت های پزشکی فوری را دریافت کنید. شروع کنیم.

ردیاب نوار قلب در اپل واچ چیست و چگونه کار می کند

ECG یک آزمایش تشخیصی است که فعالیت الکتریکی قلب و ریتم شما را اندازه گیری می کند. ویژگی ECG در اپل واچ شما می تواند ریتم های نامنظم قلب، به ویژه AFib – Fibrillation شریانی را تشخیص دهد.

AFib نشان‌دهنده ضربان قلب نامنظم است که در آن اتاق‌های فوقانی قلب با یک ریتم ثابت نمی‌زند. این کار قلب را در پمپاژ خون کمتر کارآمد می کند و می تواند منجر به علائمی مانند تپش قلب، سرگیجه و تنگی نفس شود. در صورت عدم درمان، AFib می تواند بیمار را در معرض خطر لخته شدن خون و سکته مغزی قرار دهد.

ECG اپل واچ

اپل واچ شامل حسگرهای نوری و الکترودهایی در پشت است که با مچ دست شما در تماس است. علاوه بر این، تاج دیجیتال از الکترودهای فلزی ریز تشکیل شده است و هنگام ضبط نوار قلب استفاده می شود.

هنگامی که شروع به ضبط تست ECG می کنید، قرار است تاج دیجیتال را برای سی ثانیه نگه دارید. هنگامی که پشت ساعت مچ شما را لمس می کند، انگشت خود را در تماس با تاج قرار دهید تا مدار الکتریکی کامل شود. این به اپل واچ شما اجازه می دهد تا سیگنال های الکتریکی قلب شما را بگیرد. اپل واچ شما سیگنال های الکتریکی را تجزیه و تحلیل می کند و شکل موجی تولید می کند که نشان دهنده ریتم قلب شما برای مدت زمان طولانی است.

کدام نسخه اپل واچ دارای پشتیبانی ECG است

در اینجا تمام انواع اپل واچ که از ECG پشتیبانی می کنند آورده شده است:

  • اپل واچ سری 4
  • اپل واچ سری 5
  • اپل واچ سری 6
  • اپل واچ سری 7
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ سری 9
  • اپل واچ اولترا
  • Apple Watch Ultra 2nd Gen

اپل واچ ECG 1 در مقابل ECG 2

شایان ذکر است که بسته به منطقه شما، دو نسخه از برنامه هایی که ECG را روی Apple Watch شما ضبط می کنند. ECG 1 می تواند AFib را زمانی که قلب شما در محدوده 50 تا 120 ضربه در دقیقه می تپد و ECG 2 می تواند AFib را در محدوده 50 تا 150 ضربه در دقیقه تشخیص دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین لوازم جانبی MacBook Air M2: پاور بانک ها، نومپدها و موارد دیگر

برای پیدا کردن نسخه برنامه ECG، برنامه Health را در آیفون خود باز کنید. روی Browse ضربه بزنید -> قلب. سپس روی ECG و about ضربه بزنید.

نسخه ویژگی ECG

نحوه تنظیم نوار قلب در اپل واچ

در اینجا نحوه تنظیم ویژگی ECG در Apple Watch آورده شده است.

مرحله 1: برنامه Health را در خود باز کنید. روی Browse ضربه بزنید.

مرحله 2: قلب را انتخاب کنید. روی Echocardiograms ضربه بزنید.

آیفون شما از شما می خواهد سن خود را وارد کنید و اطلاعاتی در مورد ردیاب ECG دریافت خواهید کرد. در این مرحله، برنامه ECG در اپل واچ شما باز می شود. اگر اینطور نیست، در اینجا نحوه بررسی نصب بودن برنامه آمده است.

مرحله 1: برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید. قلب را انتخاب کنید

مرحله 2: روی Install در کنار برنامه ECG ضربه بزنید.

پس از آن، می توانید نوار قلب را روی اپل واچ خود ضبط کنید.

نحوه گرفتن نوار قلب در اپل واچ

برنامه ECG را در Apple Watch خود باز کنید. مطمئن شوید که ساعت به خوبی روی مچ شما قرار می گیرد. اگر ساعت به آخرین سوراخ بسته شده است، اما خطا نشان داده می شود، ساعت خود را از مچ دور کنید.

تاج دیجیتال را برای سی ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا تست کامل شود.

برنامه ECG را باز کنید

نحوه مشاهده نتایج ECG در اپل واچ

در اینجا نحوه مشاهده تست ECG ثبت شده در آیفون خود آورده شده است.

مرحله 1: برنامه Health را باز کنید. روی Browse ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Heart ضربه بزنید. اکنون، Echocardiograms را انتخاب کنید.

مرحله 3: می توانید تاریخچه ECG های ضبط شده خود را مشاهده کنید. آزمایش را برای مشاهده نتیجه کامل انتخاب کنید.

درک نتیجه آزمایش ECG

نتیجه آزمایش در اپلیکیشن سلامت، شکل موج را خلاصه می‌کند و به شما می‌گوید که آیا ECG شما علائم فیبریلاسیون شریانی را نشان می‌دهد یا خیر. یکی از پنج نتیجه زیر به شما نشان داده می شود:

  1. ریتم سینوسی: این نشان می دهد که قلب به طور طبیعی می تپد.
  2. فیبریلاسیون دهلیزی: نشان‌دهنده ریتم نامنظم قلب است که ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد.
  3. بی نتیجه: این نشان می دهد که نتایج را نمی توان به وضوح تعیین کرد.
  4. ضربان قلب پایین: ضربان قلب کمتر از آستانه معمول است.
  5. ضربان قلب بالا: اگر ضربان قلب از آستانه معمول بیشتر شود، این پیام ظاهر می شود.

برای نتیجه دقیق می توانید روی گزینه “Export PDF” ضربه بزنید. برای ذخیره یا اشتراک گذاری سند، روی نماد اشتراک گذاری ضربه بزنید. اگر می خواهید نتایج را به یک متخصص پزشکی ارائه دهید، این می تواند مفید باشد.

آیا اپل واچ ECG دقیق است؟

ECG در اپل واچ، طبق مطالعات و تحقیقات متعدد، در مقایسه با ECG سنتی 12 لید نسبتا دقیق است. فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را با حساسیت 98.3٪ و ویژگی 99.6٪ تشخیص داد. علاوه بر این، در سال 2020 FDA تأیید کرد که ECG اپل واچ می تواند به عنوان جایگزینی برای آزمایش بالینی استفاده شود.

در پایان، به هیچ وجه ECG در اپل واچ یک حقه نیست. با این حال، اگر آزمایش ECG علائم فیبریلاسیون شریانی را نشان داد، برای اطلاعات بیشتر با پزشک متخصص مشورت کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین لپ تاپ برای کار از خانه در سال 2023

بهبود دقت نتایج ECG در اپل واچ

آیا اغلب پیام خطایی می بینید که اپل واچ شما نمی تواند نوار قلب را ضبط کند؟ در اینجا چند نکته برای افزایش دقت ضبط در اپل واچ شما وجود دارد.

  • اطلاعات شخصی خود را به روز نگه دارید: هنگام تنظیم ECG مطمئن شوید که تاریخ تولد صحیح را وارد کرده اید. همچنین می‌توانید اطلاعات را در برنامه Health ویرایش کنید.
  • Apple Watch خود را به‌خوبی روی مچ دست خود ببندید: باید اپل واچ خود را به‌خوبی به مچ دست خود ببندید تا حسگرها با مچ دست شما در تماس باشند.
  • Apple Watch خود را تمیز نگه دارید: وجود ذرات گرد و غبار قابل مشاهده در سطح پایین اپل واچ خود را بررسی کنید و آن را تمیز کنید تا بر عملکرد سنسورها تأثیری نگذارد. علاوه بر این، از خشک بودن مچ دست و ساعت اپل اطمینان حاصل کنید.
pexels torsten dettlaff 437036 1
  • قاب را در حین ضبط ECG بردارید: یک قاب بزرگ در Apple Watch شما ممکن است مانع از تماس حسگرهای Apple Watch شما با پوست شما شود. برای نتایج دقیق، تست ECG را با برداشتن قاب روی Apple Watch خود ثبت کنید.
  • هنگام ضبط ECG دست خود را حرکت ندهید: دست خود را ثابت نگه دارید و در حالی که ECG را روی Apple Watch خود ضبط می کنید ثابت بمانید.
  • از سایر وسایل الکترونیکی که به برق وصل هستند دور شوید: این کار از هرگونه تداخل در حین ضبط آزمایش جلوگیری می کند.
  • Apple Watch خود را روی مچ درست ببندید: مطمئن شوید که Apple Watch را روی مچی که در تنظیمات انتخاب کرده‌اید می‌زنید.

امتیاز: اعلان‌ها را برای ضربان قلب نامنظم تنظیم کنید

همچنین می‌توانید اعلان‌هایی را برای ریتم‌های نامنظم قلب در اپل واچ خود تنظیم کنید. هنگامی که حسگرها الگوی ضربان قلب نامنظم را تشخیص دهند، به شما هشدار داده می شود، بنابراین شما را به دریافت کمک فوری پزشکی ترغیب می کند.

مرحله 1: برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید.

مرحله 2: روی Heart ضربه بزنید. کلید اعلان‌های ضربان قلب نامنظم را روشن کنید.

توجه: اگر حالت کم مصرف را در Apple Watch خود فعال کرده باشید، اعلان دریافت نخواهید کرد.

سوالات متداول: ECG در اپل واچ

1. آیا اپل واچ می تواند حملات قلبی را تشخیص دهد؟

نه. اپل واچ نمی تواند حمله قلبی را تشخیص دهد.

2. آیا اپل واچ دائماً AFib را بررسی می کند؟

نه. اپل واچ گاهی اوقات AFib و ضربان قلب نامنظم را در زمانی که کاربر ساکن یا ساکن است بررسی می کند.

3. آیا ECG اپل واچ برای افراد در هر سنی کار می کند؟

این ویژگی برای کاربران 22 سال یا بیشتر در نظر گرفته شده است.

4. هر چند وقت یکبار باید از ویژگی Apple Watch ECG استفاده کرد؟

کاربران می توانند زمانی که علائم یا بی نظمی در ریتم قلب خود را احساس کنند یا طبق توصیه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی از آن استفاده کنند.

5. من مبتلا به AFib تشخیص داده شدم. چگونه می توانم از ویژگی ECG در اپل واچ خود استفاده کنم؟

می‌توانید برنامه Health را باز کنید -> مرور -> قلب و تاریخچه AFib را انتخاب کنید. مشخصات خود را وارد کنید و تنظیمات را دنبال کنید و اپل واچ شما به شما کمک می کند بفهمید که قلب شما چند وقت یکبار نامنظم می زند.

به راحتی از ECG در اپل واچ استفاده کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا همه چیز را در مورد ECG در اپل واچ و نحوه ضبط شکل موج درک کنید. اگر در مورد نتیجه آزمایش شک دارید، همیشه با پزشک تماس بگیرید و هیچ اطلاعاتی را خودتان استنباط نکنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه تنظیم و استفاده از نوار قلب در اپل واچ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fWMkWW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *