نحوه فعال کردن و استفاده از تماس Wi-Fi در اندروید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه فعال کردن و استفاده از تماس Wi-Fi در با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

شما ممکن است بهترین گوشی را داشته باشید، اما اگر در اطراف شما دریافت تلفن همراه کم باشد، نمی توانید تماس تلفنی برقرار کنید. به نظر یک مشکل واقعی است و اپراتورهای شبکه این را فرصتی برای معرفی تماس Wi-Fi می‌دانستند. این موضوع را تا حدی حل می کند. در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره تماس Wi-Fi در دستگاه Android خود بدانید.

از تماس وای فای در اندروید استفاده کنید

اگر طرف مقابل هستید و از آیفون استفاده می کنید، در مورد تماس Wi-Fi در iOS نیز نوشته ایم. در این مقاله می خواهیم نحوه عملکرد تماس Wi-Fi و نحوه استفاده از آن در گوشی اندرویدی خود را نشان دهیم. علاوه بر این، ما نیز به بررسی آن خواهیم پرداخت و متوجه خواهیم شد که آیا این یک ویژگی قانونی است یا یک حقه. شروع کنیم.

تماس Wi-Fi در اندروید چیست؟

تماس Wi-Fi بر اساس یک اصل ساده کار می کند – وقتی شبکه تلفن همراه برای کیفیت تماس مناسب کافی نیست، تلفن هوشمند شما از شبکه Wi-Fi متصل برای افزایش کیفیت تماس استفاده می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ویژگی را فعال کرده و به شبکه Wi-Fi متصل شوید.

علاوه بر این، تماس Wi-Fi کیفیت تماس شما را تقویت می کند و همانطور که انتظار می رود کار می کند، حتی اگر طرف مقابل تماس Wi-Fi نداشته باشد. با این حال، تماس Wi-Fi در مناطق منتخب در دسترس است و توسط ارائه دهندگان خدمات شرکت مخابراتی منتخب ارائه می شود.

تماس Wi-Fi را در اندروید خاموش کنید

تماس Wi-Fi از فناوری به نام VoIP – پروتکل صوتی روی اینترنت استفاده می کند. VoIP سیگنال های صوتی آنالوگ را به بسته های داده دیجیتال تبدیل می کند. این فرمت دیجیتال امکان انتقال کارآمدتر از طریق اینترنت را فراهم می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین پایه باتری نسل چهارم Amazon Echo Dot در بریتانیا

بهره وری و کیفیت بهبود یافته وجود دارد. به طور کلی، تماس Wi-Fi معامله خوبی است. بنابراین، آیا این بدان معناست که باید هزینه بیشتری برای تماس Wi-Fi بپردازید؟

آیا برای استفاده از تماس Wi-Fi باید بیشتر بپردازم؟

تا زمانی که شرکت مخابراتی شما از تماس Wi-Fi پشتیبانی می کند و در طرح گنجانده شده است، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. با این حال، اکثر شبکه‌های مخابراتی با تماس Wi-Fi متفاوت رفتار نمی‌کنند و آن را بدون هزینه اضافی در برنامه‌ها گنجانده‌اند.

هزینه های استاندارد برای برقراری تماس طبق برنامه شما کسر می شود. توصیه می کنیم قبل از ادامه با ارائه دهنده خدمات شبکه خود در مورد همین موضوع اطمینان حاصل کنید.

چگونه تماس Wi-Fi را در دستگاه اندرویدی خود روشن کنیم

در اینجا نحوه روشن کردن سریع تماس Wi-Fi در دستگاه Android خود آورده شده است. از آنجایی که این روش برای OEM های مختلف اندروید متفاوت است، دستورالعمل هایی را برای سه مورد از محبوب ترین پوسته های رابط کاربری اضافه کرده ایم.

تماس Wi-Fi را در دستگاه فعال کنید

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2: روی Connections ضربه بزنید.

مرحله 3: کلید برای تماس Wi-Fi را روشن کنید.

مرحله 4: علاوه بر این، می توانید با استفاده از منوی تنظیمات سریع، تماس Wi-Fi را نیز فعال کنید.

در Google Pixel یا Stock Android Devices

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2: “شبکه و اینترنت” را انتخاب کنید.

مرحله ۲: سیم‌کارت‌ها را انتخاب کنید > سیم‌کارتی را که می‌خواهید تماس Wi-Fi را فعال کنید، انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Wi-Fi Calling در قسمت Calling ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید «استفاده از تماس Wi-Fi» را روشن کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید تماس Wi-Fi را در دستگاه Android خود خاموش کنید، راهنمای ما در مورد خاموش کردن تماس Wi-Fi در هر تلفن Android را بررسی کنید.

اما اگر با مشکلی روبرو هستید، راهنمای خود را در مورد رفع نشدن تماس Wi-Fi در اندروید ارائه می دهیم.

نتایج تست کیفیت صدای تماس Wi-Fi

ما به این نکته می رسیم – تماس Wi-Fi مانند یک جذابیت عمل می کند. به عنوان مثال، خانه یکی از دوستان ما به دلیل استقبال وحشتناک سلولی بدنام است. ما باید چالش مانکن را در یک نقطه بازی کنیم که با استقبال خوبی مواجه شد – شما حرکت می کنید و تماس قطع می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه توقف یا خاموش کردن اعلان‌ها برای موضوعات

اما وقتی با فعال بودن تماس Wi-Fi به شبکه Wi-Fi آنها وصل شدیم، دیگر با افت تماس مواجه نشدیم و کیفیت تماس به طور قابل توجهی بهتر بود.

pexels andrea piacquadio 859264

با این حال، تماس Wi-Fi به تنهایی برای بهبود کیفیت تماس کمک زیادی نمی کند. ما مدت زیادی است که از VoLTE استفاده می کنیم و کیفیت تماس با آن قابل مقایسه بود. بنابراین، اگر می‌خواهید کیفیت تماس را بهبود ببخشید، اگر قبلاً دریافت تلفن همراه خوبی دارید، تماس Wi-Fi تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

یک هشدار وجود دارد. تماس Wi-Fi به شما کمک خواهد کرد. با این حال، اگر فردی در انتهای دیگر سیگنال دریافتی ضعیفی داشته باشد، بی فایده است. فقط می توانید از آنها بخواهید که تماس Wi-Fi را در دستگاه اندرویدی خود نیز فعال کنند.

سوالات متداول در مورد تماس Wi-Fi Android

1. آیا می توانم از تماس Wi-Fi و VoLTE به طور همزمان استفاده کنم؟

بله، می‌توانید از تماس Wi-Fi و VoLTE به طور همزمان استفاده کنید.

2. آیا تماس Wi-Fi باتری اضافی مصرف می کند؟

نه، مصرف باتری اضافی مشخص نیست.

3. تماس Wi-Fi چه تفاوتی با VoLTE دارد؟

تماس Wi-Fi تماس های صوتی را از طریق یک شبکه Wi-Fi فعال می کند، در حالی که VoLTE (صدا از طریق LTE) امکان برقراری تماس های صوتی را از طریق شبکه تلفن همراه 4G LTE فراهم می کند. هر دوی آنها هدف مشترکی برای بهبود کیفیت تماس دارند.

4. آیا تماس Wi-Fi از طریق رومینگ بین المللی کار می کند؟

شما باید با ارائه‌دهنده خدمات شرکت مخابراتی خود بررسی کنید که آیا از همان پشتیبانی می‌کنند.

5. آیا تماس Wi-Fi همیشه تماس ها را از طریق Wi-Fi هدایت می کند؟

خیر. تماس Wi-Fi فقط زمانی فعال می شود که شبکه تلفن همراه کم باشد.

در اندروید تماس های Wi-Fi برقرار کنید

در دنیایی که بیشتر ویژگی‌ها با هدف بهبود نوآوری یک تلفن هوشمند است، ما از ویژگی اختصاص داده شده به بهبود تماس‌های تلفنی که وظیفه اساسی هر تلفن است، قدردانی می‌کنیم. بیایید به ویژگی های بیشتر در همین راستا امیدوار باشیم!

امیدواریم از این مقاله نحوه فعال کردن و استفاده از تماس Wi-Fi در اندروید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bOfMVY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *