نحوه نصب Proton GE در Steam Deck

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع نحوه نصب Proton GE در Deck می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

که یک نیروگاه های دستی است، شیوه تجربه بازی های رایانه شخصی را در حال حرکت متحول کرده است. توانایی آن در اجرای کتابخانه وسیعی از بازی های ویندوز از طریق سازگاری با Proton یک تغییر بازی بوده است، به خصوص که به گیمرها اجازه می دهد از عناوین مورد علاقه خود در حال حرکت لذت ببرند. اما اگر بخواهید کتابخانه بازی خود را فراتر از آنچه که به طور رسمی پشتیبانی می شود گسترش دهید، چه؟ اینجاست که Proton GE وارد بازی می شود.

 

How_to_Install_Proton_GE_on_Steam_Deck

پروتون جنرال الکتریک یک چنگال سفارشی پروتون است که توسط انجمن جنرال الکتریک توسعه یافته است. هدف آن افزایش سازگاری و عملکرد برای طیف وسیع تری از بازی های ویندوز در سیستم های مبتنی بر لینوکس، از جمله Steam Deck است.

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه Proton GE را بر روی Steam Deck خود نصب کنید و از آن برای باز کردن یک تجربه بازی روانتر و سازگارتر استفاده کنید. پس اجازه بدهید به این کار برسیم.

پروتون جنرال الکتریک چیست؟

Proton GE یا GloriousEggroll مانند یک دستیار ابرقهرمانی برای Steam Deck شماست. این یک نسخه سفارشی از Proton است، ابزاری که توسط Valve برای اجرای بازی های ویندوز در لینوکس توسعه یافته است. نوع جنرال الکتریک تلاشی مبتنی بر جامعه است که پروتون را تقویت می کند و آن را برای سازگاری و عملکرد بهتر تنظیم می کند.

نصب Proton GE بر روی Steam Deck شما در را به روی طیف وسیع تری از بازی ها باز می کند و انتخاب های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، می‌تواند مشکلات صوتی و کات سین‌هایی که در Steam Deck برای برخی از بازی‌ها پخش نمی‌شوند را برطرف کند، بنابراین واقعاً تجربه بازی شما را بهبود می‌بخشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

نحوه نصب Proton GE در Steam Deck

مرحله 1: ابتدا دکمه روشن/خاموش را نگه دارید و “Switch to Desktop” را انتخاب کنید تا به حالت Desktop در Steam Deck خود بروید.

0. دکمه پاور را نگه دارید و از منوی پاور Switch to Desktop را انتخاب کنید

اکنون، برای نصب Proton GE در Steam Deck خود باید ProtonUp-Qt را نصب کنید. این یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که نصب و مدیریت نسخه های پروتون را در سیستم های لینوکس ساده می کند.

مرحله 2: برای نصب ProtonUp-Qt، برنامه Discover را اجرا کنید، که شبیه نماد کیسه خرید در نوار وظیفه است.

1. برنامه Discover را اجرا کنید که شبیه نماد کیسه خرید در نوار وظیفه است

مرحله 3: در اینجا، «ProtonUp-Qt» را جستجو کنید و روی «نصب» در مقابل آن کلیک کنید.

2. در اینجا ProtonUp Qt را جستجو کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید روی Install کلیک کنید

مرحله 4: پس از نصب ProtonUp-Qt، برنامه را بیابید و راه اندازی کنید. برای انجام این کار، به Start > ابزارهای کمکی > ProtonUp-Qt.

3. به Start Utilities ProtonUp Qt بروید

مرحله 5: پس از راه‌اندازی برنامه، روی «افزودن نسخه» کلیک کنید.

4. پس از راه اندازی برنامه بر روی افزودن نسخه کلیک کنید

مرحله 6: اکنون روی “ابزار سازگاری” کلیک کنید. این برنامه نسخه های پروتون موجود، از جمله Proton GE را فهرست می کند. آن را انتخاب کنید.

5. حال بر روی ابزار Compatibility کلیک کنید. این برنامه لیستی از نسخه های پروتون موجود از جمله Proton GE را ارائه می دهد. آن را انتخاب کنید

مرحله 7: همچنین می‌توانید نسخه زیر آن را انتخاب کنید. مطمئن شوید که همیشه آخرین نسخه را نصب کنید.

6. همچنین می توانید نسخه زیر آن را انتخاب کنید

مرحله 8: در نهایت، روی دکمه Install در پایین کلیک کنید. Steam Deck شما شروع به دانلود و نصب Proton-GE می کند.

7. در نهایت بر روی دکمه Install در پایین کلیک کنید

مرحله 9: پس از نصب، باید صفحه‌ای مانند این دریافت کنید.

8. پس از نصب آن باید صفحه ای مانند این دریافت کنید

و همین است. Proton-GE روی Steam Deck شما نصب شده است.

نحوه استفاده از Proton GE در Steam Deck با اجبار سازگاری

حتی پس از نصب Proton GE، Steam Deck همچنان از ابزار Proton پیش‌فرض Valce برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌کند. برای اطمینان از اینکه Deck شما از Proton GE استفاده می کند، باید ابزار سازگاری را از برنامه Steam استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: برنامه Steam را از نماد صفحه اصلی راه اندازی کنید. اکنون به Library بروید و روی بازی مورد نظر برای استفاده از Proton GE کلیک راست کنید.

مرحله 2: از منوی کشویی گزینه Properties را انتخاب کنید.

9. در داخل برنامه Steam به کتابخانه بروید و روی بازی که می خواهید از Proton GE با آن استفاده کنید کلیک راست کنید. از منوی کشویی گزینه Properties را انتخاب کنید

مرحله 3: اکنون به تنظیمات راه اندازی بازی خود هدایت خواهید شد. در اینجا، روی Compatibility از قسمت سمت چپ ضربه بزنید یا کلیک کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین موش بازی برای Valorant زیر 50 دلار
10. از پنجره سمت چپ روی گزینه Compatibility ضربه بزنید یا کلیک کنید

مرحله 3: اکنون، کادر کنار «اجبار کردن استفاده از ابزار سازگاری خاص Steam Play» را علامت بزنید. در زیر آن، GE-Proton را از لیست کشویی انتخاب کنید.

11. حالا کادر کنار Force the use of a specific Steam Play compatibility tool را علامت بزنید. در زیر آن GE Proton را از لیست کشویی انتخاب کنید

و همین است. دفعه بعد که بازی را راه اندازی می کنید، Proton GE به جای نسخه پیش فرض SteamOS Proton استفاده می شود. این ممکن است هر گونه مشکل طولانی با صحنه های برش، صدا یا سایر مشکلات مربوط به پروتون را حل کند.

نحوه به روز رسانی پروتون GE

پروتون جنرال الکتریک، مانند هر ابرقهرمانی، گهگاه ارتقا می یابد. به روز نگه داشتن آن تضمین می کند که از آخرین پیشرفت ها و اصلاحات بهره مند شوید. برای اطمینان از اینکه همیشه آخرین و بهینه ترین نسخه Proton GE را اجرا می کنید، به طور دوره ای ProtonUp-Qt را مجدداً مشاهده کنید. برنامه شما را از به روز رسانی های موجود مطلع می کند.

برای دانلود و نصب آخرین نسخه پروتون جنرال الکتریک، روی دکمه «به‌روزرسانی» کلیک کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را نیز به اجبار بررسی کنید. در اینجا نحوه به روز رسانی دستی Proton GE در Steam Deck آمده است.

مرحله 1: ابزار ProtonUp-Qt را راه اندازی کنید. گزینه «GE-Proton-» را در زیر «ابزارهای سازگاری نصب شده» انتخاب کنید، سپس روی «نمایش اطلاعات» کلیک کنید.

12. ابزار ProtonUp Qt را راه اندازی کنید. گزینه GE Proton را در قسمت Installed compatibility tools انتخاب کنید و سپس روی Show info کلیک کنید

مرحله 2: برنامه تمام اطلاعات ابزار نصب شده را به همراه بازی هایی که از Proton-GE استفاده می کنند را به شما نشان می دهد. برای به‌روزرسانی ابزار، روی «به‌روزرسانی دسته‌ای» کلیک کنید.

13. برای به روز رسانی ابزار بر روی Batch Update کلیک کنید

مرحله 3: در پنجره جدید، نسخه جدید را در صورت موجود بودن انتخاب کنید. سپس، روی «بروزرسانی دسته ای» کلیک کنید تا آن را نصب کنید.

14. در پنجره جدیدی که ظاهر می شود، نسخه جدید را در صورت موجود بودن انتخاب کنید. سپس روی Batch update کلیک کنید تا نصب شود

از بازی روان تر لذت ببرید

با وجود پروتون جنرال الکتریک که اکنون به راحتی در Steam Deck شما مستقر شده است، شما آماده کاوش در دنیای بازی های گسترده تر هستید. از سازگاری یکپارچه و عملکرد پیشرفته در حین شیرجه زدن به بازی های ویندوزی مورد علاقه خود لذت ببرید.

به یاد داشته باشید، Proton GE یک تلاش جامعه محور است، بنابراین درگیر ماندن با به روز رسانی ها و ترفندها تضمین می کند که همیشه در لبه برتر بازی هستید.

امیدواریم از این مقاله نحوه نصب Proton GE در Steam Deck مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LMhUVl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *