چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

از دست دادن اطلاعاتی که در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید بسیار آسان است، به خصوص اگر در حال پخش ویدیو یا بازی هستید.

کسانی که از داده های ماهانه سخاوتمندانه استفاده می کنند ممکن است خیلی اهمیتی ندهند که از داده ها با سرعت بالا استفاده می کنند، اما کسانی که 10 گیگابایت داده ماهانه دارند ممکن است بخواهند در استفاده از آنها محافظه کارانه تر عمل کنند.

به علاوه، مهم است که هنگام رومینگ در خارج از کشور کنترل دقیق مصرف داده خود را حفظ کنید، زیرا بسته به ارائه دهنده خود، می توانید هزینه های ناخوشایندی را از استفاده بیش از حد دریافت کنید.

کاربران خوشحال خواهند شد که بدانند می‌توانید استفاده از داده‌های پس‌زمینه هر برنامه را به صورت جداگانه محدود کنید. این مانع از استفاده برنامه‌ها از داده‌های شما در هنگام باز نمی‌شود، اما حداقل از استفاده از اتصال سلولی شما برای فعالیت‌های پس‌زمینه مانند به‌روزرسانی خودکار جلوگیری می‌کند.

اگر اصلاً نمی‌خواهید از هیچ داده‌ای استفاده کنید، بهترین فرآیند این است که به سادگی با رفتن به تنظیمات > شبکه و اینترنت > سیم‌کارت > ارائه‌دهنده شبکه انتخابی خود > اتصال سلولی را غیرفعال کنید و سپس Mobile Data را غیرفعال کنید. شما باید بتوانید این کار را از طریق منوی کشویی گوشی اندرویدی خود نیز انجام دهید.

اما اگر ترجیح می‌دهید به استفاده از داده‌های خود ادامه دهید، اما از استفاده برنامه‌های خاصی در پس‌زمینه جلوگیری کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

آنچه شما نیاز دارید:

  • گوشی هوشمند با سیم کارت
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه به روز رسانی برنامه ها در iPhone و iPad به صورت دستی یا خودکار

نسخه کوتاه

  • تنظیمات را باز کنید
  • Apps را انتخاب کنید
  • برنامه انتخابی خود را انتخاب کنید
  • داده تلفن همراه و Wi-Fi را انتخاب کنید
  • داده های را خاموش کنید
  1. گام
    1

    تنظیمات را باز کنید

    شما باید بتوانید این کار را با جستجوی “تنظیمات” در نوار جستجوی خود انجام دهید. از طرف دیگر، کشیدن انگشت به بالا باید یک نماد دندانه دار را نشان دهد که میانبر تنظیمات است. یا ممکن است نمادی از قبل در صفحه اصلی یا کشوی برنامه شما نمایش داده شده باشد.
    چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

  2. گام
    2

    Apps را انتخاب کنید

    در Google Pixel 6 ما، این سومین گزینه پایین بود. این ممکن است بسته به نوع گوشی اندرویدی شما متفاوت باشد.چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

  3. گام
    3

    برنامه انتخابی خود را انتخاب کنید

    باید لیست کوتاهی از برنامه هایی که اخیراً استفاده کرده اید را مشاهده کنید. انتخاب «مشاهده همه» باید این لیست را گسترش دهد تا همه برنامه‌های نصب شده روی دستگاه شما را شامل شود. برنامه‌ای را که می‌خواهید داده‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید، انتخاب کنید.چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

  4. گام
    4

    داده تلفن همراه و Wi-Fi را انتخاب کنید

    باید گزینه داده و Wi-Fi را در حدود چهار فاصله از بالا پیدا کنید. فشار دهید. چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

  5. گام
    5

    داده های پس زمینه را خاموش کنید

    سپس تلفن Android شما باید میزان مصرف داده پس‌زمینه را در یک ماه گذشته نشان دهد. به احتمال زیاد بسیار کم است، با استفاده از داده های پس زمینه ماهانه Spotify ما فقط به 500 کیلوبایت می رسد. اما اگر هنوز مایل به غیرفعال کردن داده‌های پس‌زمینه هستید، مطمئن شوید که نوار لغزنده با یک ضربه به موقعیت چپ منتقل می‌شود. چگونه از استفاده یک برنامه از داده در اندروید جلوگیری کنیم

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مانوس در چالش QuickFire جانسون و جانسون شناخته شد

عیب یابی

آیا می توانید از استفاده چند برنامه از داده ها جلوگیری کنید؟

بله، تو میتونی. می‌توانید از فرآیند بالا برای چندین برنامه استفاده کنید یا در عوض Data Saver را فعال کنید، که داده‌های پس‌زمینه را به ۵ برنامه در یک زمان محدود می‌کند. می توانید این کار را از طریق Settings > Network and Internet > Data Saver انجام دهید.

چگونه می دانید چه برنامه هایی از داده ها در اندروید استفاده می کنند؟

در تلفن Android خود، به Settings > Network and Internet > Sims > ارائه دهنده انتخابی خود > App Usage Data بروید. این همه میزان مصرف داده تلفن همراه شما را در ماه گذشته برای هر برنامه نشان می‌دهد و برنامه‌هایی که بیشترین داده را مصرف کرده‌اند در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید ماه استفاده را تغییر دهید اگر می‌خواهید به تفکیک کامل شش ماه گذشته بپردازید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aRKqRh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *