مانوس در چالش QuickFire جانسون و جانسون شناخته شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

را بهبود تشخیص سمیت عصبی در ایمونوتراپی چالش QuickFire به دنبال بهبود نتایج برای بیماران تحت ایمونوتراپی با پیشبرد فناوری‌هایی است که امکان تشخیص زودهنگام رویدادهای عصبی را ممکن می‌سازد. از نوآوران دعوت شد تا روش‌ها و فن‌آوری‌هایی را با هدف شناسایی تظاهرات بالینی برای پیش‌بینی مسمومیت‌های حاد، از جمله اختلالات حرکتی و عصبی-شناختی مطرح کنند. قلم NeuroMotor پتانسیل رفع چنین نیازی را دارد.

درمان با سلول T CAR یک گزینه درمانی شخصی برای انواع مختلف سرطان است. درمان با سلول T CAR مستلزم برداشتن یا برداشت سلول‌های T از یک بیمار مبتلا به سرطان، ترانسفکشن سلول‌ها با ژن‌های CAR که علیه نوع تومور بیمار هستند، سپس گسترش جمعیت سلول‌های T اصلاح‌شده و تزریق مجدد سلول‌ها به بیمار است.

یک عارضه مهم درمان با سلول های T CAR، سندرم سمیت عصبی مرتبط با سلول های عامل ایمنی (ICANS) است. این سندرم یک پیوستار از لرزش خفیف تا ادم مغزی (انباشته شدن بیش از حد مایع در مغز) و در اقلیت موارد مرگ را نشان می دهد. مدیریت ICANS عمدتاً حمایتی است، با تمرکز بر پیشگیری از تشنج و تضعیف سیستم ایمنی، اغلب با استفاده از کورتیکواستروئیدها.

اولین تظاهرات ICANS شامل لرزش، دیسگرافی، مشکل خفیف در بیان بیان، اختلال در توجه، آپراکسی، بی حالی خفیف، سردرد و آنسفالوپاتی خفیف است. تشخیص زودهنگام ICANS می تواند از پیشرفت به زوال ناتوان کننده و غیر قابل برگشت جلوگیری کند.

با این حال، در حال حاضر هیچ فناوری در بازار وجود ندارد که به اندازه کافی حساس باشد تا علائم اولیه ظریف ICANS را تشخیص دهد و اینجاست که مانوس قصد دارد با قلم NeuroMotor خود به این بازار بپردازد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه عکس ها را از نتایج جستجوی Spotlight در آیفون حذف کنیم

قلم NeuroMotor یک دستگاه پزشکی با حساسیت بالا برای تشخیص ناهنجاری های حرکتی ظریف و جنبه های شناختی است که به راحتی با چشم غیر مسلح یا هر یک از پوشیدنی های موجود قابل تشخیص نیستند. قلم NeuroMotor را می توان طوری پیکربندی کرد که از انجام سلول های T CAR و همچنین سایر روش های ایمنی درمانی به روشی ایمن با کاهش خطر برای بیماران پشتیبانی کند.

پس از درمان با سلول T CAR در بیمارستان، این راه حل را می توان در خانه برای نظارت از راه دور بیماران توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. بیماران در ماه بعد از درمان روزانه وظایف طراحی آسان را انجام خواهند داد. گام بعدی برای Manus یک کارآزمایی بالینی و بهینه سازی پیکربندی NeuroMotor Pen برای ابزار خاص برای بهبود ایمنی مدیریت درمان با CAR T-Cell خواهد بود.

هدف مانوس بهبود سلامتی بیمار و کاهش اضطراب بیماران و مراقبین و خانواده آنهاست.

CAR T-Cell درمانی در لوسمی لنفوسیتی حاد، لنفوم سلول B منتشر، لنفوم سلول گوشته، لنفوم فولیکولی و سایر انواع سرطان استفاده می شود. بخش پراکنده لنفوم سلول B بزرگ، به دلیل افزایش شیوع این شایع ترین نوع لنفوم غیر هوچکین، بر بازار درمان با سلول T CAR تسلط دارد. طبق گزارش WHO، در سراسر جهان، حدود 544352 مورد جدید لنفوم غیر هوچکین در سال 2020 ثبت شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فهرست مدیلینک نورث در ساندی تایمز "بهترین مکان برای کار"

تخمین زده می شود که بازار جهانی CAR T-Cell Therapy با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 31.2٪ توسعه یابد. اندازه بازار جهانی CAR T-Cell Therapy در سال 2021 6.1 میلیارد دلار ارزش داشت و پیش بینی می شود تا سال 2030 از 21 میلیارد دلار فراتر رود.

دکتر روتگر زیتسما، مدیر عامل مانوس، گفت: «من از دریافت جایزه جانسون و جانسون نوآوری خوشحالم. اولین مواجهه من با صنعت تجهیزات پزشکی و آموزش با خانواده شرکت های جانسون و جانسون بود و این الهام بخش من شد تا در نوآوری تجهیزات پزشکی حرفه ای را شروع کنم. ما اکنون یک فرصت منحصر به فرد داریم که هدف آن افزایش کاربرد قلم NeuroMotor است که قبلاً در سایر زمینه ها ثابت شده بود و از آن در ایمونوتراپی استفاده می کنیم. کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی غیرقابل برگشت و گاهی تهدید کننده زندگی در بیماران مبتلا به ایمونوتراپی در سرطان، یک حوزه تمرکز جدید بسیار ارزشمند برای مانوس با پتانسیل بهبود نتایج برای بسیاری از بیماران است.

ما مشتاقانه منتظریم تا از تخصص تیم نوآوری جانسون و جانسون به عنوان بخشی از جایزه خود بهره مند شویم، زیرا به دنبال آغاز کارآزمایی بالینی برای ارائه راه حل بالقوه برای این علت رو به رشد بیماری طولانی مدت هستیم.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EKxlrX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *