چرا یک نقطه سیاه در دوربین آیفون وجود دارد و آیا می توانید آن را برطرف کنید؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چرا یک نقطه سیاه در آیفون وجود دارد و آیا می توانید آن را برطرف کنید؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

دوربین آیفون شما می تواند به شما کمک کند عکس های خیره کننده بگیرید. با این حال، اگر در حین عکس گرفتن متوجه یک نقطه سیاه در دوربین آیفون خود شوید، این تجربه ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، به خواندن 7 راه برای رفع آن صحبت می کنیم.

چرا یک نقطه سیاه در دوربین آیفون وجود دارد؟

اگر دستگاه خود را رها کرده اید یا آسیب فیزیکی دیگری به آن وارد شده است، می تواند باعث ایجاد لکه سیاه در دوربین آیفون شما شود. اگر واقعاً اینطور است، ابتدا لنز دوربین آیفون خود را برای هرگونه آسیب فیزیکی بررسی کنید. در صورت وجود ترک یا خراش، مستقیماً به آخرین روش عیب یابی بروید.

با این حال، اگر اینطور نیست، به اصلاحات زیر ادامه دهید. اما قبل از آن، بیایید علل مختلف این موضوع را درک کنیم.

چرا یک نقطه تاریک در دوربین آیفون وجود دارد؟

قبل از شروع تمام راه‌های رفع این مشکل، اجازه دهید به چند عاملی که ممکن است باعث ایجاد لکه‌های سیاه در دوربین آیفون شما شوند، نگاهی بیاندازیم.

  • روی لنز دوربین آیفون شما کثیفی یا لک وجود دارد.
  • نرم افزار آیفون شما قدیمی است.
  • محافظ صفحه یا قاب دستگاه شما لنز دوربین را مسدود می کند.
  • دوربین آیفون شما با برنامه شخص ثالث به درستی کار نمی کند.

اکنون، به بخش بعدی بروید تا تمام روش های عیب یابی به شما کمک کند تا این مشکل را در آیفون خود برطرف کنید.

7 روش برای رفع لکه تاریک در دوربین آیفون

اجازه دهید نگاهی دقیق به 7 راه آسان برای رفع مشکل ظاهر شدن لکه سیاه در دوربین آیفون شما داشته باشیم.

1. قاب و محافظ صفحه آیفون را بردارید

قبل از شروع عیب یابی، اگر قاب آیفون خود را دارید بردارید و سعی کنید عکس بگیرید. در حالی که قاب‌های گوشی برای محافظت از دستگاه‌های ما طراحی شده‌اند، ممکن است جلوی دوربین را بگیرند. این می تواند به یک نقطه سیاه در عکس های شما تبدیل شود.

علاوه بر این، اگر از محافظ صفحه روی لنز دوربین استفاده می‌کنید، آن را کاملا تمیز کنید یا آن را بردارید. اگر مشکل همچنان برطرف نشد، راه حل های زیر را دنبال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین راه حل برای دانلود نشدن تصاویر دسکتاپ واتس اپ در مک

2. آیفون را ریستارت کنید

اگر از زمان آخرین بوت شدن سیستم متوجه یک نقطه تاریک در تصاویر خود شده اید، راه اندازی مجدد دستگاه ممکن است به رفع آن کمک کند. به این ترتیب، دستگاه شما همه سرویس ها و ویژگی ها را می بندد و دوباره آنها را راه اندازی می کند، و هر گونه اشکال یا اشکال از راه اندازی مجدد دستگاه قبلی را برطرف می کند. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: بر اساس مدل آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید تا دستگاه خود را خاموش کنید.

  • برای SE نسل اول، 5s، 5c و 5: دکمه بالا را به مدت طولانی فشار دهید.
  • برای iPhone SE نسل 2 به بعد، 7 و 8: دکمه کناری را به مدت طولانی فشار دهید.
  • برای آیفون X و بالاتر: دکمه پاور و یکی از دکمه های صدا را به طور همزمان فشار دهید.

گام 2: اکنون نوار لغزنده را نگه دارید و تا انتها بکشید.

آیفون را ریستارت کنید

هنگامی که صفحه نمایش دستگاه شما خاموش شد، دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید تا لوگوی ظاهر شود. اکنون، بررسی کنید و ببینید آیا نقاط تاریکی در دوربین آیفون شما قابل مشاهده است یا خیر.

3. لنز دوربین آیفون را تمیز کنید

لازم نیست نقطه تاریک دوربین آیفون شما یک نقص نرم افزاری باشد. اگر لنز دوربین شما دارای لکه یا هر نوع زباله دیگری است، می تواند یک نقطه سیاه نیز به عکس های شما اضافه کند. در این حالت، یک پارچه نرم یا میکروفیبر بردارید و به آرامی لنز دوربین آیفون خود را تمیز کنید. همچنین می توانید از محلول تمیزکننده سبک یا آب برای مالش ملایم لکه ها استفاده کنید. سپس، یک عکس بگیرید و دوباره بررسی کنید.

4. از برنامه دوربین اصلی آیفون استفاده کنید

اگر از یک برنامه شخص ثالث برای دسترسی به دوربین آیفون خود استفاده می کنید و متوجه یک نقطه سیاه در عکس های خود می شوید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برنامه را کنار بگذارید. از آنجایی که اکثر برنامه ها معمولاً به شما اجازه می دهند تصاویر را از گالری خود آپلود کنید، می توانید از برنامه دوربین اصلی آیفون خود برای گرفتن تصاویر و سپس آپلود آنها در برنامه شخص ثالث مربوطه استفاده کنید.

برنامه دوربین آیفون را باز کنید

برای انجام این کار، روی نماد دوربین در صفحه اصلی آیفون خود ضربه بزنید. اکنون از برنامه دوربین استفاده کنید و بررسی کنید که آیا نقطه سیاه هنوز قابل مشاهده است یا خیر.

5. به‌روزرسانی‌های iOS را بررسی کنید

به‌روزرسانی‌ها به دستگاه‌های شما اجازه می‌دهند تا از آخرین تغییرات مطلع باشند و به رفع اشکالات نرم‌افزاری که ممکن است از زمان یا به دلیل به‌روزرسانی قبلی رخ داده باشد، کمک می‌کنند. این همچنین به این معنی است که اگر آیفون شما در حال حاضر قدیمی است، ممکن است آن طور که انتظار می رود کار نکند. برای رفع این مشکل، می توانید آخرین به روز رسانی های نرم افزار را به صورت دستی بررسی و نصب کنید. در اینجا چگونگی آن است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  توییک افزایش دهنده صفحه کلید SwipeExtenderX پشتیبانی از جیلبریک بدون ریشه را دریافت می کند

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی General ضربه بزنید.

گام 2: در اینجا روی Software Update ضربه بزنید.

به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

پس از نصب آپدیت، منتظر بمانید تا آیفون شما ریستارت شود. سپس، دوباره برنامه دوربین را باز کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است.

6. آیفون را ریست کنید

حال، اگر پس از انجام راه حل های بالا همچنان نقطه سیاهی در عکس های خود مشاهده می کنید، به عنوان آخرین راه حل، تنظیم مجدد آیفون خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب، اگر مشکل واقعاً مبتنی بر نرم‌افزار باشد، پس از اتمام بازنشانی دستگاه شما حل خواهد شد.

توجه داشته باشید: بازنشانی دستگاه، داده ها، تنظیمات، اسناد و غیره شما را پاک می کند. بنابراین، قبل از ادامه، مطمئن شوید که از همه داده های مهم نسخه پشتیبان تهیه شده است.

آیفون را ریست کنید

برای دانستن بیشتر در مورد پیامدهای بازنشانی دستگاه خود و نحوه انجام آن، توضیح دهنده ما را بررسی کنید که هنگام تنظیم مجدد آیفون خود چه اتفاقی می افتد.

7. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

اگر تمام راه‌حل‌های عیب‌یابی بالا را امتحان کرده‌اید و همچنان هنگام عکس‌برداری یک نقطه سیاه مشاهده می‌کنید، با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. در اینجا، پرس و جو خود را تا حد امکان با جزئیات توضیح دهید تا به وضوح سریع برسید.

علاوه بر این، می‌توانید از نزدیک‌ترین ارائه‌دهنده خدمات مجاز اپل خود دیدن کنید تا دوربین آیفون خود را از نظر مشکلات سخت‌افزاری بررسی کنید.

سوالات متداول درباره نقطه تاریک در دوربین آیفون

1. آیا زوم بیش از حد باعث ایجاد لکه سیاه در دوربین آیفون می شود؟

اگر هنگام گرفتن یک تصویر بیش از حد زوم کنید، می تواند باعث اعوجاج شود. و در حالی که اعوجاج تصویر معمولاً پیکسلی است، ممکن است ظاهر یک نقطه سیاه را در عکس هایی که گرفته اید ایجاد کند. برای جلوگیری از این اتفاق، هنگام گرفتن تصاویر، به جز در موارد ضروری، زیاد زوم نکنید.

2. آیا تغییر نور می تواند نقاط سیاه دوربین آیفون را برطرف کند؟

هنگام گرفتن هر تصویری، دوربین آیفون شما به طور مداوم سعی می کند نور محیط اطراف شما را تنظیم و سازگار کند تا به نتایج مطلوبی دست یابد. با این حال، این همچنین می تواند باعث ایجاد نقاط سیاه در نتیجه نهایی شود، به خصوص اگر نور به شدت تغییر کند. وقتی این اتفاق افتاد، سعی کنید از فلاش دستگاه خود استفاده کنید یا قبل از گرفتن دوباره عکس، به یک منطقه با نور خوب بروید.

مثل همیشه عکس بگیرید

گرفتن عکس با دوربین آیفون واقعاً یک تجربه است، و زمانی که مشکلاتی مانند لکه سیاه در دوربین آیفون وجود داشته باشد، بسیار بد است. بنابراین، امیدواریم این مقاله به شما در رفع این مشکل کمک کرده باشد. علاوه بر این، اگر متوجه عکس‌های تار یا لکه‌دار شده‌اید، توضیح‌دهنده ما را بررسی کنید که راه‌های آسان برای رفع چشمک زدن دوربین آیفون را برجسته می‌کند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IuRbgn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *