نحوه پاک کردن کش در Opera و Opera GX

زمان مطالعه: 10 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه پاک کردن کش در Opera و Opera GX
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

Opera و Opera GX مرورگرهای محبوب و غنی هستند که تجربه مرور شما را بهبود می بخشند. با این حال، مانند هر مرورگر دیگری، اپرا فایل‌های کش را ذخیره می‌کند تا محتوا را سریع‌تر بارگیری کند و تجربه مرور را بهبود بخشد. اما وقتی این فایل‌ها به مرور زمان جمع می‌شوند، از عملکرد صحیح مرورگرها جلوگیری می‌کنند. در اینجا نحوه پاک کردن کش در Opera و Opera GX آورده شده است.

کش را در Opera یا Opera GX پاک کنید

کش فایل های موقتی هستند که به کاهش زمان بارگذاری در حین مرور کمک می کنند. با این حال، آنها به دلیل ایجاد مشکلات بدنام هستند خوشبختانه، مراحل پاک کردن حافظه پنهان در مرورگر Opera یا Opera GX بسیار ساده است. علاوه بر این، این فایل ها ضروری نیستند و به صورت خودکار توسط مرورگر تولید می شوند.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، در اینجا چند دلیل دیگر برای پاک کردن کش مرورگرتان به طور منظم آورده شده است.

چرا باید کش مرورگر Opera را پاک کنید؟

همه ما روزانه در اینترنت جستجو می کنیم، و ممکن است متوجه شده باشید که برخی از ها، به خصوص آنهایی که بیشتر بازدید می کنید، سریعتر از سایرین بارگذاری می شوند. این تا حدی به این دلیل است که مرورگر شما فایل‌های اینترنتی موقتی را ذخیره می‌کند که به آن کش می‌گویند.

با این حال، همه چیز بی عیب و نقص نیست، زیرا فایل های کش دارای معایبی هستند که بر تجربه مرور و حریم خصوصی شما تأثیر می گذارد. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید آنها را تمیز کنید:

کوکی ها و کش را در Opera حذف کنید
  1. عملکرد بهبود یافته: با گذشت زمان، حافظه پنهان فایل های قدیمی یا غیر ضروری را جمع آوری می کند که بر عملکرد مرورگر تأثیر می گذارد. از این رو، هنگامی که حافظه پنهان مرورگر Opera یا Opera GX را پاک می کنید، به مرورگر کمک می کند تا حافظه پنهان را به روز کند و عملکرد آن را بهبود بخشد.
  2. حفاظت از حریم خصوصی: فایل های کش می توانند حاوی اطلاعات حساس خاصی از جمله اعتبار ورود به سیستم، تاریخچه مرور و داده های شخصی باشند. اگر رایانه خود را به اشتراک می گذارید یا از یک دستگاه عمومی استفاده می کنید، حذف تاریخچه جستجوی Opera به همراه حافظه پنهان و کوکی ها تضمین می کند که داده های شما در برابر هکرها و ردیاب ها در امان هستند.
  3. حل مشکلات وب سایت: گاهی اوقات، وب سایت ها ممکن است به درستی بارگیری نشوند یا محتوای قدیمی را به دلیل مشکلات مربوط به فایل های حافظه پنهان نمایش دهند. پاک کردن حافظه نهان، مرورگر شما را مجبور می‌کند تا فایل‌های کش را به‌روزرسانی کند، و به طور بالقوه مشکلات نمایش یا عملکردی را که ممکن است با آن مواجه شده‌اید حل کند.
  4. دسترسی به محتوای به روز شده: وب سایت ها اغلب محتوای خود را به روز می کنند، از جمله تغییرات طراحی، ویژگی های جدید یا رفع اشکال. اگر مرورگر شما نسخه‌های قدیمی‌تر این فایل‌ها را در حافظه پنهان ذخیره کرده است، ممکن است آخرین به‌روزرسانی‌ها را نبینید. با پاک کردن کش، اطمینان حاصل می کنید که نسخه به روز یک وب سایت را مشاهده می کنید و بهترین تجربه کاربری را برای شما فراهم می کند.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Elesa خط جدیدی از اجزای ضد میکروبی ایجاد می کند

مهم است که توجه داشته باشید که پاک کردن کش کامل، اعتبار شما را پاک می کند و در نتیجه شما را از وب سایت ها خارج می کند. برای ورود به سیستم باید اولین بار آنها را دوباره وارد کنید.

تاریخچه جستجو را در Opera یا Opera GX حذف کنید

ساده ترین راه برای پاک کردن کش مرورگر اپرا، کوکی ها و همه این داده ها به شرح زیر است:

توجه داشته باشید: بررسی کنید که چه چیزی را حذف می کنید تا داده های مهم را از دست ندهید.

مرحله 1: مرورگر Opera را باز کنید و Ctrl + H را فشار دهید تا صفحه تاریخچه شما باز شود.

گام 2: روی «پاک کردن داده‌های مرور» در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید صفحه تاریخچه را از تنظیمات > «حریم خصوصی و امنیت» > «پاک کردن داده‌های مرور» باز کنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر را انتخاب کنید

مرحله 3: آنچه را که می خواهید حذف کنید، به همراه محدوده زمانی انتخاب کنید.

نکته: برای کنترل پیشرفته بر روی داده هایی که می خواهید پاک کنید، Advanced را بزنید و داده های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله 4: هنگامی که تمام تغییرات لازم را انجام دادید، Clear data را بزنید.

انتخاب کنید چه چیزی حذف شود و داده های پاک را بزنید

حذف کوکی ها در Opera در رایانه شخصی

به غیر از پاک کردن حافظه پنهان، اگر فقط به پاک کردن کوکی ها برای متوقف کردن ردیاب ها در Opera یا Opera GX علاقه دارید، می توانید این مراحل را دنبال کنید. همچنین، می‌توانید قبل از پاک کردن تاریخچه مرورگر، کوکی‌ها را انتخاب کنید.

مرحله 1: مرورگر وب Opera یا Opera GX را روی رایانه شخصی خود باز کنید.

گام 2: آیکون تنظیمات را از نوار کناری بزنید.

تنظیمات را از نوار کناری ضربه بزنید

مرحله 3:

حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید و کوکی ها و سایر داده های سایت را بزنید

مرحله 4: “مشاهده همه داده ها و مجوزهای سایت” را انتخاب کنید.

مشاهده همه داده‌ها و مجوزها را انتخاب کنید

مرحله 5: “پاک کردن همه داده ها” را بزنید.

پاک کردن همه داده ها در Opera را انتخاب کنید

مرحله 6: در مرحله بعد، Clear را بزنید تا حذف تایید شود.

برای تایید ضربه بزنید

همچنین می‌توانید «پاک کردن کوکی‌ها و داده‌های سایت هنگام خروج از اپرا» را تغییر دهید، که همانطور که می‌توانید حدس بزنید، پس از خروج از مرورگر، کوکی‌ها را در Opera یا Opera GX پاک می‌کند.

کوکی های یک وب سایت خاص را در Opera یا Opera Gx پاک کنید

اگر علاقه ای به حذف کوکی ها و داده های تمام وب سایت هایی که در Opera بازدید می کنید ندارید و فقط می خواهید با مجموعه خاصی از وب سایت ها این کار را انجام دهید، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: Opera یا Opera GX را باز کنید و آیکون تنظیمات را از نوار کناری بزنید.

تنظیمات را از نوار کناری ضربه بزنید

گام 2: «حریم خصوصی و امنیت» را انتخاب کنید و روی «کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت» کلیک کنید.

حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید و کوکی ها و سایر داده های سایت را بزنید

مرحله 3: “مشاهده همه داده ها و مجوزهای سایت” را بزنید.

مشاهده همه داده‌ها و مجوزها را انتخاب کنید

مرحله 4: اکنون دکمه سطل زباله را در کنار سایتی که می خواهید کوکی ها را پاک کنید، بزنید.

دکمه سطل زباله را در جایی که می خواهید کوکی های وب سایت را حذف کنید، فشار دهید

مرحله 5: برای تأیید، پاک کردن را انتخاب کنید

برای تایید ضربه بزنید

Opera همچنین پاک کردن مجموعه خاصی از کوکی های مربوط به وب سایت را ارائه می دهد. برای انجام این کار، فلش رو به پایین در کنار وب‌سایت را بزنید و دکمه سطل زباله و سپس Clear را بزنید تا تأیید شود.

کش را در Opera یا Opera GX برای اندروید و پاک کنید

Opera و Opera GX نیز مرورگرهای وب محبوبی در بین کاربران گوشی های هوشمند هستند. مانند برادران و برادران خود در رایانه شخصی، انواع تلفن همراه با مشکلات عملکردی ناشی از نفخ کش و ردیاب هایی که فعالیت های وب شما را از طریق کوکی ها دنبال می کنند، مواجه هستند. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر آنها در دستگاه های iOS و Android آورده شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رفع کندی نصب فایل های تصویری ISO در ویندوز 11

روش 1: کش را از تنظیمات اپرا در iOS و اندروید حذف کنید

مرحله 1: Opera یا Opera GX را در گوشی هوشمند خود باز کنید.

توجه داشته باشید: در Opera GX، باید روی لوگوی Opera ضربه بزنید.

گام 2: روی خود ضربه بزنید و تنظیمات را بزنید.

مرحله 3: روی “Privacy & Security” ضربه بزنید و Clear data را انتخاب کنید.

مرحله 4: اطلاعاتی را که می خواهید پاک کنید انتخاب کنید و روی Clear data ضربه بزنید.

نکته: همچنین می‌توانید تب Advanced را باز کنید و داده‌هایی را که می‌خواهید پاک کنید انتخاب کنید.

گزینه را انتخاب کنید و داده های پاک را بزنید

همچنین می‌توانید «پاک کردن داده‌ها در هنگام خروج» را از صفحه «حریم خصوصی و امنیت» انتخاب کنید، که تضمین می‌کند پس از تکمیل یک جلسه، همه داده‌های شما پاک می‌شوند. این صفحه همچنین به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید که پس از خروج از مرورگر چه داده‌هایی پاک شوند.

روش 2: کش برنامه Opera را در اندروید پاک کنید

به غیر از گزینه درون برنامه ای برای پاک کردن حافظه پنهان و داده ها در Opera یا Opera GX، کاربران اندرویدی می توانند روش دیگری را نیز برای انجام همین عمل انتخاب کنند. در اینجا به این صورت است:

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی Apps ضربه بزنید.

برنامه ها را از تنظیمات انتخاب کنید

گام 2: مدیریت برنامه‌ها و سپس Opera یا Opera GX را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Clear data ضربه بزنید. در اینجا، شما می توانید یکی را انتخاب کنید:

  • مدیریت فضا: این شما را به فضای ذخیره سازی Opera هدایت می کند، جایی که می توانید “Erase all data” را انتخاب کنید. همچنین می توانید به مدیریت فضا بروید > داده هایی را که می خواهید پاک کنید سفارشی کنید و پاک کردن داده ها را انتخاب کنید.
  • پاک کردن حافظه پنهان: این فقط کش برنامه را پاک می کند. هنگامی که این مورد را انتخاب کردید، برای تایید باید OK را انتخاب کنید.

از آنجایی که چندین OEM اندرویدی پوسته های مختلفی ارائه می دهند، نام گزینه ها و موقعیت آنها ممکن است بسته به دستگاه شما متفاوت باشد.

سوالات متداول در مورد پاک کردن کش در Opera یا Opera GX

1. آیا پاک کردن کش ویروس ها را حذف می کند؟

پاک کردن کش مرورگر ویروس ها یا بدافزارها را مستقیماً از رایانه شما پاک نمی کند. کش مرورگر مجموعه ای از فایل های موقت است که داده ها را بر اساس وب سایت هایی که بازدید می کنید در تصاویر، اسکریپت ها و شیوه نامه ها ذخیره می کند. در همین حال، ویروس‌ها و بدافزارها برنامه‌های مخربی هستند که سیستم عامل یا فایل‌های خاص شما را آلوده می‌کنند و تا زمانی که از آنتی ویروس استفاده نکنید، حذف نمی‌شوند.

2. آیا پاک کردن کش رمزهای عبور را حذف می کند؟

پاک کردن کش مرورگر مستقیماً رمزهای عبور را حذف نمی کند. کش مرورگر در درجه اول فایل های موقت مربوط به وب سایت هایی را که بازدید می کنید، مانند تصاویر، اسکریپت ها و شیوه نامه ها را ذخیره می کند. از طرف دیگر، رمزهای عبور معمولاً به طور جداگانه در مدیریت رمز عبور یا کوکی‌های مرورگر ذخیره می‌شوند. با این حال، اگر تمام داده‌ها یا کوکی‌های مرورگر را پاک کنید، ممکن است گذرواژه‌ها را نیز حذف کنید.

3. چگونه می توانم سرعت مرورگر خود را افزایش دهم؟

به غیر از پاک کردن حافظه پنهان و داده های مرورگر، می توانید افزونه های مرورگر را غیرفعال کنید، Opera را به روز کنید و تعداد برگه های باز را کاهش دهید. اگر همچنان کند است، می‌توانید فهرست سریع‌ترین مرورگر سیستم خود را نیز بررسی کنید.

مرور را متوقف نکنید

Opera یک مرورگر شگفت انگیز است که دارای چندین ویژگی است. با این حال، انباشت بیش از حد فایل های کش می تواند عملکرد مرورگر شما را مختل کند. از این رو، با راهنمای ما در مورد نحوه پاک کردن حافظه پنهان در Opera یا Opera GX، می توانید تمام این مشکلات را حل کنید و تجربه خوبی داشته باشید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aOV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *