نقض رایگان داده های VPN سوابق 360 میلیون کاربر را افشا می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نقض داده های SuperVPN

ادعایی نقض اطلاعات اخیر مربوط به سرویس رایگان VPN، SuperVPN، بیش از 360 میلیون رکورد داده کاربر را در معرض خطر قرار داده است. گفته می‌شود که این نقض داده‌های بسیار حساس از جمله آدرس‌های ، آدرس‌های IP اصلی، اطلاعات موقعیت جغرافیایی، شناسه‌های کاربر منحصربه‌فرد و اطلاعات مربوط به وب‌سایت‌های بازدید شده را در معرض دید قرار داده است.

محقق امنیتی Jeremiah Fowler پس از پیدا کردن یک پایگاه داده در معرض عموم مرتبط با سرویس VPN حاوی 133 گیگابایت داده که بلافاصله پس از کشف وی بسته شد، نقض گسترده داده در SuperVPN را کشف کرد. جالب اینجاست که او یکیشنی به نام SuperVPN هم در فروشگاه های گوگل و هم اپل پیدا کرد، اما هر دو برنامه به توسعه دهندگان مختلف نسبت داده می شدند. آنچه در مورد این نقض نگران کننده است این واقعیت است که به دلیل ماهیت اطلاعات درز کرده، قربانیان به طور بالقوه می توانند در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر باشند.

SuperVPN، بیش از 360 میلیون رکورد داده کاربر را به خطر انداخته است
SuperVPN، بیش از 360 میلیون رکورد داده کاربر را به خطر انداخته است

SuperVPN سابقه نگران کننده ای از آسیب پذیری های امنیتی و نشت داده ها دارد. در نمونه‌های قبلی، این برنامه دارای آسیب‌پذیری‌هایی بود که می‌توانست حملات Man-in-the-Middle (MITM) را فعال کند و جزئیات کارت اعتباری کاربران را فاش کند. علاوه بر این، SuperVPN در گذشته به عنوان یک برنامه تقلب شده با بدافزار علامت گذاری شده است که منجر به هشدارهایی برای کاربران برای حذف برنامه می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سرمایه گذاری Speak Land از OpenAI برای گسترش پلت فرم یادگیری زبان •

با VPN Proxy One Pro حریم خصوصی بیشتری دریافت کنید

وقتی صحبت از انتخاب VPN به میان می آید، بهتر است یکی از یک شرکت معتبر و معتبر با سابقه اثبات شده را انتخاب کنید. VPN Proxy One Pro از Trend Micro – یک رهبر جهانی در امنیت سایبری با بیش از 30 سال تجربه – یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود هستند.

VPN Proxy One Pro
VPN Proxy One Pro

در حالی که VPN های رایگان اغلب از سرعت اتصال پایین تر، آزمایش های مکرر CAPTCHA، تبلیغات فراوان و مزاحمت های دیگر رنج می برند، با VPN Proxy One Pro نیازی به نگرانی در مورد هیچ یک از این موارد نیست.

با این حال، بهترین چیز این است که می‌توانید امروز با کلیک بر روی دکمه زیر، یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه و بدون محدودیت VPN Proxy One Pro را دریافت کنید. پس برای چی منتظری؟

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dSj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *