همه چیزهایی که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023 برای ما برجسته بود

زمان مطالعه: 9 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم همه چیزهایی که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023 برای ما برجسته بود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

“نمایشگاه خودرو مرده است.”

این سخنی است که اغلب توسط افرادی که صنعت خودرو را پوشش می دهند شنیده می شود. درست است که این نمایشگاه‌های تجاری دیگر به معنای برگزاری دو روز کنفرانس مطبوعاتی، پراکندگی خودروهای جدید تقریباً از هر شرکت خودروسازی و رویدادهای عجیب خارج از سایت نیست. همچنین درست است که نمایشگاه‌های خودرو حتی قبل از همه‌گیری جهانی کاهش می‌یافتند تا خودروسازان بتوانند پول کمتری خرج کنند و توجه مطبوعات را برای رونمایی‌های خودروهای مستقل یا معرفی‌های دیجیتال جلب کنند.

اما نمایشگاه خودرو آنطور که E3 اساساً در صنعت مرده است، مرده نیست. و نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک 2023 این هفته گواه آن بود. بسیار دور از روزهایی بود که خبرنگاران، چهره‌های صنعت و خریداران خودرو شاهد خودروهای مفهومی وحشی، اولین نمایش‌های غافلگیرکننده و رویدادهای فوق‌العاده بودند. هنوز هم به عنوان یک عکس فوری در زمان مهم است که روندها، فناوری‌ها و محصولات جدیدی را که مشخص می‌کنند در چند سال آینده چگونه به حرکت درآییم، اهمیت دارد.

خودروهای الکتریکی، کامیون‌ها، شاسی‌بلندها و شارژ EV از ویژگی‌های بارز نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک امسال بودند و پیام واضح است: صنعت خودرو به سمت خودروهایی با آلایندگی صفر می‌جنگد، اما خودروهای بزرگ، شیک و گران قیمت را قربانی نمی‌کند. وسایل نقلیه ای که مصرف کنندگان در این فرآیند دوست دارند (و مبالغ هنگفتی برای آن خرج می کنند).

این نمایشگاه خودرو همچنین در برخی از جبهه ها مانند یک بررسی واقعیت بود. پس از سال‌ها وعده‌های شکست خورده در مورد «خودروهای خودران» – حداقل در بخش مصرف‌کننده – خودروسازانی که در نیویورک چیزی برای گفتن داشتند، کمتر در مورد خودمختاری و بیشتر در مورد برقی‌سازی، شارژ سریع و ویژگی‌های نرم‌افزاری حرفی برای گفتن داشتند.

شرکت های خودروسازی از رقابت به سمت خودمختاری پیشرفته دست نمی کشند. اما همه آنها در نحوه توصیف مسیرهای خود هوشیارتر به نظر می رسند. در عین حال، انتظار داشته باشید که کمک رانندگی خودکار پیشرفته و کروز کنترل بهتر شود، اما هیچ کس در اینجا در مورد فرستادن ماشین شما به عنوان یک رباتاکسی شخصی برای ایجاد درآمد غیرفعال صحبت نکرد. با توجه به این رویداد جایی که جگوار خودروی آزمایشی Waymo i-Pace خود را در سال 2018 به نمایش گذاشت، این خیلی چیزها را می گوید.

اما نمایشگاه‌های خودرویی مانند این هنوز برای خریداران خودرو ارزش فوق‌العاده‌ای دارد، بسیاری از آنها نتوانسته‌اند در میان کمبود تراشه آنچه را که می‌خواهند بیابند و مشتاقند بدون فشار حضور در نمایندگی، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیایید به برخی از برجسته‌ترین نمایش‌ها، اخبار و نمایشگاه‌های نمایشگاه امسال و معنای آن‌ها برای صنعت در کل نگاه کنیم.

اولین نمایش های بزرگ به معنای واقعی کلمه بزرگ هستند

Ram 1500 REV جلو، در نمایشگاه خودرو نیویورک 2023 به نمایش درآمد

اعتبار تصویر: رم

دو اولین خودروی جدید بزرگ در نیویورک فقط خودروهای الکتریکی نبودند، بلکه خودروهای بزرگ برقی بودند.

Ram 1500 Rev این هفته در قالب تولید در نیویورک به نمایش درآمد. در حالی که نتیجه نهایی کمی از خودروی مفهومی شیک نشان داده شده در CES کم شده است، اولین خودروی الکتریکی رم رام هنوز با صفحه نمایش، شارژ سریع 350 کیلوواتی و ویژگی هایی مانند شارژ دوطرفه پر است. این یک راه فانتزی برای گفتن این است که کامیون می تواند ابزارهای دیگر را تامین کند یا برق را به شبکه بازگرداند، و اساساً آن را به یک باتری روی چرخ تبدیل می کند. انتظار می رود که این یک معامله بسیار بزرگ در خودروهای الکتریکی آینده باشد.

همچنین، این یک کامیون بزرگ است، مانند هر Ram 1500. (و احتمالاً رانندگی در خیابان‌های شلوغ نیویورک به همان اندازه سرگرم کننده است.) Ram با این یکی ظریف عمل نکرد. همانطور که Kirsten Korosec ویرایشگر حمل و نقل TechCrunch اشاره کرد، Ram 1500 Rev دارای یک بسته باتری غول پیکر 229 کیلووات ساعتی است که بیش از دو برابر بزرگ ترین باتری تسلا است. رم می گوید که باید حدود 500 مایل برد داشته باشد، اما خواهیم دید که EPA در مورد این رقم چه می گوید.

کیا EV9 SUV در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023

کیا EV9 SUV اعتبار تصویر: Tayfun Coskun/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ

کیا EV9 یکی از بزرگترین اولین رونمایی‌های این برند تا کنون است – به معنای واقعی کلمه. با تکیه بر موفقیت بزرگ کراس اوور بنزینی کیا تلوراید، این پلتفرم آشنا که در هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 دیده‌ایم، به شکل سه ردیفه برای خانواده‌های بزرگ و «چند نسلی» می‌برد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برای ایجاد فلوچارت و نمودار در Google Docs

در شخص، آن قدر که من انتظار داشتم بلند نیست، اما یک کراس اوور نسبتاً بزرگ است. به تویوتا هایلندر اینجا فکر کنید. این باید برای خریدارانی که می‌خواهند با بنزین قطع رابطه کنند، اما وسایل و افراد زیادی برای جابجایی دارند، ضربه بزرگی باشد.

بحث نرم افزاری زیاد

داشبورد Jeep Wrangler Rubicon 4xe 2024، در نمایشگاه خودرو نیویورک 2023 به نمایش درآمد

اعتبار تصویر: جیپ

هیچ کس اصطلاح “وسیله نقلیه نرم افزاری تعریف شده” را دوست ندارد. اما هر چقدر هم که زمخت باشد، حقیقت است. خودروهای برقی و برقی فردا احتمالاً بیشتر با ویژگی‌های نرم‌افزاری، گزینه‌های شخصی‌سازی، برنامه‌های داخل خودرو و سرگرمی‌های جریانی تعریف می‌شوند تا پویایی رانندگی.

بنابراین این چیزی است که خودروسازان در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک 2023 درباره آن صحبت می‌کردند. دیگر فقط به اندازه صفحه نمایش نیست. این در مورد کاری است که برای شما انجام می دهد.

صفحه‌نمایش‌های چندگانه Ram 1500 Rev و سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرو فناوری از نکات برجسته آن ارائه بودند، همانطور که هیوندای به‌روزرسانی‌های هوایی به سبک تسلا را اضافه کرد. حتی جیپ رانگلر 2024 خشن هم لودیت نیست. سیستم Uconnect 5 آن در حال حاضر دارای 62 راهنمای مسیرهای آفرود داخلی است. و اگر به نسخه اشتراک ارتقا دهید، این تعداد به 3000 راهنما افزایش می یابد.

انتظار می رود در سال های آینده شاهد موارد بیشتری از آن باشیم. خودروسازان خواه ناخواه خریداران بر روی درآمد از ویژگی های اشتراک شرط بندی می کنند.

سدان های خیره کننده هیوندای (و معاملات فریاد زده)

هیوندای یونیک 6 در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

یکی دیگر از اولین خودروهای برقی توسط هیوندای پسر عموی شرکت کیا (مارک‌ها اساساً از سخت‌افزار و نرم‌افزار یکسانی بهره می‌برند) و نشان می‌دهد که خودروهای بزرگ نباید بزرگ باشند. هیوندای کونا الکتریک 2024 بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد، با ظاهری چشمگیر، ابعاد جمع و جور و برد پیش بینی شده توسط هیوندای 260 مایل.

قیمت هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به اینکه آخرین کونا الکتریک با قیمت 33550 دلار شروع شده است، این می تواند نسبت به Ioniq 5 که اغلب گران قیمت است، کاملاً مقرون به صرفه باشد. همچنین دو موتور بنزینی، یکی با توربو و 195 اسب بخار قدرت ارائه می دهد. رفتن به EV هنوز مربا شما نیست.

به همین ترتیب، این اولین باری است که بسیاری از مصرف کنندگان هیوندای Ioniq 6 سدان جدید را در بدن می بینند (آلومینیوم، حدس می زنم؟) من هم شخصاً آن را ندیده بودم، اما تضمین می کنم که توجه شما را جلب خواهد کرد. این سدان با الهام از « لاینرهای» کلاسیک، از زوایای کراس اوور Ioniq 5 برای داشتن ظاهری فوق‌العاده براق اجتناب می‌کند. فروش سدان ممکن است کسری از چیزی باشد که قبلا بوده است، اما اگر آنها بیرون می روند، این کار را به سبک انجام می دهند.

اکنون یک نمایش الکتریکی است

شورولت اکینوکس EV در نمایشگاه خودرو نیویورک 2023

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

شرکت کنندگان در مرکز جاویتس، پیشنهادات جدید و آتی EV را از اساساً هر سازنده ای مشاهده خواهند کرد، که ثابت می کند این هجوم الکتریکی چقدر بزرگ خواهد بود.

چند موردی که توجه من را جلب کرد عبارتند از نیسان آریا جدید که هم اکنون در خیابان ها است. شورلت Equinox EV آینده، که می تواند رقیب قدرتمند تسلا در صورت ارائه قیمت 30000 دلاری خود باشد. فورد F-150 لایتنینگ و تنه دلپذیر آن؛ نمایشگری که شاسی لخت فولکس واگن ID.4 را نشان می دهد. و بسیاری دیگر از جمله فولکس واگن ID.Buzz. (همچنین، چرا قبلاً در فروش نیست؟ ما سال هاست که آن را می بینیم، اجازه دهید مردم قبلاً آن را بخرند!)

اگر برای بررسی حضوری یک خودروی الکتریکی مُردید، شانس خود را در نیویورک خواهید داشت.

اکنون نیز نمایشگاه کامیون و شاسی بلند است

اسکرین شات کامیون و بلندگو در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023

اعتبار تصویر: اسکرین شات

ما اغلب «کارایی» را با «کوچک» یکی می‌دانیم. اما همانطور که دیروز نوشتم، خودروسازان اندازه خود را فدای فشارهای برقی خود نخواهند کرد – و آن را با فروش کامیون، کراس اوور و SUV تامین مالی خواهند کرد.

حتی وقتی سبز می‌شوند، وسایل نقلیه بزرگ‌تر و ناهموارتر در نیویورک مورد توجه قرار گرفتند. نیسان، فورد، شوی، تویوتا و غیره، حمل‌ونقل‌های مردمی و وسایل نقلیه متمرکز بر کار خود را با تمام تجهیزات بیرون از منزل که همراه با آن عرضه می‌شوند، به نمایش گذاشتند. اگر به مدرک بیشتری در این مورد نیاز دارید، نمایشگر غول پیکر پارک ملی سوبارو را که در طبقه نمایشگاه ساخته شده است، بررسی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه به صورت دستی گوگل کروم را مجبور کنیم تا فورا خود را به روز کند

آینده خودروها ممکن است سبزتر باشد، اما مطمئناً جمع و جور نخواهد بود. و کمی شرم آور با توجه به اینکه این نمایشگاه خودروی نیویورک است، دوست داشتم برخی از گزینه‌های شهرسازتر را از خودروسازان اینجا ببینم، اما به نظر می‌رسد که کسب‌وکار در اینجا نیست. چه تعداد از خودروهای نمایش داده شده در اینجا می خواهید به صورت موازی در بروکلین پارک کنید؟

جنسیس به موضوع “SUV کوپه” وارد می شود

جنسیس کوپه در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

رونق SUV در سال‌های اخیر باعث شده تا خودروسازان مرزهای SUV را کنار بگذارند. یکی از محصولات جانبی این کوپه SUV است که به معنای کوپه در معنای دو در نیست، اما (به نوعی) به این معناست که خودروها سقف پایین‌تری دارند و نمای کوپه‌ای شیب‌دارتر دارند. بی ام و، مرسدس بنز و پورشه همگی این کار را با ذوق انجام می دهند.

اکنون می‌توانیم بخش لوکس نوپای هیوندای را به این لیست اضافه کنیم: با جنسیس GV80 کوپه کانسپت آشنا شوید که در این نمایشگاه خودرو به نمایش درآمد و فقط از نظر نام یک “مفهوم” است. به سمت تولید پیش می رود و قطعاً به نظر می رسد. هیوندای جزئیات کمی در مورد آن در این هفته ارائه کرد، اما اگر Car and Driver درست باشد و فقط موتور 3.5 لیتری توئین توربو V6 GV80 را ارائه دهد، انتظار دارم که کمی بالاتر از قیمت پایه 62950 دلاری آن خودرو شروع شود.

من آن سایه نارنجی را دوست دارم. در اینجا امیدواریم که به تولید برسد و مردم واقعاً آن را بخرند.

این بار بدون ماشین مفهومی وحشی

من آنقدر این تجارت را پوشش می‌دهم تا به یاد بیاورم که چه زمانی نمایشگاه‌های خودرو به این معنی بود که شرکت‌های خودروسازی، خودروهای مفهومی شگفت‌انگیزی که قبلاً هرگز دیده نشده بودند را روی صحنه به نمایش می‌گذارند تا یک نفس جمعی از همه حاضران در جریان باشند. (و چگونه نشریات دیوانه وار برای دریافت عکس های لو رفته از آن مفاهیم قبل از انتشار رسمی رقابت می کنند.)

در نیویورک اینطور نبود. بزرگترین شگفتی احتمالا GV80 کوپه بود. رم، کیا و هیوندای کونا همگی در چند هفته گذشته در بیانیه‌های مطبوعاتی به نمایش گذاشته شده بودند. این احتمالاً برای اکثر مصرف کنندگان معنای کمی دارد، اما نقش کاهش یافته نمایشگاه های خودرو را به عنوان رویدادهای خبری این روزها نشان می دهد. شرکت‌های خودروسازی ترجیح می‌دهند رویدادهای مستقل خود را انجام دهند (و اغلب به صورت آنلاین، که بسیار ارزان‌تر است) تا اینکه فضا یا توجه خود را با رقبای خود به اشتراک بگذارند.

آموزش EV وارد شده است

Autel New York Auto Show 2023

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

یکی از چیزهایی که مرا شگفت زده کرد، تعداد زیاد دموهای EV در محل، و در داخل خانه برای بوت شدن بود. هیوندای یک مسیر تست مینی دارد تا مردم بتوانند خودروهای Ioniq خود را تجربه کنند. فورد سواری در موستانگ Mach-E ارائه می کند. و یک کورس کوچک در سطح زیرزمین به بازدیدکنندگان اجازه می دهد با خودروهای برقی BMW، شورولت، کیا، نیسان و فولکس واگن بگردند.

بدیهی است که انجام این کار در داخل بسیار آسان‌تر است، زیرا خودروهای برقی با آلاینده‌های خروجی صفر کار می‌کنند. (مسمومیت با مونوکسید کربن در اولین بار فقط سرگرم کننده است؛ از من بپرسید از کجا این را می دانم.) علاوه بر این، تویوتا در حال انجام یک دوره آزمایشی رانندگی در خارج از مرکز جاویتس، از جمله در bZ4x الکتریکی خود است.

پیشنهاد من: شرکت های خودروسازی از شما می خواهند که این خودروهای الکتریکی را تجربه کنید. آنها متفاوت از خودروهای ICE رانندگی می‌کنند، احساس می‌کنند و کار می‌کنند، و نمایشگاه‌های خودرویی مانند این ممکن است اولین فرصتی باشد که بسیاری از خریداران کنجکاو الکتریکی برای دیدن این که واقعاً چگونه است.

همچنین، در نمایشگاه‌های سطح پایین تعدادی از نهادها و شرکت‌های دولتی مانند Charge NY و Autel به نمایش گزینه‌های برق خانگی و راه‌های استفاده از مشوق‌های مالیاتی برای شیرین کردن معامله پرداختند. خرید یک خودروی الکتریکی کاملاً مانند خرید یک وسیله نقلیه ICE نیست. به این معنی است که عادت ها، انتظارات، تاکتیک ها و تجهیزات خود را برای روشن نگه داشتن خودرو تنظیم کنید. اگر سؤالی در مورد نحوه انجام همه این کارها دارید، ممکن است بتوانید در اینجا پاسخ آنها را یکجا دریافت کنید.

دور جایزه: JDM Concours d’Elegance

نمایشگاه اتومبیل ژاپنی نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2023

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

در نهایت، اگر نیاز به استراحت از شارژ EV، ساعت‌های کیلووات و وسایل نقلیه نرم‌افزاری دارید و فقط می‌خواهید در نوستالژی‌های قدیمی بخوابید، به زیرزمین بروید.

در آنجا JDM Concours d'Elegance را خواهید دید، که نمایشی تنظیم شده از برخی خودروهای عملکردی بسیار منحصر به فرد ژاپنی دهه های گذشته است. بسیاری از آنها هرگز در آمریکا فروخته نشدند. غافلگیری خوبی بود، و باید برای هر کسی که در Gran Turismo بزرگ شده است – یا بچه‌هایشان، سفر خوبی به مسیر حافظه باشد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rbrWMJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *