هنوز در ویندوز 11 21H2 هستید؟ به‌روزرسانی‌های اجباری در راه است زیرا مایکروسافت به ما یادآوری می‌کند که در پشتیبانی زندگی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

11 21H2 برای پشتیبانی در حال اتمام است، بنابراین اگر هنوز از این نسخه از سیستم عامل استفاده می کنید، باید خیلی زود آن را ارتقا دهید.

Bleeping Computer یک اعلامیه پایان سرویس را که در رابطه با 11 Home، نسخه 21H2 (و نسخه های Pro، از جمله Windows 11 Pro Education) صادر کرده است، برجسته کرد.

مایکروسافت به ما یادآوری کرد: «این نسخه‌ها پس از 10 اکتبر 2023 دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد.»

معنی آن چیست؟ به‌روزرسانی‌های ویژگی یک چیز هستند – ارتقاهایی که قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کنند و رابط ویندوز 11 را به هر طریقی اصلاح می‌کنند – اما به‌روزرسانی‌های امنیتی نکته واقعاً مهمی هستند.

آن‌ها آسیب‌پذیری‌هایی را که در ویندوز 11 کشف شده‌اند وصله می‌کنند، و در صورت رفع نشدن، می‌توانند توسط مهاجمان برای به خطر انداختن سیستم شما (معمولاً با نتایج ناگوار) مورد سوء استفاده قرار گیرند.

اگر همچنان از ویندوز 11 21H2 استفاده می‌کنید – که همان طور که از نامش پیداست، نسخه سیستم عامل 2021 است – باید آن را به 22H2 ارتقا دهید و این کار را قبل از رسیدن اکتبر انجام دهید.


تجزیه و تحلیل: آن ارتقا را ادامه دهید

ارتقاء به ویندوز 11 22H2 یک فرآیند آسان است. کافی است به Windows Update (در تنظیمات) بروید و روی دکمه “Check for updates” کلیک کنید، پس از آن ارتقاء باید با گزینه نصب آن نمایش داده شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برتر برای جلوگیری از فالو کردن خودکار اکانت های اینستاگرام

مطمئن نیستید چه نسخه ای از ویندوز 11 را دارید؟ شما می توانید به سادگی با تایپ “winver” در کادر جستجو در نوار وظیفه و کلیک بر روی “فرمان اجرا” متوجه شوید. Winver مخفف Windows Version است و پانلی را به شما می گوید که آیا در حال حاضر از ویندوز 11 21H2 یا 22H2 استفاده می کنید (یا هر نوع سیستم عامل مایکروسافتی که دارید، اگر سیستم عامل دیگری باشد).

کاربران ویندوز 10 قبلاً شاهد حذف نسخه 21H2 خود بوده‌اند که ماه گذشته اتفاق افتاد – به‌روزرسانی تجمعی ژوئن حاوی آخرین وصله‌های امنیتی برای آن تجسم سیستم‌عامل بود. این بدان معناست که کاربران ویندوز 10 باید قبلاً به 22H2 ارتقا داده باشند و در واقع مایکروسافت این ارتقا را به مردم مجبور می کند (برای اطمینان از محافظت از آنها).

مایکروسافت همچنین به همین دلیل در طول سال 2023 به‌روزرسانی ویندوز 11 22H2 را اجباری کرده است، و با نزدیک شدن به آخرین مهلت اکتبر برای پشتیبانی از 21H2، کاربران بیشتری برای اطمینان از ادامه کار رایانه شخصی خود، دوباره به‌روزرسانی خودکار را دریافت خواهند کرد. برای دریافت اصلاحات امنیتی

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Mpu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *