گزارش امپریال توصیه‌های رقابت‌پذیری فناوری پزشکی بریتانیا را ارائه می‌کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

امپریال کالج لندن توصیه‌های جدیدی را برای تقویت رقابت‌پذیری بریتانیا در بخش‌های دارویی، پزشکی و مخابراتی منتشر کرده است.

را گزارش‌های سیستم‌های بخش نوآوری و رقابت‌پذیری بریتانیا، سرانه ارزش افزوده هر بخش و نحوه مقایسه آن‌ها در سطح بین‌المللی را ارزیابی می‌کنند.

این گزارش‌ها که توسط کارشناسان دانشگاهی امپریال کالج لندن تهیه شده است، راه‌حل‌های فن‌آوری و توصیه‌های سیاستی برای دولت و صنعت را برای نوآوری بیشتر بخش‌ها و افزایش ارزش افزوده آنها شناسایی می‌کند.

بریتانیا با کاهش چشمگیری در نرخ رشد اقتصادی خود مواجه است که عمدتاً به دلیل کاهش نرخ نوآوری و رقابت بخش های کلیدی اقتصاد است.

این مشکل در کشورهای G7 رایج است و بسیاری از آنها با یک سیاست صنعتی فعال تر برای کمک به رشد اقتصادی پاسخ می دهند. نکته قابل توجه، قانون تراشه و علم دولت ایالات متحده و قانون کاهش تورم برای تقویت رقابت پذیری و امنیت ملی ایالات متحده در بخش های کلیدی مانند انرژی های تجدیدپذیر و نیمه هادی ها طراحی شده است.

سیاست گذاران به طور فزاینده ای به سیاست های مبتنی بر بخش برای حل مشکل بهره وری خود بریتانیا علاقه مند هستند. این نوع حمایت هدفمند در زمینه هایی مانند تحقیق و توسعه، مهارت ها و امور مالی مستلزم درک روشنی از آنچه در صنایع خاص می گذرد و آنچه برای افزایش ارزش افزوده سرانه آنها لازم است، دارد.

طی سال گذشته، تیم‌های مشترک دانشکده مهندسی و دانشکده بازرگانی امپریال کالج لندن، رقابت‌پذیری بخش‌های داروسازی زیستی، فناوری پزشکی و مخابرات بریتانیا را با جزئیات بررسی کرده‌اند.

موضوعات مشترک در هر سه گزارش بخش نیاز به موارد زیر است:

  • ایجاد محیط‌های نظارتی نوآورانه‌تر، مشارکتی و انعطاف‌پذیرتر که می‌تواند با بازارهای کلیدی مانند اتحادیه اروپا و ایالات متحده در صورت سودمندی هماهنگ باشد.
  • پیش بینی فرصت ها و چالش های ناشی از پیشرفت های سریع در فناوری های دیجیتال؛
  • افزایش بهره وری نوآوری از طریق مداخلات سیاستی هدفمند و در صورت لزوم، اتخاذ مدل های تجاری جدید.

دیوید سینزبری، لرد سینزبری از تورویل، وزیر سابق علوم و نوآوری (1998-2006) گفت: «این گزارش‌های امپراتوری در مورد سه صنعت کلیدی باید ورودی مرکزی برای دولتی باشد که مایل به توسعه استراتژی رشد برای کشور است، زیرا نشان می‌دهد که چگونه این صنایع می توانند رقابت پذیری جهانی و ارزش افزوده سرانه خود را افزایش دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  LottieFiles، Clocking، Socially، و برنامه‌های دیگر را برای بررسی این آخر هفته ببینید

پروفسور فرانسیسکو ولوسو، رئیس دانشکده بازرگانی کالج امپریال، اضافه کرد: «اگر بریتانیا بخواهد در صحنه جهانی رقابت کند، توربوشارژ کردن صنایع کلیدی مانند داروسازی زیستی، پزشکی و مخابرات باید در اولویت باشد. این به معنای سیاست و حمایت هدفمند است. این گزارش‌های کالج امپریال لندن، بینش‌های مهمی را در مورد نیازها، چالش‌ها و فرصت‌های این بخش‌های مهم و زمینه همکاری صنعت، دانشگاه و دولت برای افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی ارائه می‌دهد.

انتشار این گزارش ها به دنبال کنفرانس افتتاحیه نوآوری و رشد 2023 در اوایل سال جاری صورت گرفت که سیاست گذاران، دانشگاهیان و نمایندگان صنعت را گرد هم آورد تا در مورد چگونگی افزایش بهره وری و رقابت بریتانیا بحث کنند.

Medtech

بخش medtech نقش مهمی ایفا می کند و فناوری های نجات دهنده و بهبود زندگی را توسعه می دهد که توسط NHS و سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان متکی هستند.

گزارش امپریال، توسط پروفسور جیمز مور جونیور و یونس کوتلو، می گوید که بخش فناوری پزشکی رشد امیدوارکننده ای را نشان می دهد. علیرغم اینکه این بخش عمدتاً از SMEها تشکیل شده است، 13.5 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا (GVA) کمک می کند، با GVA/کارمند 100000 پوند. GVA بخش دارای نرخ رشد مرکب سالانه 19 درصدی بین سال‌های 2016-2020 بود. این بخش با کمک بزرگی از دانشگاه‌ها تغذیه می‌شود.

این گزارش همچنین فرصت‌های از دست رفته را که می‌تواند عملکرد بخش را بیشتر کند، برجسته می‌کند.

نگرانی خاص، عدم قطعیت پیرامون مقررات دستگاه‌های پزشکی بریتانیا پس از برگزیت، از جمله چالش‌های مرتبط با شیوه‌های نظارتی اتحادیه اروپا و تخصص برای پردازش برنامه‌های نظارتی است.

توصیه‌های این گزارش شامل بهبود محیط نظارتی با نهایی کردن انتقال پس از برگزیت برای آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) و روشن کردن مسیر سریع دستگاه‌های مورد تایید ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ژاپن است.

این گزارش از سیاست‌گذاران می‌خواهد تا راه‌هایی برای تشویق NHS به پذیرش دستگاه‌های نوآورانه پزشکی بیابند، از جمله از طریق همکاری با کارکنان NHS برای شناسایی و رسیدگی به نیازهای بالینی برآورده نشده.

توصیه‌ها همچنین شامل بودجه بیشتر اختصاصی medtech، ایجاد دوره‌هایی که شامل آموزش نظارتی در حوزه‌های فناوری مربوطه است، و بهبود سیاست‌ها و رویه‌های انتقال فناوری به‌گونه‌ای است که دانشگاه‌ها به خوبی برای موفقیت آماده شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هکرها زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را با استفاده از سیتریکس روز صفر هدف قرار می دهند

بیوداروها

بریتانیا برای علوم زیستی، دو شرکت داروسازی پیشرو در جهان، و بسیاری از استارت‌آپ‌های کوچک و گران جدید، شهرتی قوی و دیرینه دارد. بخش بیوفارما سالانه حدود 15 میلیارد پوند GVA به اقتصاد بریتانیا و 400000 شغل کمک می کند. این بخش از سال 2016 دارای نرخ رشد مرکب سالانه 3.36٪ (CAGR) است. با این حال، نگرانی هایی در مورد حفظ رقابت پذیری جهانی این بخش وجود دارد.

شرکت‌های دارویی در سراسر جهان با فشارهای مرتبط با کاهش بهره‌وری تحقیق و توسعه دارو، تشدید مقررات و فشار نزولی قیمت توسط سیستم‌های بهداشتی و دولت‌هایی که به دنبال ارزش پولی بهتر هستند، مواجه هستند. اما چندین چالش داخلی نیز جاه‌طلبی‌های بریتانیا را در این بخش از مسیر خارج می‌کند. از جمله کاهش آزمایش‌های بالینی انجام‌شده در NHS، که نگرانی‌هایی را در مورد جذابیت بریتانیا برای راه‌اندازی داروهای جدید، واگرایی مقرراتی بین بریتانیا و سایر بازارهای اصلی، دسترسی آهسته‌تر به داروهای جدید تأیید شده در مقایسه با برخی از کشورها، و فرسایش بخش تولید دارو

با وجود یک پایگاه تحقیقاتی قوی و یک بخش نوظهور علم داده که تحقیق و توسعه دارویی را هدف قرار می‌دهد، بریتانیا در رشد شرکت‌های بزرگ بیوفارما در بریتانیا موفق نبوده است – این بخش تحت سلطه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) است که اغلب توسط شرکت‌هایی از این شرکت‌ها خریداری می‌شوند. ایالات متحده آمریکا یا هر جای دیگر قبل از افزایش مقیاس.

برای رسیدگی به این چالش‌ها و افزایش توانایی آینده این بخش برای ایجاد شرکت‌های دارویی قوی و پویا، سیاست‌گذاران باید بر وضوح و هماهنگی مقرراتی، به‌ویژه با اتحادیه اروپا، شیوه‌های تدارکات NHS، تقویت بخش علوم داده در حال ظهور، و در نظر گرفتن اینکه چگونه یک می توان از بخش تولید داروهای ارزشی حمایت کرد.

این گزارش همچنین از سیاستگذاران می‌خواهد که حمایت مالی را برای گسترش شرکت‌های کوچک امیدوارکننده بهبود بخشند یا اینکه فناوری‌های اولیه و IP به شرکت‌های خارجی فروخته شود.

به طور کلی، هدف دولت باید یک اکوسیستم تحقیق و توسعه ملی یکپارچه علوم زیستی باشد که از کشف دارو، توسعه اولیه بالینی و جذب در مراقبت‌های بهداشتی، کاهش چرخه‌ها و هزینه‌های توسعه تحقیق و توسعه و در نهایت ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب‌تر حمایت کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cHZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *