هکرها اطلاعات حساس کارکنان را که در طول حمله باج افزار CommScope به سرقت رفته منتشر می کنند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هکرها اطلاعات حساس کارکنان را که در طول حمله باج افزار CommScope به سرقت رفته منتشر می کنند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

هکرها مجموعه ای از داده های دزدیده شده از غول زیرساخت شبکه ایالات متحده CommScope را منتشر کردند که شامل شماره امنیت اجتماعی هزاران کارمند و جزئیات حساب بانکی آنها می شد.

این شرکت مستقر در کارولینای شمالی که محصولات زیرساخت شبکه را برای طیف وسیعی از مشتریان، از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و آژانس‌های فدرال ایالات متحده طراحی و تولید می‌کند، در سایت تاریک وب باج‌افزار Vice Society درج شده بود.

این فهرست شامل پیوندی به اطلاعات دزدیده شده از شرکت است. گروه‌های باج‌افزار معمولاً زمانی که تلاش‌ها برای تامین باج‌خواهی مالی به پایان می‌رسد، داده‌های سرقت شده را منتشر می‌کنند.

TechCrunch بخش‌هایی از داده‌ها را بررسی کرد که شامل اسناد داخلی، فاکتورها و نقشه‌های فنی می‌شد. این گنجینه همچنین حاوی اطلاعات شخصی هزاران کارمند CommScope از جمله نام کامل، آدرس پستی، آدرس ، شماره پرسنل، شماره تامین اجتماعی و اطلاعات حساب بانکی است. پوشه دیگری در میان اطلاعات فاش شده شامل اسکن پاسپورت کارمندان و اسناد ویزا است.

به نظر می رسد هکرها به شبکه این شرکت دسترسی عمیقی پیدا کرده و از اطلاعات مربوط به پورتال مشتری MyCommScope و اینترانت داخلی آن نسخه پشتیبان استخراج می کنند. برخی از داده‌ها رمزگذاری نشده بودند و به نظر می‌رسید که هم آدرس ایمیل مشتری و هم کارمند CommScope را شامل می‌شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر نام دستگاه های بلوتوث در ویندوز 11

دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از کارمندان تحت تأثیر قرار گرفته اند. CommScope بیش از 30000 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند.

سخنگوی CommScope، Cheryl Przychodni به TechCrunch تأیید کرد که این شرکت در 27 مارس “دسترسی غیرمجاز به بخشی از زیرساخت فناوری اطلاعات ما را که ما تشخیص دادیم نتیجه یک حادثه باج افزار است” شناسایی کرده است.

پرزیکودنی گفت: «به محض کشف، بلافاصله تحقیقات پزشکی قانونی را با کمک یک شرکت امنیت سایبری پیشرو آغاز کردیم و موضوع را به مجریان قانون گزارش دادیم.

او گفت: “ما با کارشناسان شخص ثالث خود کار می کنیم تا این ادعاها را تایید کنیم و ماهیت اطلاعات مورد بحث را به عنوان اولویت اصلی درک کنیم.” ما در حال بررسی کامل هرگونه داده تحت تأثیر با تمام سرعت ممکن هستیم.»

CommScope از پاسخگویی به سوالات ما در رابطه با اطلاعات کارمندان فاش شده خودداری کرد و مشخص نیست که آیا شرکت به کارکنان آسیب دیده اطلاع داده است یا خیر.

پرزیکودنی اضافه کرد که CommScope هیچ مدرکی دال بر دسترسی به اطلاعات مشتری در طول این نقض ندیده است، اما از بیان اینکه آیا این شرکت ابزاری مانند گزارش سرورها برای تعیین اینکه چه داده هایی از سیستم هایش گرفته شده است یا خیر، خودداری کرد.

CommScope از بیان این که چگونه سیستم هایش به خطر افتاده است یا اینکه آیا ارتباطی از سوی هکرهای Vice Society دریافت کرده است، خودداری کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه به‌روزرسانی‌ها را در Steam بررسی کنیم

باند باج افزار Vice Society برای اولین بار در سال 2022 در جریان حملات سایبری که بخش های بهداشت و درمان و آموزش را هدف قرار داده بود، خبرساز شد. یکی از بزرگ‌ترین نقض‌ها باعث شد که هکرها مجموعه‌ای 500 گیگابایتی از داده‌های حساس دزدیده شده از ناحیه یکپارچه مدرسه لس آنجلس (LAUSD) را منتشر کنند که شامل ارزیابی‌های روان‌شناختی و سایر اطلاعات بسیار شخصی دانش‌آموزان بود.

طبق گفته شرکت امنیت سایبری Trend Micro، که گفت Vice Society احتمالاً یک “گر مهم” در چشم انداز باج افزار باقی خواهد ماند، این باند اخیراً توجه خود را به بخش تولید معطوف کرده است.


آیا در CommScope کار می کنید؟ آیا اطلاعات بیشتری در مورد نقض داده ها دارید؟ می‌توانید با کارلی پیج به‌طور ایمن در سیگنال با شماره +441536 853968 یا از طریق ایمیل تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با Zack Whittaker در سیگنال با شماره 1 646-755-8849 یا zack.whittaker@techcrunch.com تماس بگیرید. شما همچنین می توانید فایل ها و اسناد را با TechCrunch از طریق SecureDrop ما به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AUM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *