ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، بزرگترین پردیس فناوری اروپا را با هزینه 100 میلیون یورو دریافت می کند.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، بزرگترین پردیس فناوری اروپا را با هزینه 100 میلیون یورو دریافت می کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

لیتوانی در حال رقابت برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فناوری بزرگ اروپا است که با افزایش تعداد استارت‌آپ‌های به اصطلاح «یونیک شاخ» و تلاش‌های دولتی برای جذب شتاب‌دهنده‌های مطرح به این کشور تقویت می‌شود. در همان زمان، یک ابتکار خصوصی 100 میلیون یورویی جدید که امروز اعلام شد، در حال ایجاد بزرگترین پردیس فناوری اروپا است که در قلب ویلنیوس پایتخت لیتوانی واقع شده است.

ساختمانی در محل یک کارخانه خیاطی قدیمی دوران شوروی در شهر جدید شهر، Tech Zity، همانطور که این پروژه نامیده می شود، در سال 2024 با فضای اداری برای 5000 کارگر، سالن هایی برای جلسات و رویدادها و موارد دیگر افتتاح می شود. علاوه بر این، یک نقطه اصلی فروش تمرکز آن بر کار ترکیبی خواهد بود، با اخلاق 24 ساعته که توسط فضاهای زندگی مشترک، رستوران ها و بارها برای معاشرت خارج از کار پشتیبانی می شود.

با 55000 متر مربع (592015 فوت مربع)، Tech Zity تقریباً دو سوم بزرگتر از ایستگاه F پاریس است که در سال 2017 افتتاح شد.

زیتی slickers

لیتوانی همیشه در رادار اصلی استارت‌آپ‌های فناوری قرار نمی‌گیرد، اما در چند سال گذشته فعالیت‌های قابل‌توجهی در آنجا صورت گرفته است. به عنوان مثال، بازار لباس های دست دوم Vinted، در سال 2019 به وضعیت تک شاخ رسید و با حامیان برجسته ای از جمله Accel، Insight Partners و Lightspeed Venture Partners، حدود 562 میلیون دلار با ارزش 4.5 میلیارد دلار به دست آورد.

سپس شهرت Nord Security از NordVPN است که در سال گذشته به ارزش 1.6 میلیارد دلاری رسید که پس از اولین جمع آوری کمک مالی سازمانی خود از شرکت سهام خصوصی Novator، شرکت VC General Catalyst و یکی از خالقان وردپرس مت مولنوگ. در جاهای دیگر، کوین فین‌تک تازه‌کار مستقر در ویلنیوس، سال گذشته مبلغ 65 میلیون دلاری سری A را از حامیان بزرگی از جمله Accel به دست آورد.

برای سرمایه‌گذاری از این موضوع، وزارت اقتصاد و نوآوری لیتوانی در ماه مارس مناقصه آزاد 13 میلیون یورویی را برای جذب یک «شتاب‌دهنده استارت‌آپ تحسین‌شده بین‌المللی» به این کشور اعلام کرد. بنابراین، اکنون زمان مناسبی برای قلمرو خصوصی به نظر می رسد که مانتو را در دست بگیرد و آنچه را که Tech Zity به عنوان پردیس «اول زیرساخت» معرفی می کند، مملو از تمام امکاناتی که ممکن است یک شرکت فناوری به آن نیاز داشته باشد، بسازد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این هفته به صورت مخفف فناوری: FRB و GPT

منابع مالی پروژه Tech Zity از چندین منبع تامین می شود. از 100 میلیون یورو بودجه برنامه ریزی شده مورد نیاز برای اجرای پروژه، حدود 30 میلیون یورو تاکنون متعهد شده است، مانتاس میکوکاس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Vinted، حدود 80 درصد از قسمت اولیه و بنیانگذار Tech Zity، Darius Žakaitis را تشکیل می دهد. بقیه. این مرحله «اولیه» شامل خرید زمین و ساختمان‌ها و بسترسازی برای بازسازی مورد نیاز برای تغییر مکان است. برای فاز بعدی، Tech Zity به دنبال تامین 70 میلیون یورو اضافی از منابع مختلف، از جمله بانک ها و سرمایه گذاران خصوصی است.

Žakaitis به TechCrunch توضیح داد: «هدف اصلی ما تقویت جامعه استارتاپی است. “در حال حاضر، این جامعه در مکان های مختلف پراکنده است. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری برای فرصت با هم بودن، تبادل دانش و تجربه ارزش زیادی قائل هستند. اکثر آنها مراحل مشابهی را پشت سر می گذارند، با چالش ها و مشکلات مشابهی مواجه می شوند، مانند هک رشد و بوت استرپ با بودجه محدود، ورود به بازارهای بزرگتر، استفاده از قابلیت های ، جذب سرمایه گذاری و توسعه بودجه و موارد دیگر. بهترین پاسخ به این سؤالات را کسانی می‌توان دریافت کرد که قبلاً این مسیر را طی کرده‌اند و استارت‌آپ‌های موفقی ساخته‌اند.»

شایان ذکر است که نام تجاری “Tech Zity” در حال حاضر وجود دارد، زیرا نام یک شرکت املاک و مستغلات است که در پشت این پروژه قرار دارد و قبلاً چهار مرکز کوچکتر را در پایتخت لیتوانی و مناطق اطراف راه اندازی کرده است. اینها شامل Tech Park است که در سال 2016 از یک بیمارستان نگهداری تبدیل شد و اکنون خانه تعدادی از مشاغل از جمله مرکز اصلی منطقه ای Google است. Tech Loft که عمدتاً برای استارت‌آپ‌های مرحله اولیه هدف قرار دارد. Tech Arts، فضایی ترکیبی برای همکاری و رویدادها؛ و تک اسپا، یک کراس اوور استراحتگاهی در حدود یک ساعت با ویلنیوس فاصله دارد.

در مجموع، چهار مکان موجود Tech Zity بالغ بر 20000 متر مربع است، به این معنی که با افتتاح پردیس پرچمدار آن در سال آینده، ردپای گسترده Tech Zity به 75000 متر مربع در سراسر منطقه خواهد رسید.

دره سیلیکونی لیتوانی

سایت Tech Zity Vilnius کمتر از دو مایلی از مرکز شهر فاصله دارد و تنها 10 دقیقه پیاده تا مرکز Vinted's و Nord Security که اخیراً به مقر جدید خود در مجتمع جدید Cyber ​​City منتقل شده است. در نگاه اول، این دو ابتکار تقریباً مشابه به نظر می‌رسند، با این حال به نظر می‌رسد سایبر سیتی عمدتاً حول شرکت‌های وابسته به انکوباتور و شتاب‌دهنده لیتوانیایی Tesonet متمرکز است که به تولد شرکت‌هایی مانند Nord و Surfshark که سال گذشته ادغام شدند، و همچنین استارت‌آپ‌هایی مانند Oxylabs و CyberCare.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Adthos از هوش مصنوعی مولد برای خودکارسازی کامل تبلیغات صوتی استفاده می کند

ژاکایتیس گفت: «ما رقابت نمی کنیم. برعکس، ما با هم همکاری خواهیم کرد تا این قسمت از ویلنیوس را به نوعی دره سیلیکون لیتوانیایی تبدیل کنیم.

Tech Zity: ویلنیوس

Tech Zity: ویلنیوس اعتبار تصویر: نقشه های گوگل

سایت جدید Tech Zity به صورت سه بعدی

سایت جدید Tech Zity به صورت اعتبار تصویر: Tech Zity

Tech Zity در یک سایت صنعتی قدیمی که در سه خیابان مجاور گسترش یافته ساخته خواهد شد.

سایت Tech Zity Vilnius همانطور که امروز به نظر می رسد، پیش از ساخت

نمای چشمی هواپیماهای بدون سرنشین: سایت Tech Zity Vilnius همانطور که امروز به نظر می رسد اعتبار تصویر: Tech Zity

یکی از اهداف اصلی در طول تبدیل، به کار انداختن بسیاری از مواد اولیه در سایت است، از جمله تطبیق قطعات چرخ خیاطی قدیمی برای صندلی ها و باجه های تلفن، و تغییر کاربری سیستم های تهویه قدیمی برای میزهای اتاق هیئت مدیره و چیدمان آشپزخانه های جدید.

کارخانه خیاطی امروز

کارخانه خیاطی امروز اعتبار تصویر: Tech Zity

Tech Zity: برداشت هنرمند

Tech Zity: برداشت هنرمند اعتبار تصویر: Tech Zity

در مورد فضاهای نشیمن، خوب، برنامه فعلی Tech Zity Vilnius ساخت 70 تا 80 فضای زیر شیروانی مشترک بالای دفاتر است.

ژاکایتیس گفت: «این انبارها برای اجاره های کوتاه مدت و بلندمدت طراحی خواهند شد، زیرا ما شاهد تقاضا برای چنین اقامتگاه هایی هستیم. “آنها نه تنها به نیازهای شرکت های فعال در پروژه که از مهمانان پذیرایی می کنند خدمت می کنند، بلکه به حیات پروژه 24/7 کمک می کنند. علاوه بر این، ما همچنین قصد داریم خدمات مختلفی مانند باشگاه ورزشی، خدمات زیبایی، رستوران و غیره را برای کارمندان و ساکنان ارائه کنیم.

در حالی که استارت‌آپ‌ها یک بازار هدف اصلی برای Tech Zity خواهند بود، اما در نهایت هدف آن همه است، از فریلنسرهای فردی که می‌توانند از کافه‌ها یا سایر فضاهای کاری مشترک کار کنند، تا شرکت‌هایی با 5 تا 300 کارمند.

ژاکایتیس گفت: «ما تخمین می زنیم که در حال حاضر 18000 کارمند در اکوسیستم استارتاپی لیتوانی مشغول به کار هستند. هدف ما این است که مخاطبان متنوعی داشته باشیم که ارتباطات را در اکوسیستم استارتاپی لیتوانی تقویت کرده و تولید محصولات جدید را هدایت کند. ما همچنین نه تنها با شرکت‌های محلی، بلکه با شرکت‌های بین‌المللی که علاقه‌مند به حضور در ویلنیوس از طریق برنامه Invest Lithuania یا دعوت‌شده توسط بانک لیتوانی، به‌ویژه در حوزه فین‌تک، هستند، آماده و درگیر آن هستیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/efr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *