ویندوز 11 می تواند یک ویژگی هوشمند برای کمک به شما در صرفه جویی در هزینه قبض انرژی دریافت کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

11 می‌تواند تغییرات جدیدی را دریافت کند تا به شما در مورد میزان انرژی مصرفی رایانه رومیزی شما به صورت روزانه و همچنین داده‌های مصرف انرژی به ازای هر برنامه، ایده بدهد.

یا حداقل این یک ویژگی جدید است که در آخرین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 (از کانال Dev) مشاهده شده است، اگرچه عملکرد آن پنهان است.

کارآگاه تست ویندوز همیشه حاضر در توییتر، PhantomOfEarth، این ویژگی را با استفاده از ViVeTool کشف کرد. (این یک ابزار پیکربندی ویندوز است که می‌تواند برای جابجایی در زیر کاپوت و فعال کردن ویژگی‌های پنهان در پس‌زمینه استفاده شود که هنوز توسط فعال نشده است).

بیشتر ببین

همانطور که ممکن است تصور کنید، این ویژگی ها به دلایل خوبی پنهان هستند – آنها هنوز هم ناقص و ناقص هستند، و این در مورد آنچه در اینجا می بینیم بسیار صدق می کند.

اما خلاصه اصلی آن این است که در ساخت 23506، مایکروسافت پنل استفاده از باتری را به مصرف انرژی (و باتری) تبدیل می‌کند، به این معنی که نه تنها برای بهترین لپ‌تاپ‌های موجود و سطح باتری، بلکه برای نشان دادن قدرت نیز مناسب است. استفاده برای های رومیزی

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش سریع برای باز کردن ابزار اتصال از راه دور دسکتاپ در ویندوز 11

همانطور که PhantomOfEarth توضیح می‌دهد، این پنل داده‌های مصرف انرژی را برای رایانه شخصی ویندوز 11 نشان می‌دهد و آن‌ها را به برنامه‌های جداگانه نیز تقسیم می‌کند – بنابراین اگر یک نرم‌افزار انرژی بر روی سیستم شما وجود داشته باشد، به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

افرادی که از رایانه های رومیزی استفاده می کنند می توانند میزان مصرف انرژی را ببینند، اما کسانی که لپ تاپ دارند می توانند بین میزان مصرف انرژی و سطح باتری جابجا شوند (پس نگران نباشید، دومی حذف نمی شود).

مایکروسافت همچنین داده‌های کلی مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را ارائه می‌کند، اما همانطور که افشاکننده مشاهده می‌کند، این هنوز تمام نشده است و به نظر می‌رسد فعلاً خوانش‌های نگهدارنده مکان را نشان می‌دهد.


تجزیه و تحلیل: ورودی برای به روز رسانی 23H2؟ شاید…

تعجب آور نیست که ببینید این ویژگی به طور کامل کار نمی کند، زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم، به همین دلیل است که پنل استفاده از انرژی (و باتری) هنوز به صورت زنده در ویندوز 11 ارسال نشده است – آماده نیست.

با این حال، این چیزی است که ما انتظار داریم به مرور زمان اضافه شود، با توجه به اینکه مشاهده یک تفکیک کامل از میزان مصرف برق و ردپای محیطی رایانه شخصی شما بسیار مفید خواهد بود. (البته در زمانی که این نگرانی ها به طور فزاینده ای حساس می شوند).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه برای جلوگیری از حذف خودکار متون مایکروسافت ورد

اینکه بتوانید ردپای انرژی خود را مشاهده کنید و تنظیمات رایانه شخصی خود را تنظیم کنید تا ببینید چگونه می توانید بهتر عمل کنید – و در هزینه های انرژی صرفه جویی کنید، امیدوارم، حتی اگر اندکی باشد – یک توانایی خوشایند خواهد بود. در واقع، ما می‌توانیم ببینیم که این ویژگی در نهایت به پروژه هوش مصنوعی مایکروسافت گره خورده است، بنابراین می‌توانید درخواست کنید: «کپیلوت، به من کمک کن در مصرف انرژی در این رایانه شخصی صرفه‌جویی کنم». به دنبال مجموعه ای مفید از تغییرات بر اساس داده های مربوطه جمع آوری شده در اینجا (خوب، امیدوارم).

به هر حال، ما تعجب نخواهیم کرد که ببینیم این قابلیت در به‌روزرسانی 23H2 ویندوز 11 وارد می‌شود (زمانی که Copilot از نظر تئوری نیز ارائه می‌شود، اما ما در مورد این شایعه متقاعد نشده‌ایم).



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fhTtgI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *