پاک کننده ها و مایعات حامل – دو روش برای تولید medtech

زمان مطالعه: 5 دقیقه

الیزابت نوروود، شیمیدان ارشد در MicroCare، راه های قابل اعتمادی برای جلوگیری از آلودگی قبل از ساخت اتاق تمیز دستگاه های پزشکی را بررسی می کند.

حفظ استانداردهای بالای کیفیت محصول هنگام ساخت دستگاه های medtech در داخل اتاق تمیز ضروری است. قطعات دستگاه باید عاری از هرگونه آلودگی باشد که ممکن است بر عملکرد و قابلیت اطمینان طولانی مدت تأثیر بگذارد. ذرات، گرد و غبار، روغن ها یا آلودگی های معدنی باید حذف شوند تا الزامات آزمایش و اعتبارسنجی دقیق برآورده شود. حلال‌های مدرن و غیرقابل اشتعال که برای عملیات تمیز کردن و پوشش‌دهی استفاده می‌شوند، یک راه عالی برای کمک به تولید سریع و کارآمد قطعات دستگاه Medtech در عین رعایت استانداردها و الزامات اتاق تمیز هستند.

نظافت کامل

چربی زدایی بخار با استفاده از مایعات پاک کننده با جوش کم، یک فرآیند تمیز کردن مداوم، تکرارپذیر و با اعتبار آسان است. سیالات تمیزکننده چگالی بالا، کشش سطحی کم و ویسکوزیته کم را ترکیب می کنند تا آلودگی ها را کاملا حل کرده و ذرات را از قطعات کوچک پیچیده با هندسه پیچیده حذف کنند.

نحوه عملکرد چربی زدایی بخار

چربی زدایی بخار یک سیستم حلقه بسته است که دارای دو محفظه است: مخزن جوش و مخزن شستشو. مخزن جوش، مایع تمیز کننده را گرم می کند تا یک ابر بخار تولید کند. قسمت های آلوده از طریق ابر بخار پایین می آیند و در سیال غوطه ور می شوند. پس از تمیز کردن، قطعات به صورت مکانیکی به محفظه شستشو منتقل می شوند تا در مایع خالص و بدون آلودگی شستشو شوند. قطعات تمیز، خشک، بدون لکه بیرون می آیند و بلافاصله برای عملیات مونتاژ، پوشش / علامت گذاری یا بسته بندی آماده می شوند. تمیز کردن چربی‌گیر بخار نیز مزایای متعددی را برای تولیدکنندگان medtech ارائه می‌کند.

ریسک بار زیستی را مدیریت کنید

کنترل بار زیستی هنگام تولید وسایل پزشکی در داخل اتاق تمیز بسیار مهم است. این می تواند در فرآیند تمیز کردن چالش برانگیز باشد، به ویژه در صورت استفاده از تمیز کردن آبی، زیرا آب یک محیط رشد اولیه برای باکتری ها است. حتی مقدار کمی رطوبت در مناطقی که دسترسی به آن سخت است می تواند رشد باکتری ها را تشویق کند.

چربی زدایی بخار غیرآبی، با استفاده از مایع پاک کننده مبتنی بر حلال، خطر بار زیستی را از بین می برد. مایعات پاک کننده با رشد تب زا مخالف هستند. پس از تمیز کردن، قطعات از چربی‌گیر بخار سرد و خشک خارج می‌شوند و خطر بار زیستی را بیشتر از بین می‌برند و به رعایت معیارهای مورد نیاز برای اعتبارسنجی فرآیند و استریل‌سازی کمک می‌کنند.

سازگاری مواد

دستگاه های پزشکی امروزی از مواد بسیار متنوعی استفاده می کنند. بسیاری از آنها فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ و تیتانیوم را با پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن و نایلون ترکیب می کنند که تمیز کردن بدون آسیب می تواند چالش برانگیز باشد. مایع تمیز کننده باید به اندازه کافی قوی باشد که آلودگی را به طور موثر حذف کند، اما به هیچ یک از اجزا یا پوشش آسیب نرساند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  وضعیت پذیرش اینترنت اشیا برای مراقبت های بهداشتی و تجهیزات پزشکی

بسیاری از مایعات چربی زدایی بخار می توانند این مشکل را برطرف کنند، زیرا می توانند مخلوط، ترکیب یا سفارشی فرموله شوند تا خاک خاصی را از یک بستر خاص حذف کنند و با مواد حساس یا ظریف سازگار بمانند.

خشک کننده سریع

مایعات تمیزکننده مدرن در داخل فضاهای فشرده یا شکاف هایی که اغلب در قطعات کوچک چندوجهی مورد استفاده در دستگاه های پزشکی یافت می شوند، گیر نمی کنند. درعوض، مایع پاک کننده کاملاً تبخیر می شود بدون اینکه بقایایی، لکه یا لکه بر جای بگذارد. این بسیار مهم است زیرا هر گونه رطوبت، روغن یا ذرات باقیمانده می تواند بر کیفیت قطعات تأثیر بگذارد و منجر به دوباره کاری پرهزینه یا رد شدن قطعات شود.

علاوه بر این، هنگام چربی زدایی بخار، عملیات تمیز کردن و خشک کردن با هم ترکیب می شوند و در زمان صرفه جویی می کنند. قطعات بدون نیاز به زمان خنک شدن یا فرآیند خشک کردن اضافی، چربی‌گیر را برای مرحله بعدی در فرآیند تولید آماده می‌کنند.

ثبت شده نتایج

از آنجایی که فرآیند چربی زدایی بخار یکنواخت است، در محدودیت های تعیین شده عمل می کند که به راحتی قابل بررسی و مستندسازی برای اعتبار سنجی است. یک رکورد کامل از تمیز کردن را می توان حفظ کرد تا ثابت کند که تمام مراحل تعریف شده توسط روش ها و دستورالعمل های اتاق تمیز انجام شده است و نتیجه مطابق انتظار بوده است.

سیالات حامل برای پوشش

علاوه بر تمیز کردن کارآمد و موثر، چربی‌گیرهای بخار را می‌توان برای اعمال روان‌کننده‌ها، فیلم‌های تخصصی دارویی بر روی قطعات کوچک از طریق مرحله دوم عملیات سطحی استفاده کرد. این فرآیند پوشش دهی متوالی پس از تمیز کردن، صرفه جویی در زمان، کاهش تعداد ماشین آلات مورد نیاز و پس از آن فضای کف مورد نیاز در تاسیسات اتاق تمیز تکمیل می شود. با توجه به هزینه اتاق های تمیز تا 1500 پوند به ازای هر فوت مربع، این یک نکته مهم است.

پوشش دادن قطعات با استفاده از روش رسوب سیال حامل جایگزینی برای سایر فرآیندهای پوشش الکترواستاتیک یا حرارتی است که به طور بالقوه می تواند به بسترهای حساس یا قطعات ظریف آسیب برساند.

یک سیال حامل لایه نازکی از روان کننده را بر روی قطعات پیچیده تحویل می دهد و می گذارد. همچنین می توان از آن برای درمان حجم زیادی از قطعات یا کل دستگاه تکمیل شده استفاده کرد. همانطور که مایع حامل به سرعت تبخیر می شود، یک پوشش سطحی صاف، یکنواخت و خشک به جا می گذارد. سیالات حامل معمولا برای کاربرد بسیاری از روان کننده های درجه پزشکی، از جمله گرافیت، PTFE (پلی تترا فلوئورواتیلن) ​​و سیلیکون استفاده می شود. روان کننده PTFE برای سرعت بخشیدن به مونتاژ مکانیکی دستگاه های پزشکی موثر است. همچنین به محافظت از قطعات فلزی و پلاستیکی که در معرض آب، روغن، مواد شیمیایی، سایش و دمای بالا قرار می‌گیرند، کمک می‌کند، زیرا دستگاه‌های پزشکی در این زمینه استفاده می‌شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تبدیل سند WordPad به Microsoft Word

روان کننده های خشک همچنین با کاهش اصطکاک و چسبندگی یا “چسبندگی” در هنگام کار توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به افزایش عملکرد کلی دستگاه های پزشکی که لغزش، برش، پیچ خورده، سنگ یا چرخش می شوند، کمک می کند. این به کاهش خستگی دست اپراتور کمک می کند و در عین حال به بهبود کنترل، دقت و عملکرد آنها کمک می کند.

نتیجه

در نتیجه، ساخت دستگاه‌های medtech در محیط‌های اتاق تمیز نیازمند استانداردهای سازش ناپذیر کیفیت و تمیزی محصول است. برای پرداختن به این موضوع همراه با افزایش پیچیدگی تجهیزات پزشکی، تکنیک های ساخت نیز باید تکامل یابد.

استفاده از مایعات مدرن و غیر قابل اشتعال مبتنی بر حلال و چربی‌گیرهای بخار، صنعت را متحول کرده است و فرآیندهای تمیز کردن کارآمد و قابل تکرار را ارائه می‌کند. این روش‌ها به‌طور موثر آلاینده‌ها، از جمله ذرات، گرد و غبار، روغن‌ها و مواد معدنی را حذف می‌کنند و از انطباق با الزامات دقیق آزمایش و اعتبار اطمینان حاصل می‌کنند. با حذف خطر بار زیستی، ارائه سازگاری مواد، قابلیت خشک شدن سریع، و نتایج مستند، مایعات تمیزکننده چربی زدایی بخار مدرن به ابزارهای ضروری در تولید مدتک تبدیل شده اند.

علاوه بر این، آنها به عنوان مایعات حامل قابل اعتماد برای فرآیندهای پوشش عمل می کنند و اجازه می دهند روان کننده ها و فیلم های دارویی تخصصی روی قطعات پیچیده رسوب کنند. با پیروی از مقررات ISO (سازمان استانداردسازی) برای ایمنی بیمار و استانداردهای اعتبار سنجی اتاق تمیز، این ماشین‌ها و مایعات تمیزکننده و پوشش پیشرفته به تولید دستگاه‌های پزشکی قابل اعتماد و با کارایی بالا کمک می‌کنند. برای تمیزی پایدار و بهبود نتایج تولید medtech، از قدرت تمیز کردن بر پایه حلال و چربی زدایی بخار استفاده کنید.

کار با یک تامین کننده با تجربه در الزامات ویژه مربوط به تمیز کردن و پوشش دادن چربی‌گیر بخار در یک محیط اتاق تمیز، استفاده از بهترین مایعات و روش‌ها را تضمین می‌کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AgMvwY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *