پروژه فضایی خصوصی جد مک‌کالب، Vast، ممکن است چیزی بیش از یک داستان علمی تخیلی باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم پروژه فضایی خصوصی جد مک‌کالب، Vast، ممکن است چیزی بیش از یک داستان علمی تخیلی باشد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

برخی از بزرگترین نام های صنعت فضایی میلیاردرها هستند: ایلان ماسک. جف بزوس ریچارد برانسون جدیدترین فردی که حداقل از نظر دارایی خالص شخصی به این کادر کوچک پیوسته است، جد مک کالب است. شرکت ایستگاه فضایی او، Vast، با SpaceX شریک است تا اولین شرکت خصوصی باشد که یک ایستگاه کاملاً تجاری را در مدار راه اندازی و راه اندازی می کند.

یک آمریکایی معمولی احتمالاً با McCaleb، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار که یکی از خالقان صرافی بیت‌کوین معروف Mt. Gox و بنیان‌گذار پروتکل کریپتو ریپل بود، آشنا نیست. بر اساس برخی برآوردها، ثروت او حدود 2.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود. هنگامی که Vast در پاییز 2022 از مخفی کاری بیرون آمد، با بیش از کمی شک و تردید مورد استقبال قرار گرفت. این شرکت گفت که با مأموریتی برای ساختن اولین ایستگاه فضایی گرانش مصنوعی در جهان پرتاب می‌شود – و جزئیات کمی ارائه کرد.

مک کالب در مصاحبه اخیر خود گفت: “من مردم را به خاطر شک و تردید سرزنش نمی کنم.” واضح است که من قبلاً هرگز کاری در هوافضا انجام نداده ام، بنابراین این یک جهش است.

شک و تردید مردم در مورد مک‌کالب احتمالاً امروز به سرعت محو می‌شود، با اخباری مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد اولین ایستگاه فضایی تجاری را در اوت 2025 در مدار قرار دهد. توسط خود مک کالب

مکس هاوت، رئیس Vast گفت، این چیزی است که Vast را از رقبای خود متمایز می کند. جنبه منحصر به فرد این شرکت این است: “جد و تعهد او، و این واقعیت که ما نه تنها یک بنیانگذار داریم که تنها سرمایه گذار ماست، بلکه او منابع و تعهد دارد که ما را در طول این پرواز ببیند – هم خدمه. پرواز و پرتاب Haven-1 – بدون [needing] هر سرمایه گذار خارجی.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه پاک کردن کش Discord در ویندوز، مک، آیفون و اندروید

اکثر توسعه دهندگان ایستگاه های فضایی دیگر – به ویژه Northrop Grumman و تیم های جداگانه به رهبری Blue Origin و Voyager Space – به دنبال تامین مالی بخشی از ایستگاه های خود از طریق قرارداد با ناسا هستند. این سه ابتکار قبلاً 415.6 میلیون دلار برای توسعه ایستگاه های خود جمع آوری کرده اند. آخرین گر اصلی در این فضا، فضای Axiom، همچنین با ناسا برای اتصال یک ماژول به ایستگاه فضایی بین‌المللی کار می‌کند و برنامه‌هایی برای پرواز آزادانه آن پس از از کار انداختن ایستگاه فضایی بین‌المللی دارد.

از کار افتادن ISS در تمامی این ابتکارات به چشم می خورد. تعهد دولت ایالات متحده در اوایل سال جاری مبنی بر ادامه عملیات ایستگاه تا سال 2030 اکنون مهلت واقعی برای این اپراتورهای خصوصی – و برای خود ناسا است که هدف خود را برای حفظ حضور مستمر در مدار پایین زمین اعلام کرده است.

McCaleb و Haot توضیح دادند که Haven-1، همانطور که اولین ماژول Vast نامیده می شود، برای سادگی طراحی شده است. این ماژول با یک فالکون 9 پرتاب خواهد شد و خدمه 4 نفره در کپسول SpaceX Crew Dragon از آن پیروی خواهند کرد. واست این امکان را دارد که در دوره‌های بعدی یک پرتاب پرتابی چهار نفره اضافی خریداری کند. خدمه و همچنین قیمت بلیط اعلام نشده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  توییتر اعتراف کرد که با اعلام تنظیمات جدید DM مشکل ارسال هرزنامه تایید شده دارد

Vast سه پایگاه اصلی مشتری را هدف قرار داده است: آژانس های فضایی بین المللی، افراد خصوصی با ارزش خالص بالا و شرکت هایی که می خواهند محموله ها را در داخل یا خارج ماژول میزبانی کنند. در نهایت، Vast حتی به دنبال فروش ماژول های اختصاصی به شرکت هایی است که ممکن است بخواهند آن را به یک کارخانه یا پلتفرم علمی در فضا تبدیل کنند، یا به افراد یا تیم ها.

Haven-1 عمری سه ساله خواهد داشت. از آنجایی که شرکت به دنبال بهینه سازی برای سادگی بیش از سایر ملاحظات بود، ماژول هیچ قابلیت تامین مجدد یا سوخت گیری نخواهد داشت. هاوت گفت که بهترین سناریو این است که این ماژول در نهایت با یک ماژول ایستگاه دوم و بزرگتر که شرکت می خواهد در سال 2028 روی کشتی فضایی اسپیس ایکس پرتاب کند، جفت شود. با این حال، هاوت گفت که Haven-1 پرتاب خواهد شد. با پیشرانه کافی فرستاده می شود تا در پایان عمر مفید خود از مدار خارج شود.

مک کالب گفت: «تا زمانی که این کار را شروع نکنیم، هرگز یاد نخواهیم گرفت که چگونه این کار را انجام دهیم. اسپیس ایکس نشان داده است که اگر بتوانید سریع حرکت کنید و تهاجمی باشید، در واقع راه خوبی برای دستیابی به این چیزهای واقعا عالی با سخت افزار است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DqCFKv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *