پلیس فیلم‌های ویدئویی روباتاکسی را برای کمک به حل جنایات می‌خواهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم پلیس فیلم‌های یی روباتاکسی را برای کمک به حل جنایات می‌خواهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

پلیس شروع به روی آوردن به رباتاکسی – به ویژه تمام فیلم های ضبط شده توسط ها – برای شواهد ویدیویی برای کمک به حل جرایم کرده است. اگرچه ممکن است هنوز کاملاً روندی نداشته باشد، شواهد نشان می‌دهد که روباتاکسی محل اثبات جدیدی برای حامیان حریم خصوصی و مجریان قانون است، به‌ویژه زمانی که شرکت‌هایی مانند کروز و Waymo به شهرهای جدید گسترش می‌یابند.

خودروهای خودران می توانند بیش از 12 دوربین داشته باشند که نماهای 360 درجه و مجموعه ای از داده ها را هنگام حرکت در خیابان های شهر ضبط می کنند. و به نظر می رسد، این برای سازمان های دولتی که به دنبال شواهد هستند جذاب است.

به عنوان مثال، بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که 9 حکم بازرسی را پیدا کرده است که برای فیلم شرکت خودروهای خودران Waymo در سانفرانسیسکو و ماریکوپا شهرستان آریزونا صادر شده است. Waymo نیز در حال آزمایش در لس آنجلس است. بر اساس گزارش بلومبرگ، کروز، رقیب Waymo که در سانفرانسیسکو، فینیکس، آستین و هیوستون فعالیت دارد، نیز حکم قانونی دریافت کرد.

همه این موارد معقول به نظر می رسند – پلیس می خواست کمک کند تا در مورد جنایات مختلف از قتل گرفته تا سرقت و تلاش برای آدم ربایی اطلاعات بیشتری کسب کند.

در یک سند آموزشی اداره پلیس سانفرانسیسکو که توسط Vice در سال 2022 به دست آمد، آمده است: “وسایل نقلیه خودران به طور مداوم محیط اطراف خود را ضبط می کنند و پتانسیل کمک به سرنخ های تحقیقاتی را دارند.”

متیو گواریگلیا، تحلیلگر ارشد سیاست در گروه غیرانتفاعی حقوق دیجیتال بنیاد مرز الکترونیکی (EFF)، می‌گوید مشکلی که پلیس می‌تواند از داده‌های وسایل نقلیه غیرمجاز بهره‌برداری کند این است که همیشه شفافیت در مورد نحوه جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها و نحوه ذخیره‌سازی داده‌ها وجود ندارد. پلیس می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

“اگر یک وسیله نقلیه خودران به گوشه خیابان بپیچد و برای مدتی پارک کند، چگونه کسی می‌داند – یا نمی‌داند – در این مورد – پلیس بالای میز اپراتور کروز ایستاده است و می‌گوید: “کمی نزدیک‌تر شوید.” آن گوشه چون ما فیلمی از معامله مواد مخدر می خواهیم.» گواریگلیا گفت.

Cruise و Waymo هر دو به TechCrunch گفتند که نسبت به تعداد مایل هایی که رانندگی می کنند، درخواست های پلیس اغلب اتفاق نمی افتد. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، شرکت ها می گویند که آنها فقط در صورت وجود حکم یا احضاریه، داده ها را در اختیار پلیس قرار می دهند.

سخنگوی Waymo به TechCrunch گفت: “ما به دقت هر درخواست را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که قوانین قابل اجرا را برآورده می کند و دارای یک روند قانونی معتبر است.” Waymo داده‌ها یا اطلاعات درخواستی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مطمئن شود که در محدوده ضمانت قرار می‌گیرد. اگر درخواستی بیش از حد گسترده باشد (اطلاعات زیادی درخواست می‌کند)، ما سعی می‌کنیم آن را محدود کنیم و در برخی موارد اصلاً با ارائه هرگونه اطلاعات مخالفت می‌کنیم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه اضافه کردن فونت های جدید به آیفون

هر دو شرکت همچنین می گویند که داده های ارائه شده را با موضوع خاص ضمانت تنظیم می کنند. برای مثال، اگر حکمی برای شناسایی وسیله نقلیه دیگر درخواست اطلاعات کند، کروز ممکن است فقط تصاویری از یک ویدیو ارائه دهد. اگر درخواستی نیاز به ویدیو داشته باشد، کروز ممکن است یک کلیپ کوتاه از یک دوربین ارائه دهد.

Waymo می‌گوید پلاک‌های خودرو و چهره افراد را محو می‌کند تا از حریم خصوصی افرادی که ممکن است در تصاویر درخواست شده در حکم ظاهر شوند محافظت شود. یک سخنگوی به TechCrunch گفت که استثناهایی برای این قانون وجود دارد. شرکت ممکن است، مثلاً، پلاک خودروی متخلف را در صورت برخورد و فرار از بین ببرد، اما حکم باید شرح مفصلی از خودرو ارائه دهد.

کروز به موقع پاسخ نداد تا تأیید کند که آیا سیاست مشابهی دارد یا خیر.

نویده فرقانی، سخنگوی کروز، به تک‌کرانچ گفت: «حریم خصوصی برای ما بسیار مهم است، به همین دلیل است که ما داده‌های مربوطه را تنها در پاسخ به فرآیندهای قانونی یا شرایط ضروری، جایی که می‌توانیم به فردی که در معرض خطر قریب‌الوقوع است کمک کنیم، افشا می‌کنیم.

فرقانی ادامه داد که کروز ممکن است در شرایط اضطراری واقعی، اطلاعاتی را بدون فرآیندهای رسمی به اشتراک بگذارد، مانند هشدارهای کهربایی، فوریت‌های پزشکی یا جرایم فعال – مانند تجاوز جنسی، حمله با سلاح مرگبار، سرقت، رویدادهای تیراندازی فعال و اقدامات تروریستی.

اما گواریگلیا می گوید این یک سراشیبی لغزنده است. در سال‌های اخیر، حلقه ، یک شرکت زنگ در و امنیت خانه، با مجریان قانون در سراسر کشور همکاری کرد و به پلیس امکان دسترسی آسان از شبکه محصولات مصرفی فردی خود را داد. گواریگلیا می‌گوید تعدادی از شرکت‌ها احساس می‌کنند که مجبورند ابزارهایی بسازند که به پلیس اجازه دسترسی به داده‌های آنها را بدهد، حتی اگر پلیس مشتری آنها نباشد.

ما باید مدام از خود بپرسیم که شرکت ها از این موضوع چه نتیجه ای می گیرند؟ گواریگلیا به TechCrunch گفت. «این اتفاق ممکن است دقیقاً در مورد کروز رخ ندهد [and Waymo]اما نگرانی این است که شهرها مجوز فعالیت این شرکت ها را می دهند. چه اتفاقی می‌افتد اگر شهرها نسبت به شرکت‌هایی که روابط راحت‌تری با ادارات پلیس دارند، نگاه مطلوب‌تری داشته باشند؟»

من کار اشتباهی نمی کنم. چه کسی اهمیت می دهد که پلیس اطلاعات داشته باشد؟

گواریگلیا می‌گوید برای کسانی که می‌گویند مهم نیست پلیس به فیلم‌ها دسترسی داشته باشد، زیرا آنها هیچ کار اشتباهی انجام نمی‌دهند، “شما نمی‌دانید چه اشتباهی انجام می‌دهید.”

او گفت: «مردم در بسیاری از ایالت‌هایی که چند ماه پیش سقط جنین در آن‌ها قانونی بود، ناگهان باید با ترس زندگی کنند که هر روز این ایالت‌ها می‌توانند عطف به ماسبق افراد را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.» و سپس در مورد تمام آن ماه‌هایی که به پزشک یا متخصص سلامت روان خود سفر کرده‌اید، چقدر داده‌ها جمع‌آوری شده است و وقتی فکر نمی‌کنم چیزی برای پنهان کردن دارم، مجریان قانون چه چیزی می‌توانند درباره من بیاموزند، فکر می‌کنید؟»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا من در تمام مدت یک هوش مصنوعی بودم؟

خودروهای خودران نه تنها در شهرها کار می کنند. کامیون‌های خودران نیز در بزرگراه‌ها آزمایش می‌شوند تا در نهایت بتوانند عملیات تجاری را با راننده ایمنی پشت فرمان آغاز کنند. در ایالات متحده، که در حال حاضر 14 ایالت وجود دارد که سقط جنین را به طور کامل ممنوع کرده اند، و آیداهو سفر به خارج از ایالت را برای سقط جنین محدود کرده است، این ترس واقعی وجود دارد که مجری قانون محلی بتواند از فیلم های AV برای پیگرد قانونی افرادی که به دنبال آزادی باروری هستند استفاده کند.

سوء استفاده از قدرت یک نگرانی اصلی و سابقه دار است.

در سال 2020، بنیاد Electronic Frontier از SFPD به دلیل نظارت گسترده از معترضان Black Lives Matter با استفاده از شبکه دوربین یک منطقه تجاری در مرکز شهر شکایت کرد. سوابق به‌دست‌آمده توسط EFF نشان می‌دهد که SFPD در بحبوحه تظاهرات علیه خشونت پلیس، دسترسی زنده به صدها دوربین و «دپوی داده‌ها» از فیلم‌های دوربین را دریافت کرده است.

با بازگشت به عقب تر، طرفداران حریم خصوصی به افشاگری های افشا شده توسط ادوارد اسنودن در سال 2013 اشاره می کنند، پیمانکار آژانس امنیت ملی که اطلاعات برنامه PRISM و مجموعه انبوه فراداده تلفن را به بیرون درز کرد، که داده های میلیون ها نفر را بدون سوء ظن هدفمند به تخلف جمع آوری می کرد. .

گواریگلیا می‌گوید: و البته، هر زمان که دسترسی پلیس به نظارت را افزایش دهید و جوامع را زیر ذره بین قرار دهید، افرادی که آسیب می‌بینند جوامعی هستند که در حاشیه قرار گرفته‌اند.

فناوری قبلاً مرزهای نظارت را آزمایش کرده است.

به غیر از Ring، ادارات پلیس در ایالات متحده همچنین از پلاک خوان های خودکار برای ردیابی حرکات وسایل نقلیه استفاده می کنند و می توانند از حکم های geofence صادر شده توسط دادگاه برای جستجو در پایگاه های داده و یافتن همه دستگاه های تلفن همراه فعال در یک منطقه خاص با حصار جغرافیایی استفاده کنند. و البته، پلیس می‌تواند از میلیون‌ها دوربین امنیتی در مشاغل و محل‌های مسکونی در سراسر کشور درخواست فیلم کند.

طرفداران حریم خصوصی می گویند که افزودن شبکه های متحرک دوربین های خودروهای خودمختار و داده ها به آن مجموعه نظارت باعث نگرانی است. حداقل، احتمال نقض حقوق اولیه حریم خصوصی وجود دارد. اما استفاده از فیلم‌های ویدئویی برای نظارت، درها را برای سوء استفاده از قدرت، مانند خزش دامنه، یا نظارت بر افراد غیر مرتبط با جرم مورد تحقیق، باز می‌کند. همچنین می‌تواند منجر به یک اثر دلخراش شود، که در آن افراد ممکن است رفتار یا بیان آزادی بیان خود را تغییر دهند، اگر می‌ترسند دائما تحت نظارت باشند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wYJugz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *