چگونه بررسی کنیم که آیا بازی ها با Steam Deck سازگار هستند یا خیر

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه بررسی کنیم که آیا بازی ها با Deck سازگار هستند یا خیر با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

Steam Deck یک کنسول بازی دستی عالی است که بسیاری آن را ترجیح می دهند. با این حال، برخلاف ASUS ROG Ally، روی اجرا نمی‌شود. در عوض، روی سیستم عامل Steam مبتنی بر لینوکس اجرا می شود. به این ترتیب، بسیاری از بازی ها روی Steam Deck کار نمی کنند. به این ترتیب، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید بررسی کنید که آیا بازی های مورد علاقه شما با Steam Deck سازگار هستند یا خیر.

چگونه بررسی کنیم که آیا بازی من با Steam Deck سازگار است یا خیر

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه در مراحل ساده بررسی کنید که آیا بازی های خود با Steam Deck سازگار هستند یا خیر. راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد و ما همه آنها را برجسته می کنیم. با این حال، ابتدا بیایید چالش‌ها و نحوه حل مشکلات کنسول خود را درک کنیم.

نحوه اجرای Steam Deck بازی های ویندوز در لینوکس (SteamOS)

قبل از بررسی‌های سازگاری، لازم است بدانیم Steam Deck چگونه بازی‌های ویندوز را بر روی SteamOS مبتنی بر لینوکس اجرا می‌کند. از یک لایه سازگاری به نام پروتون استفاده می کند که توسط Valve توسعه یافته است. Proton یک پروژه رایگان و متن باز است که امکان اجرای بسیاری از بازی های فقط ویندوز را در لینوکس فراهم می کند.

چگونه Steam Deck بازی های ویندوز را در سیستم عامل لینوکس استیم اجرا می کند

پروتون با ترجمه فراخوان های سیستمی ویندوز به فراخوان هایی کار می کند که لینوکس بتواند آن ها را درک کند. علاوه بر این، Proton به طور مداوم در حال به روز رسانی برای بهبود سازگاری با بازی های جدید است. با این حال، همه بازی ها به طور کامل با پروتون کار نمی کنند. برخی از بازی ها ممکن است دارای اشکالات گرافیکی، مشکلات عملکرد یا مشکلات دیگر باشند.

چگونه Valve پشتیبانی از بازی Steam Deck را تعریف می کند

برای اینکه کار پیدا کردن بازی‌های سازگار را برای کاربر آسان‌تر کند، Valve چک‌کننده سازگاری بازی Steam Deck خود را دارد. Valve اسکریپت‌های خاصی را اجرا می‌کند و بازی‌ها را به‌صورت دستی آزمایش می‌کند تا مشخص کند که چقدر در Steam Deck اجرا می‌شوند. سپس Valve بازی ها را به یکی از چهار دسته دسته بندی می کند: تایید شده، قابل پخش، پشتیبانی نشده یا ناشناخته.

بازی‌هایی که دارای برچسب Deck Verified هستند ادعا می‌کنند که چک‌های Valve را پاس کرده‌اند. این بدان معنی است که این عناوین کاملاً با Steam Deck سازگار هستند و با کنترل و عالی کار می کنند. در ادامه، عناوین Steam Deck Playable وجود دارند. معنی آن این است که بازی مذکور ممکن است در حین بازی در Steam Deck مشکلات جزئی داشته باشد. این شامل عدم تشخیص یا عملکرد صحیح کنترلر، مشکلات گاه به گاه پوسته پوسته شدن و در غیر این صورت لرزش است. با این حال، در حالی که کل تجربه بی عیب و نقص نخواهد بود، بازی کلی هنوز قابل بازی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پیش بینی دوربین آیفون 15: اندازه سنسور و محدوده زوم شایعه شده
چگونه Valve پشتیبانی از بازی Steam Deck را تعریف می کند

سپس عناوین پشتیبانی نشده داریم. همانطور که از نام آن پیداست، این عناوین در Steam Deck کار نمی کنند. با این حال، اگر بازی مورد علاقه شما نشان Unsupported را در کنار خود دارد، ناامید نشوید. در بسیاری از مواقع، این بدان معناست که Valve در حال کار بر روی اضافه کردن پشتیبانی برای آن است، بنابراین ممکن است این عنوان در آینده سازگار شود.

در نهایت، برخی از عناوین دارای نشان ناشناخته هستند. در اصل، اینها عناوینی هستند که Valve هنوز آنها را آزمایش نکرده است. بنابراین، می توانید آن را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما کار می کند یا خیر. به احتمال زیاد این تجربه ممکن است بدون اشکال باشد، و فقط Valve هنوز تمام آزمایشات خود را کامل نکرده است.

نحوه بررسی سازگاری بازی های Steam Deck

در اصل، دو راه برای بررسی سازگاری بازی های شما با Steam Deck وجود دارد. اولین راه رسمی از طریق Steam است. در مرحله دوم، می‌توانید بازی‌های سازگار با Steam Deck را با استفاده از ProtonDB، یک منبع سازگاری مبتنی بر جامعه، پیدا کنید. بیایید ابتدا در مورد روش رسمی صحبت کنیم.

روش 1: راه رسمی برای یافتن بازی های سازگار با Steam Deck

مرحله 1 : با استفاده از مرورگر وب انتخابی خود به وب سایت Steam Deck Compatibility بروید.

مرحله 2: روی Sign In کلیک کنید. اکنون، با استفاده از اعتبار حساب Steam خود وارد شوید.

روی Sign In کلیک کنید.  اکنون با استفاده از اعتبار حساب Steam خود وارد شوید

مرحله 3 : هنگامی که وارد Steam شدید، صفحه تمام بازی‌های کتابخانه شما را که Valve آزمایش کرده است به شما نشان می‌دهد و آن‌ها را در دسته‌بندی همانطور که در بالا توضیح داده شد گروه‌بندی می‌کند.

پس از ورود به Steam، صفحه تمام بازی‌های کتابخانه شما را که Valve آزمایش کرده است به شما نشان می‌دهد و آن‌ها را در دسته‌بندی همانطور که در بالا توضیح داده شد گروه‌بندی می‌کند.

روش 2: از ProtonDB – Steam Deck Compatibility Checker استفاده کنید

در حالی که روش رسمی بررسی سازگاری بازی های شما با Steam Deck ساده است، اما فقط عناوین موجود در کتابخانه شما را نشان می دهد. اگر بخواهید قبل از خرید یک بازی سازگاری آن را بررسی کنید چه؟ اینجاست که ProtonDB وارد می شود.

ProtonDB یک منبع جامعه محور فوق العاده است که اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد بازی ها با Proton (و در نتیجه، Steam Deck) ارائه می دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

مرحله 1 : از مرورگر وب انتخابی خود به وب سایت ProtonDB بروید.

مرحله 2 : اکنون روی گزینه «جستجوی بازی‌ها…» در بالا کلیک کنید. سپس نام بازی را که می خواهید سازگاری آن را بررسی کنید تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

ابتدا روی جستجوی بازی ها کلیک کنید.  گزینه در بالا

مرحله 3 : اکنون باید لیستی از نتایج را بر اساس عنوانی که وارد کرده اید دریافت کنید. روی نتیجه ای که با نام بازی شما مطابقت دارد کلیک کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین مانیتور 360 هرتزی برای بازی های زیر 500 دلار
روی نتیجه ای که با نام بازی شما مطابقت دارد کلیک کنید

مرحله 4 : و تمام. با بررسی رتبه‌بندی‌های ProtonDB و نظرات کاربران، می‌توانید بفهمید که آیا بازی روی Proton در Steam Deck باز می‌شود یا خیر.

با بررسی رتبه‌بندی‌های ProtonDBs و نظرات کاربران می‌توانید متوجه شوید که آیا بازی روی Proton در Steam Deck باز و اجرا می‌شود یا خیر.

شایان ذکر است که ProtonDB بازی ها را متفاوت از Valve ارزیابی می کند. در ProtonDB، در مجموع شش رتبه وجود دارد که عبارتند از: Borked، Bronze، Silver، Gold، Platinum و Native. روش کار به این صورت است که هر چه رتبه بالاتر باشد، بازی در Steam Deck شما بهتر اجرا می شود.

در حالت ایده آل، Native بهترین گزینه است که نشان می دهد بازی برای لینوکس ساخته شده است. از سوی دیگر، پلاتین بهترین رتبه است که نشان دهنده ثبات کامل است.

بازخورد انجمن ProtonDB

جدای از سازگاری فهرست، زمینه دیگری وجود دارد که فاکتور جامعه ProtonDB در آن مفید است. در هر بازی ناسازگار، نظرات کاربران دقیقاً مواردی را که کار نمی‌کند و راه‌حلی برای آن وجود دارد برجسته می‌کند.

سوالات متداول در مورد سازگاری بازی با Steam Deck

1. آیا همه بازی های من روی Steam Deck کار می کنند؟

همه بازی ها روی Steam Deck کار نمی کنند، اما بیش از 7000 بازی تأیید شده یا قابل بازی هستند. برای سازگاری می توانید صفحه فروشگاه بازی یا ProtonDB را بررسی کنید.

2. آیا بازی های پشتیبانی نشده روی Steam Deck کار می کنند؟

بله، برخی از بازی های پشتیبانی نشده می توانند روی Steam Deck کار کنند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها کاملاً کار کنند. برخی از بازی ها ممکن است دارای اشکالات گرافیکی، مشکلات عملکرد یا مشکلات دیگر باشند. می توانید بازی را روی Steam Deck اجرا کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. اگر کار نکرد، همیشه می توانید آن را بازپرداخت کنید.

3. آیا استیم می تواند من را به خاطر بازی های غیرقانونی ممنوع کند؟

نه، استیم شما را به خاطر بازی های غیرقانونی ممنوع نمی کند. با این حال، اگر یک بازی غیرقانونی را به کتابخانه Steam خود اضافه کنید، Steam ممکن است آن را شناسایی کرده و از کتابخانه شما حذف کند. همانطور که گفته شد، ذکر این نکته ضروری است که بازی های دزدی دریایی در بسیاری از کشورها غیرقانونی است. اگر گرفتار شوید، ممکن است با عواقب قانونی روبرو شوید

4. چه بازی هایی توسط Steam Deck پشتیبانی می شوند؟

Valve یک صفحه رسمی دارد که تمام بازی‌های تایید شده برای سازگاری کامل با Steam Deck را فهرست می‌کند. با این حال، هیچ راه رسمی برای بررسی اینکه کدام بازی ممکن است با اشکالات جزئی کار کند، قبل از خرید وجود ندارد. برای آن، شما باید به ProtonDB تکیه کنید.

از بازی در Steam Deck لذت ببرید

با انجام این مراحل، به راحتی می توانید تشخیص دهید که آیا بازی های مورد علاقه شما با Steam Deck سازگار است یا خیر. به یاد داشته باشید که در حالی که لیست سازگاری رسمی Valve یک نقطه شروع عالی است، ProtonDB می‌تواند بینش‌های ارزشمندی مبتنی بر جامعه را در مورد عملکرد یک بازی در Steam Deck ارائه دهد. بنابراین، ادامه دهید و از بازی های مورد علاقه خود لذت ببرید.

امیدواریم از این مقاله چگونه بررسی کنیم که آیا بازی ها با Steam Deck سازگار هستند یا خیر مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WsQqyv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *