پیش بینی دوربین آیفون 15: اندازه سنسور و محدوده زوم شایعه شده

زمان مطالعه: 4 دقیقه

انتظار می‌رود در سپتامبر امسال خط تولید آیفون 15 خود را باز کند و آیفون 15، و ​​آیفون 15 پرو مکس (که ممکن است آیفون 15 اولترا نامیده می‌شود) جایگزین آیفون 14 و برادرانش شوند. بهترین آیفون های این شرکت

ما قبلاً مشخصات آیفون 15، طراحی آیفون 15 و پیش‌بینی قیمت آیفون 15 را در جاهای دیگر در TechRadar شرح داده‌ایم، اما آرایه‌های دوربین مربوطه گوشی‌ها چیست؟

در این مقاله، تمام شایعات مربوط به دوربین آیفون 15 را که تا کنون شنیده ایم، با بخش های اختصاصی برای آیفون 15 استاندارد، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس بررسی می کنیم.

دوربین آیفون 15

آیفون 14 در پس زمینه آبی

چیدمان دوربین آیفون 15 می تواند شبیه به دوربین سلف خود باشد (در بالا) (اعتبار تصویر: آینده / اپل)

دقیقاً مانند آیفون 14، آیفون 15 نیز انتظار می‌رود دوربین دوگانه‌ای داشته باشد، هرچند شایعات نشان می‌دهند که آیفون 15 به جای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی را که توسط آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس به خود می‌بالد، به ارث خواهد برد. سنسور استفاده شده توسط سلف خود

کافی است بگوییم، این یک خبر عالی برای طرفداران آیفون های استاندارد اپل است. در حالی که دوربین های آیفون 14 برای کارهای عکاسی عمومی به اندازه کافی کافی هستند، اما اساساً نسبت به آیفون 13 تغییری نکرده اند (به استثنای خط لوله تصویربرداری ارتقا یافته که انرژی آنها را تامین می کند).

بنابراین، آیفون 15 می‌تواند به صاحبان فعلی آیفون دلیل ملموس – و مدت‌ها مورد انتظار – برای ارتقای مدل‌های وانیلی بدهد، حتی اگر انتظار نداشته باشیم که شاهد پیشرفتی نسبت به زوم دیجیتال 5 برابری آیفون 14 باشیم.

انتظار می‌رود دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 در جلوی دوربین سلفی، در آیفون 15 هم باقی بماند.

دوربین آیفون 15 پرو

نمای نزدیک از سیستم دوربین سه گانه سری آیفون 14 پرو، دستگاهی که به تصویر کشیده شده رنگ های رنگی Deep Purple است.

نمای نزدیک از سیستم دوربین سه گانه آیفون 14 پرو (اعتبار تصویر: اپل)

انتظار نمی رود که آیفون 15 پرو خیلی از تنظیمات حسگر سه گانه (که مسلماً عالی) قبلی خود که شامل سه لنز زیر است، دور شود:

  • 48 مگاپیکسل عرض (24 میلی‌متر f/2.8)
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض (13 میلی متر f/2.2)
  • 12 مگاپیکسل تله فوتو (77 میلی متر f/2.8) با زوم اپتیکال 3 برابر
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Radiant یک سرویس گیرنده iOS بدون زواید برای Mastodon است

دوربین پریسکوپ تنها به‌روزرسانی واقعی است که برای آیفون 15 پرو شایعه شده است، اما ما گمان می‌کنیم که این فناوری – و در واقع یک دوربین تله‌فوتو با لنز زوم متغیر – برای آیفون اولترای متمرکز بر عکاسی، هر زمان که پایان یافت، رزرو شود. تا رسیدن

در واقع، تحلیلگر Ming-Chi Kuo پیش‌بینی کرده است که آیفون 16 پرو بزرگ‌تری خواهد داشت تا لنز پریسکوپی با سبک Ultra را در خود جای دهد، بنابراین انتظار نداریم که در دستگاه پرو امسال شاهد استفاده از آن باشیم.

تفاوت اصلی بین دوربین های آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 پرو احتمالاً کیفیت سنسورهای استفاده شده خواهد بود. طبق اطلاعات فاش شده، انتظار می رود آیفون 15 پرو دارای سنسورهای جدید تولید شده توسط سونی باشد که نور بیشتری را جذب می کند. در غیر این صورت، به نظر می رسد ارتقاء اصلی گوشی در بخش طراحی انجام شود (که با توجه به قدرت دوربین های آیفون 14 پرو، لزوما چیز بدی نیست).

دوربین آیفون 15 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس (جلو) و آیفون 14 پرو (پشت) مشکی روی پس‌زمینه آبی

(اعتبار تصویر: اپل)

شایعه شده است که آیفون 15 پرو مکس از چند راه کلیدی نسبت به تنظیمات حسگر سه گانه نسل قبلی خود بهبود یافته است. با این حال، به دلیل سردرگمی در مورد اینکه آیا اپل امسال آیفون 15 اولترا را معرفی خواهد کرد، ما مطمئن نیستیم که این پیشرفت ها دقیقاً چه خواهند بود.

همانند آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس نیز دارای سه لنز زیر است:

  • 48 مگاپیکسل عرض (24 میلی‌متر f/2.8)
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض (13 میلی متر f/2.2)
  • 12 مگاپیکسل تله فوتو (77 میلی متر f/2.8) با زوم اپتیکال 3 برابر

همانطور که در مورد آیفون 15 پرو ذکر شد، شایعه شده بود که دوربین پریسکوپی برای آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس وجود داشته باشد، اما تحلیلگر مینگ چی کو پیش بینی کرده است که آیفون 16 پرو اولین دوربینی خواهد بود که لنز پریسکوپ را دریافت می کند. صفحه نمایش بالقوه بزرگتر آن

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  14 روش برای رفع عدم کارکرد جریان لاجیتک

هنوز هم این احتمال وجود دارد که آیفون 15 پرو مکس – بزرگتر از برادر پرو معمولی خود – بتواند در سال 2023 دوربین پریسکوپی دریافت کند، اما همه شایعات حاکی از آن است که چنین لنز یکی از ویژگی های اصلی اولین آیفون اولترا اپل است.

به طور مشابه، قبل از اینکه شایعات وجود آن کاهش یابد، شنیدیم که آیفون 15 اولترا ممکن است دوربین تله فوتو با لنز زوم متغیر را دریافت کند، همان چیزی که شایعه شده است در Samsung Galaxy S24 Ultra وجود دارد. دوربین‌های زوم اپتیکال متغیر در میان گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار نادر هستند – Sony Xperia 1 IV از یک دوربین استفاده می‌کند، اما فقط می‌تواند بین 3.5x تا 5.2x بزرگ‌نمایی کند – بنابراین باز هم، این ویژگی را می‌توان برای اولین آیفون اولترا اپل، هر زمان که رسید، رزرو کرد.

همانند آیفون 15 پرو، حسگرها احتمالاً وجه تمایز اصلی بین دوربین آیفون 15 پرو مکس و دوربین سلف آن خواهند بود. یکی از این سنسورها – Sony IMX903 – شایعه شده است که اندازه 1/1.14 اینچی را اندازه گیری می کند، به این معنی که آیفون 15 پرو مکس می تواند با بزرگترین سنسور دوربین استفاده شده در آیفون عرضه شود.

شایعات اولیه همچنین حاکی از آن بود که iPhone 15 Ultra از مهارت های پردازش تصویر پیشرفته تری نسبت به iPhone 15 Pro Max برخوردار خواهد بود، اما با توجه به وضعیت فعلی در مورد توسعه Ultra، ما تمایل داریم باور کنیم که این مهارت های پردازش برتر راه خود را باز خواهد کرد. در عوض به آیفون 15 پرو مکس.

و در نهایت، آیفون 15 پرو مکس ممکن است دوربین جلویی با لنز دوگانه داشته باشد که نسبت به دوربین سلف 12 مگاپیکسلی TrueDepth جلو بهبود یافته است.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Tvf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *