به گفته محققان، حالت امنیتی بالای اپل، نرم افزارهای جاسوسی NSO را مسدود کرده است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم به گفته محققان، حالت امنیتی بالای ، نرم افزارهای جاسوسی NSO را مسدود کرده است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سال گذشته، اپل ویژگی جدیدی را برای کاربران آیفون که نگران هدف قرار گرفتن با نرم افزارهای جاسوسی پیچیده هستند، مانند روزنامه نگاران یا مدافعان حقوق بشر، راه اندازی کرد. اکنون، محققان می‌گویند شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد این ویژگی – به نام حالت قفل – به جلوگیری از حمله هکرها با استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی ساخته شده توسط ارائه‌دهنده هک مزدور بدنام NSO Group کمک کرده است.

روز سه‌شنبه، گروه تحقیقاتی امنیت سایبری و حقوق بشر Citizen Lab گزارشی را منتشر کرد که در آن سه اکسپلویت جدید روز صفر در iOS 15 و iOS 16 را تجزیه و تحلیل می‌کرد – به این معنی که اپل در آن زمان از آسیب‌پذیری‌ها برای هدف قرار دادن حداقل دو مکزیکی حقوق بشر بی‌اطلاع بود. مدافعان.

محققان دریافتند یکی از این اکسپلویت ها توسط حالت قفل مسدود شده است. حالت قفل به طور خاص برای کاهش سطح حمله آیفون طراحی شده است – زبان امنیتی سایبری که به بخش هایی از کد یا ویژگی های یک سیستم مستعد حملات هکرها اشاره دارد. این اولین مورد مستندی است که در آن حالت Lockdown با موفقیت از شخصی در برابر یک حمله هدفمند محافظت می کند.

در موارد اخیر، محققان آزمایشگاه Citizen گفتند که آیفون‌های هدف، تلاش‌های هک را مسدود کردند و یک اعلان نشان دادند که در آن حالت Lockdown مانع از دسترسی شخصی به برنامه Home تلفن می‌شود. با این حال، محققان خاطرنشان می‌کنند که ممکن است در برخی مواقع توسعه‌دهندگان اکسپلویت NSO «ممکن است راهی برای تصحیح مشکل اعلان پیدا کرده باشند، مانند انگشت نگاری در حالت قفل کردن».

همانطور که سایر محققان در گذشته اشاره کرده‌اند، تشخیص اینکه چه کسی حالت Lockdown Mode را روشن کرده است، برای کاربران اثر انگشت آسان است، اما این بدان معنا نیست که محافظت‌های آن معنادار نیستند. همانطور که این مورد توسط Citizen Lab نشان می دهد، حالت Lockdown می تواند موثر باشد.

بیل مارکزاک، محقق ارشد در آزمایشگاه Citizen: «این واقعیت که به نظر می‌رسد حالت قفل کردن، یک حمله صفر کلیک واقعی را خنثی کرده و حتی به اهدافی که در جهان واقعی اطلاع داده شده است، نشان می‌دهد که این یک کاهش قدرتمند است و دلیلی برای خوش‌بینی بزرگ است». و یکی از نویسندگان این گزارش به TechCrunch گفت. اما، مانند هر ویژگی اختیاری، شیطان همیشه در جزئیات است. چند نفر تصمیم می گیرند حالت قفل را روشن کنند؟ آیا مهاجمان به سادگی از سوء استفاده از برنامه‌های اپل دور می‌شوند و برنامه‌های شخص ثالث را هدف قرار می‌دهند که برای حالت قفل کردن سخت‌تر است؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپلیکیشن خبری Artifact اکنون می‌تواند داستان‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی، از جمله در سبک‌های سرگرم‌کننده، خلاصه کند

اسکات رادکلیف، سخنگوی اپل در بیانیه‌ای گفت: «خوشحالیم که می‌بینیم حالت قفل این حمله پیچیده را مختل کرد و بلافاصله به کاربران هشدار داد، حتی قبل از اینکه این تهدید خاص برای اپل و محققان امنیتی شناخته شود. تیم های امنیتی ما در سرتاسر جهان به کار خستگی ناپذیر برای پیشبرد حالت قفل و تقویت امنیت و حفاظت از حریم خصوصی در iOS ادامه خواهند داد.

لیرون بروک، سخنگوی گروه NSO به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ نداد، در عوض بیانیه‌ای ارسال کرد و گفت: «آزمایشگاه شهروندی بارها گزارش‌هایی تولید کرده است که قادر به تعیین فناوری در حال استفاده نیستند و آنها از به اشتراک گذاشتن داده‌های اساسی خود خودداری می‌کنند. NSO به مقررات سختگیرانه پایبند است و مشتریان دولتی آن از فناوری آن برای مبارزه با ترور و جنایت در سراسر جهان استفاده می کنند.

گزارش Citizen Lab با تجزیه و تحلیل تلفن‌هایی که مشکوک به هک شدن توسط نرم‌افزار جاسوسی NSO، همچنین به نام Pegasus، بودند، سه سوء استفاده مختلف را شناسایی کرد – همگی “صفر کلیک”، به این معنی که نیازی به تعامل هدف ندارند.

Pegasus که NSO آن را منحصراً به مشتریان دولتی می‌فروشد، می‌تواند از راه دور تلفن، پیام‌ها، عکس‌ها و تقریباً هر چیزی را که مالک قانونی تلفن می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، دریافت کند. برای سال‌ها، محققان در Citizen Lab، عفو بین‌الملل و سایر سازمان‌ها موارد متعددی را ثبت کرده‌اند که در آن مشتریان NSO از نرم‌افزار جاسوسی شرکت برای هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر و سیاستمداران مخالف استفاده می‌کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  طراحی ممتاز و کاربردی پایه بی سیم Satechi Duo

یافته‌های جدید Citizen Lab نشان می‌دهد که NSO با وجود دو سال سخت گذشته هنوز زنده و سالم است. در سال 2021، یک کنسرسیوم بین‌المللی از سازمان‌های رسانه‌ای، پروژه Pegasus را راه‌اندازی کرد، مجموعه‌ای از مقالات که رسوایی‌های مربوط به NSO در سراسر جهان را شرح می‌دهد. سپس، در اواخر همان سال، دولت ایالات متحده NSO را در فهرست انکار قرار داد و عملاً هر شرکت یا فرد آمریکایی را از تجارت با شرکت منع کرد.

مارکزاک گفت: «شرکت‌های دیگر کاهش یافته‌اند، اما، حداقل در حال حاضر، NSO همچنان می‌تواند این هزینه‌های افزایش‌یافته را متحمل شود، و Pegasus همچنان یک تهدید فعال برای جامعه مدنی جهانی است.

از دسته اخیر اکسپلویت ها: اولین اکسپلویت در ژانویه 2022 توسط مشتریان NSO به کار گرفته شد و از ویژگی FindMy آیفون بهره برداری شد که به مالکان کمک می کند گوشی های گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنند. دومین اکسپلویت از ژوئن 2022 شروع شد و یک اکسپلویت “دو مرحله ای” است، به این معنی که دو ویژگی را هدف قرار می دهد، در این مورد ویژگی FindMy و iMessage. و آخرین اکسپلویت که از اکتبر 2022 آغاز شد، از قابلیت های HomeKit و iMessage آیفون بهره برداری کرد.

Citizen Lab همه این سوء استفاده‌ها را به اپل گزارش داد، که از آن زمان به‌روزرسانی‌ها را انجام داده و سطح حمله را کاهش داده است. اپل آسیب‌پذیری مبتنی بر HomeKit را در iOS 16.3.1 که در فوریه منتشر شد، برطرف کرد.


آیا اطلاعات بیشتری در مورد NSO Group دارید؟ یا یکی دیگر از ارائه دهندگان فناوری نظارتی؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می‌توانید با Lorenzo Franceschi-Bicchierai به‌طور ایمن از طریق Signal به شماره 1 917 257 1382 +1 یا از طریق Wickr، Telegram and Wire @lorenzofb یا lorenzo@techcrunch.com تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق SecureDrop با TechCrunch تماس بگیرید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bOt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *