چگونه بفهمیم چه کسی نمایه فیس بوک شما را زیر سوال می برد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه بفهمیم چه کسی نمایه شما را زیر سوال می برد با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

می دانید چه می گویند: “وقتی در اینترنت باشد، برای همیشه وجود دارد.” فناوری‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی دسترسی به داده‌های تقریباً همه را برای اشخاص ثالث آسان کرده‌اند. فیس بوک، به ویژه، مکانی عالی برای رفتن است اگر می خواهید از شخصی به صورت دیجیتال جاسوسی کنید. اما چگونه متوجه می شوید که چه کسی پروفایل فیس بوک شما را تحت تعقیب قرار می دهد؟

چگونه_بدانیم_اگر_کسی_در_فیس بوک_از شما_دعمه_میکند

تشخیص پاپاراتزی دیجیتال به این سادگی نیست، به خصوص اگر آنها مشخصات پایینی داشته باشند. این راهنمای سریع متداول‌ترین نشانه‌های حکایتی را فهرست می‌کند که نشان می‌دهد شخصی در حال تعقیب شما در فیس‌بوک است.

تعقیب فیس بوک چیست؟

تعقیب فیس بوک اساساً به این معنی است که شخصی فعالیت های رسانه های اجتماعی شما را زیر نظر دارد. این شخص تمام پست‌ها، ویدیوها، عکس‌ها و سایر فعالیت‌های شما را در پلتفرم بررسی می‌کند.

دو نوع تعقیب در فیس بوک وجود دارد. اگر اخیراً با شخصی آشنا شده اید، آن شخص ممکن است نگاهی به نمایه شما بیندازد تا پست ها و علایق شما را بررسی کند. با این حال، گاهی اوقات شخصی به طور مرتب مکان های بازدید شده و سایر رسانه های شما را ردیابی می کند.

به عنوان مثال، شاید همسایه شما چیزهای زیادی در مورد شما می داند. مشکل این است که شما دوستان صمیمی نیستید و به ندرت در زندگی واقعی با آنها تعامل دارید. یک توضیح احتمالی برای اینکه چگونه آنها اطلاعات زیادی در مورد شما یاد گرفته اند این است که آنها شما را در فیس بوک تعقیب می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  راهنمای کاراکترهای غیرچاپ در Google Docs و نحوه مشاهده آنها

نشانه هایی که نشان می دهد یک نفر در فیس بوک شما را تعقیب می کند

فیس بوک به شما اجازه نمی دهد ردیابی کنید چه کسی نمایه و پست شما را مشاهده می کند. این بدان معنی است که شما نمی توانید لیستی از افرادی که نمایه یا پست های شما را در یک دوره معین بررسی کرده اند استخراج کنید. می توانید متوجه سرنخ هایی شوید که نشان می دهد شخصی به طور مشکوکی به فعالیت شما علاقه مند است.

بررسی کنید چه کسی داستان های شما را به طور منظم مشاهده می کند

چگونه بفهمیم چه کسی پروفایل فیس بوک شما را تعقیب می کند 3

استوری‌های فیس‌بوک را تنها می‌توان ظرف ۲۴ ساعت پس از انتشار آن‌ها مشاهده کرد. خبر خوب این است که می توانید ردیابی کنید که چه کسی آنها را مشاهده می کند. آزمایشی را انجام دهید و هر روز به مدت دو هفته یک داستان جدید ارسال کنید. سپس، تمام کاربرانی را که به طور مرتب استوری های شما را بررسی می کنند، فهرست کنید. به احتمال زیاد، استالکر شما یکی از آنهاست.

آنچه را که مشترک هستید بررسی کنید

استالکرها معمولا همه جا شما را دنبال می کنند. اگر متوجه شوند که شما به یک گروه جدید فیس بوک ملحق شده اید، ممکن است کمی بعد به همان گروه بپیوندند. بررسی کنید چه کسانی مدام در گروه هایی که شما عضو آنها هستید ظاهر می شوند.

خبر خوب این است که می توانید به سرعت آن اطلاعات را بررسی کنید. فیس بوک به شما امکان می دهد ببینید چه کسانی در همان گروه هستند. برای فهرست کردن همه اعضای گروه، کافیست روی Members کلیک کنید. بررسی کنید که آیا فردی در همه یا تقریباً همه گروه‌هایی است که شما عضو آن هستید.

چگونه بفهمیم چه کسی نمایه فیس بوک شما را تعقیب می کند 4

برخی از استالکرها حتی ممکن است برای افرادی که اغلب با آنها در فیس بوک تعامل دارید، درخواست دوستی ارسال کنند. بررسی کنید که آیا دوستان فیس بوک شما اخیراً با همان افراد دوست شده اند یا خیر.

دریافت درخواست دوستی

آیا درخواست دوستی کسی را رد کردید و با این حال همان درخواست را از آن شخص دریافت کردید؟ یک نفر قطعا علاقه مند است که درباره شما بیشتر بداند.

دریافت لایک و نظر در پست های قدیمی

چگونه بفهمیم چه کسی نمایه فیس بوک شما را تعقیب می کند 5

استالکرها اغلب جدول زمانی شما را مرور می کنند تا درباره فعالیت های آنلاین شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. گاهی اوقات ممکن است پست های قدیمی شما را لایک کنند و حتی در مورد آنها نظر بدهند. اگر متوجه شدید که شخصی ناگهان شروع به لایک کردن یا کامنت گذاشتن روی پست‌های ماه‌ها یا سال‌های پیش کرد، این نشانه خوبی است که او ممکن است دنبال کننده شما باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه راه اندازی و استفاده از برنامه های VPN در Android TV

با استفاده از کد منبع نمایه خود، بینندگان برتر خود را پیدا کنید

می توانید از کد منبع پروفایل فیس بوک خود برای بررسی بینندگان برتر استفاده کنید. با این حال، این روش بی‌اشتباه نیست، زیرا ممکن است به سادگی افرادی را که بیشتر با آنها در فیس‌بوک تعامل داشته‌اید نمایش دهد.

مرحله 1: از فیس بوک در وب بازدید کنید و با حساب خود وارد شوید. به پروفایل خود بروید

مرحله 2: روی صفحه کلیک راست کرده و “View Source Code” را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم چه کسی نمایه فیس بوک شما را تعقیب می کند 2

مرحله 3: Ctrl + F یا Command + F را روی خود فشار دهید و “buddy_id” را جستجو کنید.

مرحله 4: لیست نام هایی که در زیر کد ظاهر می شود را بررسی کنید.

چگونه بفهمیم چه کسی نمایه فیس بوک شما را تعقیب می کند 1

چگونه از تعقیب در فیس بوک جلوگیری کنیم

اگر 100 درصد متقاعد هستید که استالکر را با موفقیت شناسایی کرده اید، اولین قدم محدود کردن یا مسدود کردن آنها است. سپس، تنظیمات حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌تر را فعال کنید. به عنوان مثال، به دوستان نزدیک اجازه دهید فقط پست ها و لیست دوستان فیس بوک شما را ببینند. ایده این است که افرادی را که می‌توانند فعالیت‌های فیسبوک شما را ببینند و در پلتفرم با شما تعامل داشته باشند، محدود کنید.

مسدود_کسی_که_قبلا_شما را_در_فیس بوک_بلاک کرده است

علاوه بر این، شما همچنین می توانید مشخصات آنها را به فیس بوک گزارش دهید. توضیح دهید چه چیزی باعث شد فرم گزارش را پر کنید. اگر استالکر شما پرخاشگر شد و احساس کردید که به طور بالقوه می تواند به شما یا افرادی که می شناسید آسیب برساند، در تماس با مجری قانون محلی خود دریغ نکنید.

نمایه‌هایی را در «افرادی که ممکن است بشناسید» انجام دهید تا نمایه فیسبوک خود را زیر نظر داشته باشید

پاسخ مستقیم خیر است. فیس بوک چنین پیشنهاداتی را بر اساس دوستان مشترک، موقعیت مکانی، تحصیلات، محل کار و سایر عوامل نشان می دهد. همان پروفایل ها حساب فیسبوک شما را تحت تعقیب قرار نمی دهند.

چشمان پریینگ را دور نگه دارید

دو دسته اصلی از استالکرها در فیس بوک وجود دارد: استالکرهای ساکتی که پروفایل کم دارند و استالکرهای نه چندان ساکت. استالکرها اغلب پست‌هایی را که ماه‌ها پیش منتشر کرده‌اید لایک می‌کنند و روی آن‌ها نظر می‌دهند. سریعترین و ایمن ترین راه برای مقابله با استالکرها مسدود کردن آنها و فعال کردن تنظیمات سختگیرانه حریم خصوصی است.

آیا تا به حال در فیس بوک تحت تعقیب قرار گرفته اید؟ برای حل مشکل چه کردید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از این مقاله چگونه بفهمیم چه کسی نمایه فیس بوک شما را زیر سوال می برد مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fAKCXE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *