چگونه لمس سه بعدی را در آیفون با iOS 17 برگردانیم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چگونه لمس را در آیفون با iOS 17 برگردانیم با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

در آن زمان، لمس سه بعدی یکی از بهترین ویژگی های آیفون بود. این امکان را به کاربران می داد تا با فشار دادن بر روی صفحه نمایش با مقادیر مختلف فشار، به روش های جدید و هیجان انگیزی با دستگاه های خود ارتباط برقرار کنند. با این حال، در سال 2019 لمس سه بعدی را به نفع هپتیک تاچ حذف کرد. از آن زمان، طرفداران به دنبال راهی برای بازگرداندن لمس سه بعدی به آیفون خود هستند.

How_to_Get_3D_Touch_back_on_iPhone

خب، با عرضه iOS 17، اپل تغییراتی را در لمس لمسی خود ایجاد کرده است. در اصل، این امکان را به کاربران می دهد تا حس لمس سه بعدی را در آیفون های جدید خود بازگردانند. بنابراین این تنظیم چیست و چگونه آن را تغییر می دهید؟ بیایید به آن برسیم.

اما ابتدا، ممکن است بخواهید به این ویژگی های جدید معرفی شده با iOS 17 نگاه کنید:

لمس سه بعدی در آیفون قدیمی چیست؟

3D Touch که در سال 2015 با آیفون 6s معرفی شد، یک ویژگی مبتنی بر سخت افزار بود که به کاربران اجازه می داد تا با جزئیات بیشتری با دستگاه های خود تعامل داشته باشند. روش کار با اندازه گیری فشار وارد شده به صفحه لمسی بود. با لمس سه بعدی، کاربران می‌توانند بسته به شدت فشار دادن صفحه نمایش، اقدامات مختلفی را انجام دهند.

لمس سه بعدی چیست؟

به عنوان مثال، با فشار ملایم روی نماد برنامه، منوی اقدامات سریع باز می شود، در حالی که با فشار دادن بیشتر، برنامه راه اندازی می شود. با فشار ملایم روی یک پیوند، پیش‌نمایش صفحه وب باز می‌شود، در حالی که با فشار بیشتر، صفحه وب در باز می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در میان کاهش مداوم بازار، سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند ۱ درصد از اپل پیشی گرفت

با این حال، 3D Touch به قطعات سخت افزاری خاصی نیز نیاز داشت که بر هزینه و پیچیدگی تولید آیفون افزود. در نتیجه، اپل تصمیم گرفت تا لمس سه بعدی را حذف کند و با آیفون 11 و آیفون 11 پرو شروع کرد و یک ویژگی نرم افزاری به نام Haptic Touch را جایگزین آن کرد.

لمس لمسی در iOS 17 چیست؟

Haptic Touch یک ویژگی نرم افزاری است که حس لمس سه بعدی را شبیه سازی می کند. از موتور Taptic برای ارائه بازخورد لمسی هنگامی که کاربران صفحه را فشار داده و نگه می دارند استفاده می کند.

در حالی که عملکرد مشابهی را ارائه می دهد، بسیاری از مصرف کنندگان از کندتر بودن ویژگی شکایت دارند. اساسا، لمس لمسی زمان می برد تا به ورودی کاربر پاسخ دهد.

لمس لمسی چیست؟

با این حال، اپل یک تنظیم دسترسی جدید را با iOS 17 معرفی کرده است. با کمک این تنظیم، می‌توانید حالت Haptic را به‌سرعت راه‌اندازی کند و بنابراین، تاچ سه بعدی تعاملی را تکرار کنید. در حالی که هنوز یک ویژگی نرم افزاری است، برای مصرف کننده نهایی بسیار شهودی به نظر می رسد.

نحوه استفاده از لمس لمسی برای لمس سه بعدی در آیفون

برای بازگرداندن لمس سه بعدی در آیفون، حساسیت لمس لمسی را تغییر می دهیم. با این حال، توجه داشته باشید که این ویژگی فقط در iOS 17 در دسترس است. بنابراین، مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS را در آیفون خود اجرا می کنید. برسیم به مراحل

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را در آیفون خود اجرا کنید. اکنون به پایین اسکرول کنید و روی Accessibility ضربه بزنید.

به پایین بروید و روی Accessibility ضربه بزنید

مرحله ۲ : در قسمت Physical and Motor، روی Touch ضربه بزنید. اکنون روی Haptic Touch ضربه بزنید.

مرحله 3 : در نهایت، مدت زمان لمس را روی Fast تنظیم کنید. همچنین می توانید برای تست تنظیمات جدید، روی تصویر گل زیر ضربه بزنید و نگه دارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 تا از بهترین قابهای Galaxy Z Fold5 سامسونگ با نگهدارنده قلم S

و بس. هنگامی که حالت سریع را برای لمس لمسی فعال کردید، می توانید از آن برای تعامل با آیفون خود مانند لمس سه بعدی استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد لمس لمسی در iOS 17

1. آیا لمس لمسی در همه مدل های آیفون موجود است؟

اپل در سال 2019 لمس سه بعدی را از تمام آیفون های جدید حذف کرد، اما لمس لمسی به عنوان جایگزین باقی ماند. Haptic Touch در آیفون SE (نسل دوم)، آیفون XR، آیفون 11 و جدیدتر موجود است.

2. چگونه از لمس لمسی استفاده کنیم؟

برای استفاده از لمس لمسی، نماد برنامه، پیوند یا عنصر دیگری را روی صفحه فشار دهید و نگه دارید. اگر لمس لمسی پشتیبانی شود، لرزش خفیفی را احساس خواهید کرد و منوی گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.

3. لمس لمسی یا لمس سه بعدی کدام بهتر است؟

3D Touch یک فناوری نمایشگر حساس به فشار بود که به کاربران اجازه می داد با فشار دادن روی صفحه نمایش با مقادیر مختلف فشار، با دستگاه های خود تعامل داشته باشند. از سوی دیگر، لمس لمسی یک ویژگی مبتنی بر نرم افزار است که حس لمس سه بعدی را با استفاده از موتور Taptic برای ارائه بازخورد لمسی هنگامی که کاربران روی صفحه فشار می دهند و نگه می دارند، شبیه سازی می کند.

از تجربه لمس سریعتر لذت ببرید

Haptic Touch یک راه عالی برای بازگرداندن لمس سه بعدی به آیفون شما است. با فعال شدن حالت سریع برای لمس لمسی در iOS 17، می توانید مانند لمس سه بعدی با آیفون خود تعامل داشته باشید. در حالی که ما ترجیح می‌دهیم تاچ سه بعدی مناسب را روی آیفون داشته باشیم، این نزدیک‌ترین چیزی است که اپل در حال حاضر به ما اجازه می‌دهد.

امیدواریم از این مقاله چگونه لمس سه بعدی را در آیفون با iOS 17 برگردانیم مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EJGMtQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *