چگونه پمپ Watson-Marlow کلید سیستم فرسایش قلبی است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تولید کنندگان دستگاه های پزشکی livetec Ingenieurbüro و OSYPKA از یک پمپ پریستالتیک 400RXMD از راه حل های فناوری مایعات Watson-Marlow (WMFTS) به عنوان بخشی از یک سیستم فرسایش قلبی برای قابلیت اطمینان و سهولت کار استفاده می کنند.

پمپ OEM به طور خاص برای سیستم های ابلیشن جراحی با یکپارچگی ساده (که زمان و هزینه مرتبط با نصب طولانی را کاهش می دهد)، سطح صدای کم و کنترل دقیق طراحی شده است. 400RXMD با DriveSure موجود است که موتور، نصب و پشتیبانی از اترنت صنعتی و همچنین پروتکل های آنالوگ را دارد.

محصولات Livetec شامل ضربان سازهای موقت قلبی، سیستم های هولتر الکتروکاردیوگرام طولانی مدت (ECG)، دستگاه های لیزری سطح پایین یا نوار قلب طولانی مدت برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی است. محصولات فن‌آوری پزشکی شرکت Lörrach، مستقر در آلمان، مستقیماً با نام تجاری خود livetec یا به عنوان یک برچسب سفید با مارک‌های بسیاری از تولیدکنندگان معتبر فروخته می‌شوند. گاهی اوقات این هر دو است، مانند ژنراتور RF liveGEN برای فرسایش کاتتر با فرکانس بالا، که هم با نام تجاری خود و هم به عنوان سیستم فرسایش RF HAT500 از OSYPKA، پیشرو در فرسایش RF (فرکانس رادیویی) و سازنده در بازار موجود است. تجهیزات پزشکی قابل اعتماد و با کیفیت

Michael Schirmeier، مدیر عامل livetec توضیح می دهد: “این سیستم، یک دستگاه پزشکی کلاس IIb، از تجربه توسعه ما و تجربه گسترده برنامه OSYPKA استفاده می کند.”

فرسایش کاتتر با فرکانس رادیویی می تواند برای درمان موثر آریتمی های قلبی (ضربان نامنظم قلب) به طور مستقیم بر روی قلب استفاده شود. در طول درمان، انرژی فرکانس رادیویی (500 کیلوهرتز) از طریق یک کاتتر وارد شده از طریق یک ورید تحت کنترل اشعه ایکس به محل درمان منتقل می شود.

سیستم ابلیشن توسعه یافته توسط livtetec و OSYPKA از ژنراتور RF، یک واحد کنترل از راه دور و یک پمپ آبیاری برای شستشو و خنک کردن کاتتر در طی مراحل فرسایش سرد تشکیل شده است. آنها با هم یک سیستم جامع را برای تقریباً تمام کاربردهای فرسایش در قلب انسان تشکیل می دهند. در کاربردهای ابلیشن سرد، یک پمپ آبیاری محلول نمکی را به الکترود در نوک کاتتر می‌رساند تا نتایج درمان بهتری داشته باشد. محلول از طریق سوراخ های آبیاری ریز در نوک کاتتر پخش می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه غیرفعال کردن کلیدهای میانبر رسانه در ویندوز 11

RF liveCOOL (1-60 میلی‌لیتر در دقیقه)، از شرکت livetec، یک پمپ آبیاری کم صدا برای استفاده با ژنراتورهای فرسایش فرکانس بالا برای انجام درمان‌های فرسایش فرکانس رادیویی خنک‌شده بر روی قلب انسان است. RF liveCOOL با ژنراتور RF liveGEN برای کنترل جریان فلاش بسته به انرژی خروجی RF کار می کند.

پمپ آبیاری که معمولاً مستقیماً روی پایه انفوزیون نصب می شود، محلول نمکی را از کیسه یا بطری تزریق به نوک کاتتر منتقل می کند. دارای یک رابط کاربری واضح با صفحه نمایش لمسی رنگی با وضوح بالا برای کارکرد آسان بدون زمان های طولانی آموزش. از آنجایی که در طول درمان بسیار مهم است که هیچ هوایی وارد جریان خون نشود، پمپ آبیاری تشخیص دائمی حباب های هوا از 2 میکرولیتر را با توقف خودکار، و همچنین نظارت دائمی و نمایش فشار و سرعت جریان را ارائه می دهد. 400RXMD مورد استفاده در پمپ آبیاری محلول نمکی را از کیسه تزریق می مکد و آن را از طریق یک لوله نازک به داخل کاتتر می رساند.

Schirmeier گفت: درمان‌های فرسایشی معمولاً چندین ساعت طول می‌کشد و پمپ باید در این مدت به طور مداوم محلول نمکی ارائه کند، بنابراین مطمئناً اطمینان مطلق همه اجزاء ضروری است.

در طول درمان، هرگونه اختلال در عملکرد منجر به قطع درمان می شود.

پمپ باید به راحتی کار کند. با این حال، مهمتر از همه، باید بر فشار برگشتی بالای ناشی از کانال های کاتتر بسیار باریک با قطر بسیار کوچک (لومن) در محدوده میتر غلبه کند. علیرغم فشار برگشتی بالا، باید بتوان سرعت جریان را در هر زمانی کاملاً دقیق کنترل کرد تا جریان حجمی دقیق مورد نیاز برای مرحله درمان مربوطه به دست آید. پمپ پریستالتیک یکی از اجزای مرکزی سیستم است و باید در طول چندین سال و بسیاری از درمان‌ها قابلیت اطمینان مطلق را ارائه دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه در خدای جنگ راگناروک شفا دهیم

پمپ OEM 400RXMD نرخ جریان تا 500 میلی لیتر در دقیقه و فشار تا 9 بار را ارائه می دهد، بنابراین می تواند فشار برگشتی بالا را در برنامه های فرسایشی تحمل کند.

شرمایر افزود: در حین کار، پمپ باید سه جریان مختلف را ارائه دهد. چالش برانگیزترین قطعا جریان فلاش در شروع درمان است که تضمین می کند هوای بیشتری در لوله ها وجود ندارد. بسته به کاتتر، پمپ باید تا 80 میلی لیتر در دقیقه در حالی که کاتتر به مجموعه لوله وصل است، کار کند. این منجر به فشارهای برگشتی بالا تا 5 بار از طریق کانال های باریک کاتتر یا سوراخ های آبیاری می شود. اما پمپ به راحتی قادر است بر فشار برگشتی غلبه کند بدون اینکه از محدودیت های فشاری که می تواند به کاتتر آسیب برساند، غلبه کند.

هیچ یک از پمپ های دیگری که ما آزمایش کردیم نتوانستند نرخ تحویل مشابهی ارائه دهند و از نظر سازگاری مکانیکی به خوبی Watson-Marlow 400RXMD نبودند. پمپ و درایو را می توان به راحتی در سیستم کلی پمپ آبیاری نصب کرد.

400RXMD برای رفع نیازهای کاربردهای کاتتر، کانول یا خنک کننده سوزنی طراحی شده است و خطر خطای انسانی را به حداقل می رساند. گیره های شیلنگ در سر پمپ اطمینان می دهند که هر بار که پوشش سر پمپ بسته می شود، لوله به طور خودکار به درستی قرار می گیرد.

بسته به نیازهای برنامه، 400RXMD را می توان بر اساس نیازهای برنامه سفارشی کرد. به عنوان مثال، 400RXMD که به عنوان بخشی از سیستم پمپ آبیاری استفاده می شود دارای پنج غلتک است. به گفته لایو تک، این کار باعث کاهش ضربان، کاهش نویز و خطر تداخل الکتریکی در ECG داخل قلب (“صدای ECG”) که از طریق کاتترها منتقل می شود، می شود.

Schirmeier افزود: «سیستم‌های فرسایشی از livetec و OSYPKA بیش از پنج سال است که در بازار هستند و در مجموع چند صد دستگاه در حال استفاده هستند. تاکنون هیچ شکایتی به دلیل فرسودگی ناشی از پمپ وجود نداشته است. همه هنوز به آرامی کار می کنند.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xUV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *