مایکروسافت اج بدون پرسیدن bloat را نصب می‌کند و ما نمی‌توانیم دلیل آن را بفهمیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر از مایکروسافت اج استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که مرورگر به طور خودکار یک افزونه را نصب می‌کند، و در واقع ممکن است قبلاً آن را بدون اطلاع داشته باشید.

همانطور که Ghacks گزارش می دهد، این اتفاق با افزونه Google Docs Offline می افتد، بنابراین اگر متوجه شدید که این به طور ناگهانی بخشی از نصب Edge شما است، خوب، اکنون می دانید چرا.

مایکروسافت از زمان انتشار Edge 114.0.1823.58 (که دو هفته پیش اتفاق افتاد) افزونه Google Docs Offline را نصب می کند – که همانطور که از نام آن پیداست، به شما امکان می دهد با ابزارهای آفیس مبتنی بر وب Google، Docs، Sheets و Slides به صورت آفلاین کار کنید. ).

از آنجایی که این تغییر هنوز در مرحله انتشار است، همه کسانی که آن نسخه (یا جدیدتر) را اجرا می کنند، هنوز آن را ندارند، اما برای همه کاربران ورودی است.

اخطار این است که هنگام نصب، افزونه به طور پیش‌فرض فعال نمی‌شود، بنابراین فقط در پس‌زمینه نشسته است و هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

مایکروسافت خاطرنشان می کند که: “افزونه Google Docs Offline از پیش نصب شده است و به طور پیش فرض برای کاربران مایکروسافت اج غیرفعال می شود.”

با این حال، این شرکت می‌افزاید: «وقتی کاربر به Google Docs هدایت می‌شود، برنامه افزودنی به طور خودکار فعال می‌شود.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو از NBCU را منصوب کرد

بنابراین، هنگامی که از سایت Google Docs بازدید می کنید، برنامه افزودنی فعال می شود.


تجزیه و تحلیل: مطمئناً این کمی سرخراش است

اینجا چه خبره؟ به هر دلیلی، مایکروسافت تصمیم گرفته است که کاربران Edge در صورت استفاده از برنامه های بهره وری آنلاین گوگل، از نصب این افزونه خاص بهره مند شوند. این کمی عجیب است، با توجه به اینکه ممکن است انتظار داشته باشید که این اتفاق با یک سرویس مایکروسافت رخ دهد، اما نه با یک سرویس گوگل.

نکته واقعاً اسرارآمیز این است که بدون اطلاع کاربران Edge به مرورگرها می‌آید. بله، این ویژگی (اگر می‌توانید آن را اینطور نام ببرید) در یادداشت‌های انتشار نسخه پایدار Edge مستند شده است، اما واقعاً چه کسی آن‌ها را می‌خواند؟ افراد زیادی نیستند.

مایکروسافت در آن یادداشت‌های انتشار توضیح می‌دهد که این یک «قابلیت کنترل‌شده» است و اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، با ادامه عرضه دوباره بررسی کنید. هیچ اشاره ای به عدم تمایل شما به برنامه افزودنی وجود ندارد، توجه داشته باشید – برای یادداشتی برای مدیران (در یک محیط تجاری) در مورد نحوه استفاده از خط مشی ها برای جلوگیری از نصب خودکار افزونه Google Docs صرفه جویی کنید. با این حال، این هیچ کمکی برای کاربران روزمره نیست.

این اتفاق در نسخه Canary (اولین آزمایش) Edge شروع شد متوجه شد چند هفته پیش توسط ناظر مشتاق Edge Leopeva64 در ، که مشاهده کرد که این یک افزونه پیش‌فرض در است، بنابراین ممکن است این چیزی باشد که مایکروسافت از Chromium (موتوری که هم کروم و هم اج را قدرت می‌دهد) برداشته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه جستجوی نظرات در یوتیوب

به هر حال، این تصمیم بسیار عجیب به نظر می رسد. برخی ممکن است فکر کنند که آنقدرها هم بد نیست، زیرا اگر از Google Docs استفاده نکنید، برنامه افزودنی کاری انجام نمی دهد، اما همچنان چیزی غیر ضروری است که در وجود دارد. و با توجه به نگرانی‌هایی که اخیراً در برخی محافل در مورد شروع به نفخ شدن Edge مطرح شده است، فکر می‌کنید که مایکروسافت مایل است از این نوع رفتار نصب مخفیانه به هر قیمتی اجتناب کند (تحرکات در جاهای دیگر در آزمایش نشان می‌دهد که واقعاً چنین است). بنابراین، در مجموع، حداقل می توان گفت این یک حرکت گیج کننده است.

می‌خواهید افزونه را حذف کنید یا بررسی کنید که آیا آن را دارید؟ روی نماد سه نقطه در Edge (بالا سمت راست) کلیک کنید و سپس روی «برنامه‌های افزودنی»، سپس «مدیریت برنامه‌های افزودنی» کلیک کنید و لیست را بررسی کنید – اگر آنجا بود، می‌توانید برای انجام این کار روی «حذف» کلیک کنید.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yvG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *