چین سرکوب فین‌تک را با جریمه‌های بزرگ Tencent، Alibaba به پایان رساند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم چین سرکوب فین‌تک را با جریمه‌های بزرگ Tencent، Alibaba به پایان رساند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به نظر می رسد که سرکوب نظارتی که صنعت فین تک چین را از اواخر سال 2020 متزلزل کرده است، با اعمال جریمه های سنگین برای دو غول پرداخت دیجیتال این کشور رو به پایان است.

این شرکت گفت، Tencent، همراه با شرکت پرداخت خود، Tenpay، تقریباً 2.99 میلیارد یوان (410 میلیون دلار) توسط بانک خلق چین به دلیل “نقض های قانونی گذشته خود در رابطه با ارائه خدمات پرداخت در سرزمین اصلی چین” جریمه شده است. در یک پرونده در روز جمعه

در همان روز، بانک مرکزی اعلام کرد که 7.123 میلیارد یوان (تقریباً یک میلیارد دلار) برای گروه Ant، ​​شعبه فین‌تک علی بابا، به دلیل طیف وسیعی از فعالیت‌های غیرقانونی از جمله فعالیت‌های مربوط به حاکمیت شرکتی، حمایت از مصرف‌کننده، بانکداری و بیمه جریمه خواهد کرد. ، پرداخت و تسویه حساب، شیوه های مبارزه با پولشویی و فروش صندوق.

علی‌بابا و تنسنت با هم از دو قطبی در بازار پرداخت‌های دیجیتال چین برخوردارند، همراه با طیف وسیعی از خدمات مالی دیگر که از طریق پلتفرم‌های پرداخت مربوطه ارائه می‌شوند.

سرکوب فین‌تک توسط چین بخشی از تلاش‌های بزرگ‌تر این کشور برای مهار قدرت در حال گسترش بخش فناوری خود و تحت نظارت بیشتر نظارتی در زمینه‌های در حال ظهور است. در اواخر سال 2020، چین عرضه اولیه عمومی Ant را لغو کرد، که تا آن زمان به بزرگترین IPO در تاریخ تبدیل می شد.

از آن زمان، مورچه دستخوش یک بازسازی بزرگ شده است که به طور قابل توجهی تأثیر کلی شرکت را بر امور مالی مصرف کننده کاهش داده است. گزارش شده است که جک ما کنترل خود بر امپراتوری فین‌تک را رها کرده است و مهمتر از همه، پیشنهادات اصلی Ant اکنون مشمول مقرراتی است که معمولاً خدمات مالی سنتی را هدف قرار می‌دهد.

حداقل در بخش فین‌تک، به نظر می‌رسد که سرکوب فناوری چین در حال رسیدن به نتیجه است، همانطور که بانک مرکزی در بیانیه‌ای نشان داد:

در حال حاضر، اکثر مشکلات برجسته در تجارت مالی شرکت های پلت فرم اصلاح شده است. تمرکز تنظیم‌کننده‌های مالی از اصلاح دسته جمعی کسب‌وکارهای فین‌تک پلت‌فرم‌های فناوری به نظارت طبق معمول تغییر کرده است.»

مجموعه ای از سرکوب های نظارتی در سراسر صنعت فناوری چین، اعتماد سرمایه گذاران و کسب و کار را در سه سال گذشته کاهش داده است. پایان روشن اقدامات اصلاحی در فین تک می تواند انرژی جدیدی را به صنعت تزریق کند و علاقه به سرمایه گذاری را دوباره برانگیزد. در مورد جریمه، تنسنت این را گفت:

این شرکت معتقد است که تنظیم‌کننده‌های مالی بر مقررات عادی‌سازی شده در آینده، اجرای سیاست‌ها و اقدامات مالی برای ارتقای توسعه سالم اقتصاد پلت‌فرم، و حمایت و تشویق شرکت‌های پلت‌فرم برای ادامه تلاش‌های خود در شمول مالی تمرکز خواهند کرد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BczlGE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *