کارگران نمایشگاه نیویورک برای دسترسی به دوچرخه های الکترونیکی ایمن در میان آتش سوزی باتری های لیتیومی به کمک نیاز دارند

زمان مطالعه: 9 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم کارگران نمایشگاه نیویورک برای دسترسی به دوچرخه های الکترونیکی ایمن در میان آتش سوزی باتری های لیتیومی به کمک نیاز دارند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

منظره دوچرخه کارگران تحویل‌دهنده در خیابان‌های نیویورک هجوم می‌آورند – لوله‌های دستکش فر چسبانده شده به فرمان آن‌ها، کیسه‌های تحویل پیتزا عایق‌بندی‌شده بالای لاستیک عقب – مدت‌ها قبل از معرفی دوچرخه‌های الکترونیکی و برنامه‌های تحویل غذا یکی از اصلی‌ترین موارد بوده است. کارگران تحویل به قدری با چشم انداز یکپارچه هستند که اغلب به راحتی می توان آنها را بدیهی دانست. اما اگر ساکنانش نتوانند سفارش بال مرغ و برنج سرخ شده خوک را ساعت سه صبح تحویل بگیرند، نیویورک شهری نخواهد بود که هرگز نمی خوابد.

با افزایش سرسام آور هزینه های زندگی و تقاضا برای تحویل غذا از طریق برنامه هایی مانند Grubhub، DoorDash، Uber Eats و Relay، کارگران تحویل باید سفارشات را با کلیپ بسیار سریع تری تحویل بگیرند و تحویل دهند. این افزایش فشار زمانی ایجاد می‌شود که دوچرخه‌های برقی، اسکوترها و موتورسیکلت‌ها محبوب‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند و کار کارگران تحویل‌دهنده را آسان‌تر می‌کنند.

پایین دست؟ آتش‌سوزی‌های ناشی از باتری‌های لیتیوم یونی شهر را فراگرفته است. و تحویلیست ها، نیروی کار گیگ که عمدتاً از مردان مهاجر از کشورهای اسپانیایی زبان تشکیل شده است، به طور فزاینده ای در معرض خطر قربانی شدن در چنین آتش سوزی هایی قرار دارند.

با توجه به سرقت دوچرخه، حمله، رانندگان بی‌احتیاطی نیویورک، باران، برف، تگرگ، برف، گرما و عدم دسترسی به توالت‌های عمومی، گویی آن‌ها به اندازه کافی نگران نبودند.

طبق داده های اداره آتش نشانی نیویورک (FDNY) در شهر نیویورک، آتش سوزی های لیتیوم یون ناشی از وسایل نقلیه ریز متحرک هر سال از سال 2020 تا 2022 بیش از دو برابر شده است. در سال 2022، 220 آتش سوزی منجر به 147 مجروح و 6 کشته شد که در مقایسه با 104 آتش سوزی، 79 مجروح و چهار کشته در سال 2021 و 44 آتش سوزی، 23 مجروح و صفر مرگ در سال 2020. امسال، 114 مورد بررسی قرار گرفته است. آتش‌سوزی‌های لیتیوم یونی، 74 مجروح و 13 مرگ تا 3 ژوئیه 2023. در حالی که FDNY آمار را به انواع دستگاه‌هایی که باعث آتش‌سوزی شده‌اند تقسیم نمی‌کند، 80 مورد از آتش‌سوزی‌های سال 2023 در سازه‌هایی مانند خانه‌ها، ساختمان‌ها و ادارات رخ داده است. .

آتش سوزی باتری لیتیوم یونی دفتر تحقیقات آتش سوزی. اعتبار تصویر: سازمان آتش نشانی نیویورک

البته، همه این آتش سوزی ها را نمی توان به صنعت تحویل بر اساس تقاضا گره زد. آتش سوزی مرگبار اخیر در محله چینی ها که منجر به کشته شدن چهار نفر شد از یک فروشگاه دوچرخه برقی شروع شد. اما به نظر می‌رسد که تحویل‌داران نسبت به مالکان دوچرخه‌های الکترونیکی معمولی در معرض خطر بیشتری هستند.

گیگ کار یک کار کم درآمد است، به این معنی که تحویل‌دهندگان به احتمال زیاد دوچرخه‌های الکترونیکی ارزان قیمت و باتری‌هایی را خریداری می‌کنند که گواهینامه ندارند. آنها همچنین ساعاتی از روز را به دوچرخه سواری در سراسر شهر می گذرانند که به معنای فرسودگی بیشتر و احتمال آسیب رساندن به باتری ها است. و وقتی نوبت به مدیریت محدوده می‌رسد، بسیاری از تحویل‌دهنده‌ها مکان‌های امن و مطمئنی برای شارژ ندارند و ممکن است در نهایت آنها را در آپارتمان‌های خود شارژ کنند، شاید حتی یک شبه، که می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد شود.

در ماه‌های اخیر، شهردار اریک آدامز، برنامه‌ای را برای مبارزه با آتش‌سوزی باتری‌های لیتیوم یونی اعلام کرده است که شامل تأمین بودجه برای ذخیره‌سازی باتری‌ها و هاب‌های شارژ، اصرار برای مشوق‌ها و تخفیف‌ها برای خرید دوچرخه‌های بهتر و افزایش آگاهی در مورد این موضوع است. این شهر همچنین دو قانون مهم را تصویب کرده است. اولین مورد، که اخیراً اجرایی شد، مونتاژ یا بازسازی باتری‌های لیتیوم یونی را با استفاده از سلول‌های حذف شده از باتری‌های ذخیره‌سازی استفاده شده ممنوع می‌کند. دومی که در ماه سپتامبر اجرایی می شود، شامل ممنوعیت فروش، اجاره یا اجاره دستگاه های micromobility و باتری هایی است که استانداردهای ایمنی شناخته شده را رعایت نمی کنند.

از آنجایی که کارگران غرفه در تلاش برای دستیابی به وسایل نقلیه دارای گواهینامه هستند، آنها می گویند که شرکت های برنامه باید مسئول کمک به آنها باشند.

ویلیام مدینا، یکی از اعضای Los Deliveristas Unidos، جمعی از کارگران تحویل‌دهنده شهر نیویورک، به TechCrunch گفت که فکر می‌کند «این شرکت‌های تحویل چند میلیون دلاری باید از کارگران حمایت کنند تا مطمئن شوند که باتری‌های ایمن می‌خرند».

مدینه گفت: «آنها هیچ مسئولیتی را در صورت وقوع آتش سوزی، تصادف یا مرگ بر عهده نمی گیرند.

طبق گفته کارگرانی که TechCrunch با آنها صحبت کرده است، میانگین هزینه یک دوچرخه الکترونیکی گواهی شده که توسط کارگران تحویل دهنده استفاده می شود، حدود 1500 دلار است. علاوه بر این، هزینه تعمیر و نگهداری، شارژ، بیمه و تعویض باتری می تواند سالانه 450 تا 550 دلار دیگر را برای کارگر بازگرداند. مدینه می گوید که یک هفته کاری معمولی شش روزه در نیویورک ممکن است 700 تا 800 دلار درآمد داشته باشد، و این قبل از هزینه ها و مالیات است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین لپ تاپ گیمینگ MSI برای همه بودجه ها

کارگران گیگ به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه بندی می شوند، نه کارمندان. در نتیجه، شرکت‌های یکیشن مراقب میزان حمایتی که از کارگران خود می‌کنند و به چه روش‌هایی می‌پردازند، مبادا وارد قلمرو کارفرما شوند.

وینا دوبال، استاد حقوق در کالج حقوق دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می‌گوید تحمیل هزینه‌های کسب‌وکار بر روی کارگرانی که بیشترین ارزش را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کنند، یکی از راه‌های اجتناب از مسئولیت کارفرما است.

دوبال از طریق به TechCrunch گفت: «شرکت‌ها نگران هستند که اگر ایستگاه‌های شارژ یا باتری‌های ایمن ارائه کنند، این نه تنها هزینه‌های نیروی کار آنها را افزایش می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده وضعیت آنها به عنوان کارفرما خواهد بود – ارائه ابزارهای کار.» این نمونه دیگری است که در آن خطرات این کار به ناحق توسط کارگران کم درآمد و اقلیت نژادی متحمل می شود که ممکن است جان یا اعضای بدن خود را برای دریافت حداقل دستمزد از دست بدهند.

آنچه UberEats، DoorDash و Grubhub برای کمک انجام می دهند

تصویری از ایمیلی که DoorDash به Dashers با نکات ایمنی دوچرخه الکترونیکی ارسال شده است. اعتبار تصویر: DoorDash

DoorDash و Uber هر دو به طور جداگانه 100000 دلار به بنیاد FDNY اهدا کردند تا از تلاش‌های این بنیاد برای افزایش پیام‌های ایمنی در برابر آتش، آموزش و اطلاع رسانی حمایت کنند. هر دو شرکت همچنین از پروژه Equitable Commute Project (ECP) حمایت می کنند که یک برنامه تجارت دوچرخه الکترونیکی را ارائه می دهد. به گفته ملیندا هانسون، یکی از بنیانگذاران این سازمان، هر کدام 200000 دلار به ECP اهدا کردند.

به‌عنوان بخشی از برنامه تجارت، کارگران تحویل‌دهنده می‌توانند دوچرخه الکترونیکی، اسکوتر الکترونیکی یا موتورسیکلت الکترونیکی گواهی‌نشده خود را با دو باتری بوش ترن کوئیک با گواهینامه UL2849 تخفیف دهند. در حالی که ترن دوچرخه شگفت انگیزی است که برای تحویل مناسب است، ممکن است برای کارگرانی که هنوز باید هزینه دوچرخه را بپردازند – 2200 دلار به اضافه مالیات، جذاب نباشد. در حالی که این حدود 40 درصد از قیمت خرده فروشی آن دوچرخه تخفیف دارد، اما هنوز دقیقاً در محدوده بودجه یک تحویلیستا نیست.

مشکل اینجاست که دوچرخه‌های الکترونیکی با کیفیت خوب، حتی دوچرخه‌های تخفیف‌خورده، باید با دوچرخه‌های زیر 100 دلاری رقابت کنند که تحویل‌دهندگان می‌توانند از چین یا در سایت‌هایی مانند علی‌بابا بخرند، که خیلی بهتر با درآمد پیش از مالیات یک کارگر تحویل‌دهنده مطابقت دارد. طبق گفته کارگرانی که با TechCrunch صحبت کردند، 800 دلار در هفته.

همانطور که یکی از کاربران Reddit می گوید: “واقع بینانه، آیا یک کارگر تحویل دهنده دوچرخه الکترونیکی بدون گواهینامه خود را تحویل می دهد و برای یک دوچرخه گواهی شده به نام ایمنی +2200 دلار مالیات می پردازد؟”

گفته شد، ECP با Spring Bank همکاری می کند تا به کارگران امکان دسترسی به وام کم هزینه و 12 ماهه را بدهد، حتی اگر کارگر امتیاز اعتباری نداشته باشد، تا کارگران بتوانند دوچرخه خود را از طریق پرداخت ماهانه کم از ECP خریداری کنند.

DoorDash به TechCrunch گفت که برای افزایش آگاهی نیز کار می کند و به طور منظم نکات ایمنی آتش سوزی باتری را ارسال می کند. صفحه فرود این شرکت برای داشرز دوچرخه همچنین شامل پیوندهایی به منابعی مانند نکات شارژ باتری و ذخیره‌سازی و محل یافتن تخفیف‌ها و مشوق‌ها است.

DoorDash همچنین با شرکت‌های دوچرخه‌های الکترونیکی Dirwin و Zoomo همکاری می‌کند تا به Dashers در دسترسی به دوچرخه‌های ایمن کمک کند. دیروین برای خرید دوچرخه الکترونیکی، کلاه ایمنی و سبد جلو و همچنین بسته رایگان که شامل پایه تلفن همراه، جای بطری آب، پمپ لاستیک و عینک آفتابی است، 30 درصد تخفیف ارائه می دهد. این برای تامین مالی در حدود 33 دلار در هفته یا قیمت کل حدود 1600 دلار برای همه چیز در دسترس است.

همکاری Zoomo با DoorDash به Dashers در نیویورک 100 دلار تخفیف در طرح “Boost” خود می دهد، که 199 دلار در ماه برای اشتراک دوچرخه الکترونیکی هزینه دارد. این اشتراک شامل دسترسی به هر یک از دوچرخه های الکترونیکی Zoomo، سرویس، محافظت در برابر سرقت و یک باتری یدکی است.

اوبر همچنین با Zoomo بر روی یک پیشنهاد مشارکت مشابه کار می کند. این شرکت‌ها همچنین بر روی یک برنامه تجارت با یکدیگر همکاری خواهند کرد که به پیک‌هایی که دوچرخه‌های الکترونیکی گواهی‌نشده دارند، «مبلغ قابل‌توجهی» برای خرید دوچرخه‌های الکترونیکی جدید در هنگام مبادله آن می‌دهد. اوبر به TechCrunch گفت که قصد دارد نزدیک به ۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. به طور جمعی در آزمایش‌های خود با Zoomo و ECP و کمک‌های FDNY آن.

Zoomo گفت که هزاران پیک از طریق مشارکت خود با UberEats و DoorDash ثبت نام کرده اند.

Grubhub در حال حاضر یک آزمایش شش ماهه را با Joco انجام می دهد، یک اپراتور دوچرخه الکترونیکی مشترک که به کارگران گیگ خدمات رسانی می کند تا حداقل به 500 کارگر تحویل گیگ در ماه دسترسی رایگان به دوچرخه های Joco بدهد. ناوگان 1000 دوچرخه Joco را می توان در 55 ایستگاه در منهتن، بروکلین و کوئینز پیدا کرد. Grubhub همچنین از یک ایستگاه استراحت Joco در مرکز شهر منهتن حمایت کرد که در آن کارگران می‌توانند استراحت کنند، از حمام استفاده کنند، تلفن‌های خود را شارژ کنند و باتری‌های مرده را با باتری‌های کاملاً شارژ شده خاموش کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین راه حل برای کار نکردن حالت تاریک در تلگرام در آیفون

از زمان راه اندازی آزمایشی در اواسط ژوئن، این شرکت ها می گویند که حدود 1000 بازدیدکننده منحصر به فرد از این مرکز داشته اند، اما هیچ کدام دقیقاً مشخص نمی کنند که چه تعداد از دوچرخه سواران از این پیشنهاد برای دسترسی رایگان به دوچرخه الکترونیکی استفاده کرده اند. Grubhub همچنین نگفت که آیا برنامه ای برای تمدید خلبانی بیش از شش ماه دارد یا خیر.

این شرکت همچنین در ماه آوریل به TechCrunch گفت که به طور فعال برای ایجاد یک برنامه بازیافت باتری برای استفاده از دوچرخه های الکترونیکی غیرمجاز کار می کند، اما هیچ به روز رسانی در مورد این ابتکارات ارائه نکرد.

Relay، یک شرکت محلی تحویل گیگ در نیویورک، به سؤالات TechCrunch درباره نحوه کمک به کارگران تحویل پاسخ نمی دهد.

شرکت های گیگ چه کاری می توانند بهتر انجام دهند؟

علل اصلی آتش سوزی باتری دوچرخه های الکترونیکی، اسکوترهای الکترونیکی و موتورسیکلت های الکترونیکی عبارتند از: وسایل نقلیه ارزان قیمت و باتری های ساخته شده با فرآیندهای تولید با کیفیت پایین و مواد مقرون به صرفه. شارژ بیش از حد در شرایط شلوغ در میان سایر دستگاه هایی که شارژ می شوند. آسیب به باتری؛ و استفاده بیش از حد همه این‌ها در میان کارگران تحویل‌دهنده رایج است، و موضوع پیچیده‌تر می‌شود، زیرا این شهر نیویورک است، جایی که همه در آپارتمان‌های تنگ زندگی می‌کنند، بنابراین آتش سوزی در یک واحد به سرعت به واحد بعدی سرایت می‌کند.

جدای از اقداماتی که شهر برای اطمینان از ایمنی نیروی کار خود انجام می دهد، مدافعان و کارگران می گویند که شرکت های گیگ می توانند بیشتر برای حمایت از راه حل ها انجام دهند. به هر حال، کارگران تحویل‌دهنده ستون فقرات کل شرکت‌های آن‌ها هستند و اگر قرار نیست شرایط کاری منصفانه‌ای داشته باشند، حداقل می‌توان به آنها کمک کرد تا آتش سوزی ناشی از لیتیوم را ایجاد نکنند – یا در آن جان ندهند.

برای شروع، شرکت‌های تحویل‌دهنده می‌توانند استانداردی برای دوچرخه‌های الکترونیکی ایجاد کنند که کارگران تحویل‌دهنده آن‌ها از آن استفاده می‌کنند، مشابه اینکه Uber و Lyft استانداردی برای خودروهایی دارند که مجاز به استفاده از آن‌ها هستند.

Uber و Lyft همچنین به صندوق Black Car Fund در نیویورک پرداخت می کنند که به رانندگان کمک می کند به مزایایی مانند غرامت کارگران دسترسی داشته باشند. شرکت‌های تحویل‌دهنده، شهر و رستوران‌ها می‌توانند صندوق مشابهی ایجاد کنند که برای دسترسی کارگران به باتری‌های مقرون‌به‌صرفه و ایمن هزینه می‌کند.

برخی از کارگران به TechCrunch گفتند که منطقی است که شرکت‌ها و دولت برنامه بازخرید باتری را تأمین مالی کنند زیرا جایگزینی باتری‌ها ممکن است ارزان‌تر از پرداخت یارانه به کل دوچرخه‌های الکترونیکی باشد. در واقع، لایحه‌ای به شورای نیویورک ارائه شده است که برنامه‌ای را برای ارائه باتری‌های جدید برای اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخه‌های الکترونیکی با هزینه کم یا بدون هزینه یا در ازای باتری‌های مستعمل تنظیم می‌کند.

Uber، Grubhub و DoorDash همچنین می‌توانند به تامین مالی زیرساخت‌های شارژ و ذخیره‌سازی بهتر کمک کنند – مکان‌هایی که کارگران می‌توانند دوچرخه‌های خود را قفل کرده و با خیال راحت شارژ کنند. گزینه های دیگر عبارتند از: خدمات تعویض باتری آزمایشی مانند خدمات ارائه شده توسط Gogoro مستقر در تایوان و Swobbee مستقر در برلین.

مطالعه‌ای که توسط استودیو WXY انجام شد و به طور طعنه‌ای به سفارش اوبر انجام شد، نشان داد که پرداخت بهتر نیز می‌تواند به رفع مشکل آتش‌سوزی باتری کمک کند، زیرا کارگران می‌توانند دوچرخه‌های با کیفیت بهتری بخرند. طنز ماجرا اینجاست که اوبر، و همچنین DoorDash و Grubhub، از شهر به دلیل الزام حداقل دستمزد تضمین شده 18 دلار در ساعت برای کارگران تحویل‌دهنده شکایت می‌کنند، دستمزدی که بسیاری از مدافعان کارگری استدلال می‌کنند که حتی یک دستمزد زندگی پس از هزینه‌ها نیست.

شرکت‌های گیگ همچنین می‌توانند مشوق‌هایی را برای کارگران تحویل‌دهنده که دوچرخه‌های الکترونیکی دارای گواهی UL و سایر دستگاه‌های میکروموبیلت خریداری می‌کنند، ارائه دهند. اوبر در حال حاضر ادعا می کند که به رانندگان 1 دلار در هر سفر با یک وسیله نقلیه الکتریکی ارائه می دهد، بنابراین سابقه قبلی ایجاد شده است. برنامه‌ها همچنین می‌توانند به طور بالقوه وام‌هایی را به کارگران تحویل‌دهنده ارائه کنند یا به اجاره‌ها و برنامه‌های اجاره به مالکیت یارانه بدهند.

در نهایت، آنها می توانند آگاهی را افزایش دهند. شرکت‌ها باید با اطلاع دادن به تحویل‌کنندگان در مورد خطرات، نحوه ایمن ماندن، جایی که می‌توانند معاملات خوبی را برای دوچرخه‌های دارای گواهینامه پیدا کنند و قوانین یا منابعی که در آن وجود دارد، رهبری کنند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FWezbk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *