کار سخت اپل نتیجه می دهد: کاربران اکنون نقشه های اپل را به نقشه های گوگل ترجیح می دهند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هنگامی که در سال 2012 برنامه ناوبری خود – Apple Maps را راه اندازی کرد، به دلیل طراحی نامرغوب و نداشتن جاده مورد تمسخر کاربران قرار گرفت. استرالیا مجبور شد در مورد استفاده از Apple Maps هشدار بدهد زیرا برخی از نقص های ناوبری در برنامه Apple Maps “تهدید کننده زندگی” بودند.

در همین حال، به برنامه ناوبری مورد علاقه برای چندین نفر تبدیل شد و کاربران به سادگی نقشه های اپل را کنار گذاشتند. با این حال، به نظر می رسد که اکنون جزر و مد در حال تغییر است و تلاش 11 ساله اپل در نهایت به ثمر نشسته است. بر اساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، کاربران در حال حاضر از Google Maps به Apple Maps برای مسیرهای حمل و نقل عمومی چشمگیر و رابط کاربری جذاب بصری استفاده می کنند.

چرا شیفت؟

در سال 2020، اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود تغییرات عمده ای را در برنامه Maps خود ارائه کرد.

جیسون رابینوویتز، تحلیلگر صنعت هواپیمایی، در صحبت با WSJ گفت که به عنوان ساکن نیویورک، بیشتر به مسیرهای حمل و نقل متکی است تا مسیرهای رانندگی. پس از تغییر به آیفون از اندروید در سال 2015، او اخیراً شروع به استفاده از Apple Maps در Google Maps کرده است. رابینوویتز می گوید اپلیکیشن ناوبری اپل در ویژگی های حمل و نقل بسیار بهتر از نقشه های گوگل است. Apple Maps «مسیرهای خلاقانه و سریع‌تر را نشان می‌دهد و غیرقابل پیش‌بینی بودن قطعی مترو را بهتر از Google مدیریت می‌کند».

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  من مک خود را با iPad جایگزین کردم ... و نمی خواهم به عقب برگردم!

او همچنین از لایه نمای ترانزیت تمیزتر و کمتر درهم ریخته تر Apple Maps ستایش می کند. با این حال، او همچنان نقشه های گوگل را هنگام رانندگی ترجیح می دهد.

به طور مشابه، جین ناتولی، یکی از کاربران قدرتمند Google Maps به WSJ گفت که این روزها بیشتر از Apple Maps استفاده می کند. در مقایسه با Google Maps، Apple Maps اطلاعات و توصیه های واضح تری را نشان می دهد.

“این باعث شد تا برخی از فرضیات قبلی خود را در مورد آن بازنگری و تجدید نظر کنم. هر چه موانع شهرت اولیه ای که Apple Maps با آن روبرو شده بود، فکر می کنم آنها از آنها عبور کرده اند. جین می‌گوید گوگل رستوران‌ها، بارها و چیزهای دیگر را به من نشان می‌دهد، اما من لزوماً به دنبال آن نیستم.

اپل خدمات نقشه‌های خود را در طول سال‌ها بهبود بخشیده است – در درجه اول با ارائه چندین ویژگی که رقیب نزدیکش Google Maps قبلاً ارائه می‌دهد. امسال، اپل نقشه‌های آفلاین را معرفی کرد – ویژگی که قبلاً توسط برنامه Google Maps ارائه شده است.

اکوسیستم اپل نقش بزرگی دارد

طبق گفته Canalys، در حالی که نقشه های اپل روی همه آیفون ها از قبل نصب شده است، اکثریت قریب به اتفاق آیفون های ایالات متحده نقشه های گوگل را به عنوان جایگزین دانلود می کنند. در گزارش WSJ آمده است: برای اینکه مردم بتوانند نقشه های اپل را باز کنند، اپل مجبور شد از آنچه قبلاً در Google Maps محبوب بود استفاده کند، مانند ویژگی نمای خیابان.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای باز نشدن Microsoft Word در iPhone، iPad و Mac

یکی از مزیت های اضافه ای که Apple Maps نسبت به Google Maps دارد، یکپارچگی عمیق تر اکوسیستم آن است. اگر قرار است از هر سرویس مرتبط با جهت در آیفون خود استفاده کنید، به عنوان مثال، برای ردیابی AirTag یا پیمایش به مکانی که یکی از دوستانتان در واتس اپ برای شما ارسال کرده است، اپل مسیرها را در Apple Maps به طور پیش فرض باز می کند.

با گذشت زمان، همانطور که اپل خدمات Maps خود را بهبود می بخشد، مردم اکنون به جای دانلود فعال و استفاده از Google Maps، به گزینه پیش فرض پایبند هستند.


جیبین جوزف ویرایشگر محتوا در iGeeksBlog است و توجه بسیار خوبی به جزئیات دارد. او خواننده ای مشتاق است، با علایق مختلف از فلسفه و تاریخ گرفته تا ژئوپلیتیک و فناوری. وقتی گرامر را نمی خواند یا تصحیح نمی کند، متوجه می شوید که او در حال بحث درباره فوتبال است. می توانید او را در توییتر و به آدرس 4ibin@ دنبال کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ozgNrl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *