کاهش هزینه های ابری شما؟ به اشتراک گذاری داخلی داده های صورتحساب خود فکر کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم کاهش هزینه های ابری شما؟ به اشتراک گذاری داخلی داده های صورتحساب خود فکر کنید
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

با کاهش بودجهرهبران فشار زیادی را برای تعدیل هزینه ها احساس می کنند و تیم های فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از شرکت‌ها در طول همه‌گیری همه‌گیر، سرمایه‌گذاری زیادی روی ابر انجام دادند و اکنون به دنبال راه‌هایی برای بهینه‌سازی منابع هستند.

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، 81 درصد از رهبران فناوری اطلاعات توسط C-suite هدایت شده اند تا هزینه های ابری را کاهش دهند یا متوقف کنند، که 30 درصد از بودجه فناوری اطلاعات را تشکیل می دهد. این یک لحظه حیاتی برای CIOها و سایر رهبران فنی است تا بودجه و استفاده از ابر و فناوری اطلاعات خود را بررسی کنند.

اگرچه توصیه نمی‌شود که استراتژی‌های ابر اول را به نفع زیرساخت‌های اولیه یا ترکیبی کنار بگذارید، اما می‌توان هزینه‌های ابر را به میزان قابل توجهی کاهش داد. Databricks اخیراً کل هزینه های ابری ما را 25٪ کاهش داده است و ما در حال پیگیری هستیم تا کل هزینه های SaaS IT را تا 30٪ کاهش دهیم. ما این کار را با دموکراتیزه کردن داده‌های هزینه‌های ابری انجام دادیم: با ارائه دید به مکان و نحوه هزینه‌های تیم، توانستیم منحنی هزینه را خم کنیم.

در اینجا چارچوبی است که ما برای کاهش موفقیت آمیز هزینه های ابری استفاده کردیم، آنچه تیم آموخته است و رهبران چگونه می توانند دموکراسی سازی داده ها را در استراتژی های خرج ابری خود بگنجانند.

مرحله 1: لایحه را درک کنید

در مورد هزینه‌های ابری، اولین قدم این است که از طریق برچسب‌گذاری تخصیص هزینه، تصویر واضحی از آنچه برای آن پرداخت می‌کنید به دست آورید. گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است – برچسب‌گذاری یک صورت‌حساب فروشنده ابری به تنهایی کار مهمی است، بنابراین سازمان‌های چند ابری متوجه خواهند شد که این مرحله می‌تواند دو یا سه برابر پیچیده‌تر و زمان‌برتر باشد. اما خروجی ارزشمند است: این رویکرد – و داده‌هایی که می‌توانید با آن جمع‌آوری کنید – سه مزیت قابل توجه ارائه می‌دهد.

این کار را بی‌پرده انجام ندهید: کاهش هزینه‌های ابری باید بیشتر در مورد بهینه‌سازی بودجه برای بازگشت سرمایه بلندمدت باشد تا کاهش هزینه‌های کوتاه‌مدت.

اولاً، مالک هر منبع، عملکردی که از آن پشتیبانی می‌کند و تیم چقدر استفاده می‌کند و چقدر هزینه می‌کند، قابل مشاهده است. دوم، شما را قادر می سازد هزینه های خود را به روش های مختلفی مشاهده کنید، مانند سازماندهی داده ها بر اساس نوع سرویس، ابر، پایگاه داده، شبکه، یا بخش، یا مشاهده روندهای ماه به ماه، برای درک الگوها.

سوم، سرمایه‌گذاری زمان در برچسب‌گذاری تخصیص هزینه، ایجاد زیرساخت برای برچسب‌گذاری خودکار هزینه‌های آتی و درک آسان صورت‌حساب‌ها را به صورت مداوم امکان‌پذیر می‌سازد.

مرحله 2: از میدان دید جدید خود برای تخفیف استفاده کنید

اکنون که دید کافی و قابل اعتمادی در صورت‌حساب‌های ابری خود دارید، ببینید کجا می‌توانید ابزارهای بومی فروشندگان را برای انجام این کار کاهش دهید و از آنها استفاده کنید.

هدف در اینجا ایجاد تعادل بین افق های زمانی محاسبه، استفاده بالا و پیشنهادات تخفیف است. این روش به صرفه جویی در مقیاس یا اطمینان از اینکه تیم واقعاً بیشترین بهره را از انتخاب ابزار خود می برد بستگی دارد.

در مرحله بعد، ارزان ترین گزینه را که نیازهای شما را برآورده می کند، شناسایی کنید. چه تنظیم زمان‌بندی (افزایش مقیاس در بازه‌های زمانی ارزان‌تر، مانند آخر هفته‌ها) یا جغرافیا (ارائه‌دهندگان ابر اغلب برای مناطق خاصی حق بیمه دریافت می‌کنند)، راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما ممکن است چالش‌های پنهانی بر اساس نقشه راه یا گردش کار شما وجود داشته باشد. برای مثال، ممکن است بخواهید از مناطق مقرون‌به‌صرفه‌تر برای آزمایش استفاده کنید، اما ضروری است که محصول شما در منطقه‌ای که می‌خواهید آن را اجرا کنید کار کند – پس این کار را به‌طور روشمند انجام دهید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NGk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *