کلاهبرداران با شماره پاسپورت شما چه کاری می توانند انجام دهند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

برای کلاهبرداران و کلاهبرداران، گذرنامه به دلیل استقبال گسترده از آن، شاید مورد علاقه‌ترین نوع شناسایی باشد. از آنجایی که آنها برای کلاهبرداران بسیار ارزشمند هستند، باید از خطر افتادن شماره پاسپورت/گذرنامه خود به دست افراد نادرست آگاه باشید. برای همه اطلاعات ضروری به خواندن ادامه دهید.

کلاهبرداران با شماره پاسپورت شما چه کنند؟

خوشبختانه، اگر مجرمی فقط شماره پاسپورت شما را به دست بیاورد، بد نیست که گذرنامه فیزیکی شما را داشته باشد. در حالی که گذرنامه شما می تواند توسط یک مجرم به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد (مثلاً بالقوه ورود به یک کشور خارجی به نام شما)، شماره گذرنامه شما به تنهایی برای آنها ارزشمند نیست.

با این حال، همراه با سایر اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و عکس شما (که به احتمال زیاد می‌توان بدون مشکل زیاد در اینترنت یافت می‌شود)، یک مجرم می‌تواند کارهای غیرقانونی زیادی انجام دهد. به عنوان مثال، با شماره پاسپورت شما و اطلاعات شخصی کافی دیگر، یک مجرم می تواند به حساب های آنلاین شما دسترسی پیدا کند یا شما و/یا عزیزانتان را با کلاهبرداری های پیچیده و فریبنده هدف قرار دهد.

اگر مجرمی شماره پاسپورت شما را به شکل یک کپی اسکن شده از پاسپورت شما دریافت کند، ممکن است بسیار بدتر باشد زیرا نام کامل، DoB و عکس پاسپورت قانونی شما نیز در آن وجود دارد. این می تواند در کلاهبرداری های پیچیده یا حتی برای ایجاد کپی های قانع کننده از پاسپورت شما استفاده شود.

کلاهبرداران با شماره پاسپورت شما چه کاری می توانند انجام دهند؟ منبع: iStock

کلاهبرداران چگونه شماره پاسپورت شما را دریافت می کنند؟

راه های زیادی وجود دارد که یک مجرم می تواند شماره پاسپورت شما را به دست آورد. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

  • نقض داده ها هر شرکتی در برابر نقض داده‌ها آسیب‌پذیر است و هر شرکتی که تا به حال شماره پاسپورت خود را با آن به اشتراک گذاشته‌اید، در صورت نقض داده‌ها، در معرض خطر بالقوه به خطر انداختن شماره پاسپورت شما است.
  • کلاهبرداری های فیشینگ / ها. متأسفانه، کلاهبرداری های فیشینگ در همه جا آنلاین هستند. وقتی صحبت از کلاهبرداری های فیشینگ می شود که به طور بالقوه می تواند شما را فریب دهد تا ناخواسته شماره پاسپورت خود را جدا کنید، باید مراقب کلاهبرداری های مسافرتی مانند وب سایت های جعلی آژانس های مسافرتی باشید.
  • گذرنامه های گم شده / دزدیده شده / دور انداخته شده اگر از پاسپورت خود به عنوان مدرک شناسایی در هنگام بیرون رفتن استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را ایمن نگه دارید. همچنین، پس از انقضای گذرنامه، اطمینان حاصل کنید که به درستی دور انداخته شده است.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Apple Music Replay ظاهری جدید دارد و داده های سنگین تری دارد

چگونه به شماره پاسپورت خود (و PII دیگر) توجه داشته باشید

یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از مردم این است که اطلاعات شخصی آنها در وب تاریک – جایی که هر تعداد مجرمی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند – درز می‌کند و از آن اطلاعی ندارند. با این حال، با Trend Micro ID Protection، این دیگر نیازی به نگرانی ندارد.

صفحه اصلی ID Protection

ID Protection می‌تواند وب تاریک و انجمن‌های هکرهای زیرزمینی را برای تعداد زیادی از داده‌های شخصی شما (شماره گذرنامه، SSN، گواهینامه رانندگی و موارد دیگر!) در تمام ساعات شبانه روز اسکن کند. اگر هر یک از آن‌ها لو رفت، فوراً به شما هشدار داده می‌شود تا بتوانید اقدام مناسب را انجام دهید. به علاوه، امروز می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید! پس برای چی منتظری؟ روی دکمه زیر کلیک کنید!

اگر این مقاله را خواندنی جالب و/یا مفید یافتید، لطفاً آن را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید تا به امنیت و محافظت از جامعه آنلاین کمک کنید. همچنین، لطفا روی دکمه LIKE زیر کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Rgt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *