کلاهبرداری های Amazon Prime در حال افزایش است – در اینجا 4 راه برای جلوگیری از آنها آورده شده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیامی به مشترکان Prime خود ارسال کرده و هشدار داده است که اخیراً کلاهبرداری هایی برای به دست آوردن اطلاعات کاربری و جزئیات حساب بانکی کاربر افزایش یافته است.

طبق گفته آمازون، کلاهبرداران از پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد حساب شما به حالت تعلیق در می‌آید یا حذف می‌شود، مگر اینکه جزئیات خود را تأیید کنید و هزینه عضویت زیادی را بپذیرید. سپس به شما گفته می شود که به صورت شفاهی ایمیل، رمز عبور و اطلاعات پرداخت خود را تأیید کنید یا این جزئیات را در یک سایت جعلی وارد کنید تا حساب آمازون پرایم خود را “بازگرداندن” کنید. هیچ یک از این موارد قانونی نیست و یک کلاهبرداری برای به دست آوردن اطلاعات شخصی و اطلاعات بانکی شما است.

آمازون در ایمیل هشدار کلاهبرداری که به اعضای Prime ارسال می‌شود، بیان می‌کند که هرگز رمز عبور حساب یا اطلاعات شخصی حساس شما را از طریق تلفن یا در وب‌سایتی خارج از آدرس‌های اینترنتی رسمی آمازون (یعنی .com، amazon.co.uk و غیره) درخواست نمی‌کند.

بنابراین، اگر صاحب حساب آمازون هستید و پیامی، ایمیل یا تماس تلفنی دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد این مراحل را دنبال کنید، باید آن را نادیده بگیرید و از طریق مشتری ایمیل خود و مرکز پیام آمازون آن را به عنوان هرزنامه گزارش دهید.

نکاتی برای شناسایی و جلوگیری از این کلاهبرداری های آمازون

نمایش های بصری تاکتیک های کلاهبرداری

(اعتبار تصویر: آمازون)

اگر فکر می‌کنید هدف این کلاهبرداری قرار گرفته‌اید یا فکر می‌کنید در آینده شانسی برای شما وجود دارد، توصیه‌هایی را از آمازون و همچنین چند نکته مفید برای شناسایی و اجتناب از آن به اشتراک گذاشته‌ایم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع همگام نشدن گوگل درایو در ویندوز 11

1. فقط به کانال های متعلق به آمازون اعتماد کنید

هنگام جستجوی خدمات مشتری یا ایجاد تغییرات در حساب خود، همیشه از برنامه یا رسمی آمازون استفاده کنید. اگر به دور از منابع معمول آمازون هدایت می شوید یا از شما خواسته می شود از یک سایت شخص ثالث استفاده کنید، فوراً از آن خارج شوید زیرا اطلاعات شما ایمن نیست. این همچنین در صورت درخواست پرداخت تلفنی اعمال می‌شود، زیرا آمازون اعلام می‌کند که هرگز از شما نمی‌خواهد جزئیات پرداخت را ارائه دهید یا کارت هدیه را برای پرداخت تلفنی برای محصولات یا خدمات ارائه دهید.

2. قبل از اقدام، پیوندها را بررسی کنید

سایت های قانونی آمازون حاوی “amazon.com” به عنوان بخشی از URL هستند یا شبیه “amazon.co.uk/support” هستند. برخی از سایت های نادرست ممکن است سعی کنند هویت خود را با جایگزین کردن حروف با کاراکترهای مشابه یا اضافه کردن عناصر اضافی به URL اصلی پنهان کنند. اگر در مورد پیوند مطمئن نیستید و برای حساب آمازون خود به کمک نیاز دارید، مطمئن ترین گزینه این است که مستقیماً به وب سایت بروید.

3. اگر عجله دارید، محتاط باشید

کلاهبرداران دوست دارند یک احساس فوریت کاذب ایجاد کنند تا شما را متقاعد کنند که آنچه را که می خواهند باید سریع انجام شود وگرنه در خطر از دست دادن حساب خود هستید. اگر احساس می‌کنید در ارائه اطلاعات یا تصمیم‌گیری عجله می‌کنید، یک لحظه عقب‌نشینی کنید و وضعیت را ارزیابی کنید. اگر شک دارید، ارتباط را در آنجا پایان دهید و از طریق کانال های رسمی برای بررسی وضعیت حساب خود تماس بگیرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه Spotify را از اضافه کردن آهنگ به لیست پخش متوقف کنیم

4. احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید

در زیر گزینه های ورود و امنیت حساب آمازون خود، می توانید احراز هویت دو مرحله ای را اضافه کنید. با فعال شدن این، هر بار که برای ورود به سیستم جدید تلاش می کنید، کدی از طریق ایمیل، متن یا از طریق یک برنامه احراز هویت روی گوشی خود ارسال می کنید. این کد باید به صورت آنلاین وارد شود وگرنه نمی توانید وارد حساب خود شوید. این یک راه خوب برای جلوگیری از کلاهبرداران و اشخاص ثالث از دسترسی به حساب شما است، حتی اگر رمز عبور شما را از راه های غیرقانونی دیگر به دست آورند.

برای اطلاعات عمومی و راهنمایی بیشتر، می‌توانید ویژگی بزرگ‌تر ما در مورد کلاهبرداری‌های ایمیلی و فیشینگ را بخوانید که حاوی راه‌های بیشتری برای محافظت از خود در برابر مجرمان سایبری است. ما همچنین نکاتی در مورد چگونگی شناسایی نظرات جعلی آمازون داریم تا بتوانید هنگام خرید آنلاین تصمیمات خرید بهتری بگیرید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AzJBEz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *