گزارش‌ها حاکی از آن است که FTC در حال بررسی OpenAI در مورد آسیب‌های اعتباری ناشی از ChatGPT است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گزارش‌ها حاکی از آن است که FTC در حال بررسی OpenAI در مورد آسیب‌های اعتباری ناشی از است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گزارش‌ها حاکی از آن است که FTC حداقل در مرحله اکتشافی تحقیق OpenAI در مورد اینکه آیا محاوره‌ای ChatGPT این شرکت اظهارات «کاذب، گمراه‌کننده، تحقیرآمیز یا مضر» در مورد افراد ارائه کرده است یا خیر. بعید به نظر می رسد که این امر منجر به سرکوب ناگهانی شود، اما نشان می دهد که FTC بیش از هشدار دادن به صنعت هوش مصنوعی در مورد تخلفات احتمالی انجام می دهد.

واشنگتن پست برای اولین بار این خبر را گزارش داد و با استناد به دسترسی به نامه 20 صفحه ای به OpenAI اطلاعاتی در مورد شکایات مربوط به تحقیر را درخواست کرد. FTC از اظهار نظر خودداری کرد و اشاره کرد که تحقیقات آن غیرعلنی است.

در ماه فوریه، رگولاتور دفتر فناوری جدیدی را برای مقابله با «روغن مار» در بخش فناوری اعلام کرد و اندکی پس از آن به شرکت‌هایی که درباره هوش مصنوعی ادعا می‌کنند هشدار داد که آنها هم مانند سایرین مشمول الزامات حقیقت هستند. آنها نوشتند: “ادعاهای هوش مصنوعی خود را کنترل کنید” – یا FTC این کار را خواهد کرد.

اگرچه نامه گزارش شده توسط این پست به سختی اولین باری است که آژانس هر یک از اشکال مختلف هوش مصنوعی را به خود می گیرد، به نظر می رسد که اعلام می کند که رهبر بلامنازع کنونی جهان در این زمینه، OpenAI، باید آماده توجیه خود باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Gushwork.ai 2 میلیون دلار به رهبری Lightspeed جمع آوری می کند تا وظایف تجاری را به نیروهای کار آموزش دیده در زمینه هوش مصنوعی برون سپاری کند.

این نوع تحقیقات فقط به نظر نمی رسد – FTC به اطراف نگاه نمی کند و نمی گوید “مشکوک به نظر می رسد.” به طور کلی یک شکایت یا شکایت رسمی به آنها ارائه می شود و اقدامات توصیف شده توسط آن نشان می دهد که مقررات نادیده گرفته می شوند. برای مثال، شخصی ممکن است از یک شرکت مکمل‌ها شکایت کند زیرا قرص‌ها او را بیمار کرده‌اند، و FTC تحقیقاتی را در مورد آن آغاز خواهد کرد، زیرا شواهدی وجود دارد که شرکت در مورد عوارض جانبی آن دروغ گفته است.

در این مورد، احتمال زیادی وجود دارد که دعوی قضایی مانند این مورد، که در آن یک شهردار استرالیایی به OpenAI شکایت کرد که ChatGPT گفته است او به رشوه خواری متهم شده و از جمله به زندان محکوم شده است، وجود دارد. (این موضوع ادامه دارد و البته صلاحیت قضایی اشتباه است، اما تقریباً مطمئناً موارد مشابه بیشتری وجود دارد.)

انتشار چنین چیزهایی می تواند به عنوان افترا یا افترا یا صرفاً “آسیب به شهرت” باشد، همانطور که در نامه فعلی FTC به OpenAI گفته می شود. تقریباً مطمئناً ChatGPT مورد بحث است زیرا این تنها محصول واقعاً عمومی در مجموعه OpenAI است که می تواند چنین کاری را انجام دهد – GPT-4 و سایر API ها کمی بیش از حد قفل شده اند (و بسیار جدید هستند) که قابل بررسی نیستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین روتر Wi-Fi 6E برای اینترنت پر سرعت

این به سختی یک ضربه محکم و ناگهانی است: جنبه های فنی به تنهایی این سوال را مطرح می کند که آیا این به عنوان انتشار یا سخنرانی یا حتی چیزی جز یک ارتباط خصوصی به حساب می آید – همه اینها باید ثابت شوند.

اما این نیز چیز عجیبی نیست که از یک شرکت توضیح بخواهید. اشتباه کردن یک چیز است، اینکه به طور سیستماتیک و غیرقابل کشف جزئیاتی در مورد افراد در مقیاس های بزرگ اختراع کنید و چیزی در مورد آن نگویید. اگر غلط‌گیر املای ورد گاهی اوقات «مجرم محکوم» را جلوی نام افراد اضافه می‌کند، بهتر است باور کنید که غوغایی به پا می‌شود.

اگرچه FTC اخیراً در قالب تلاش‌های ضد ادغام متا و مایکروسافت با شکست مواجه شده است، اما شرکت‌های فناوری را نیز به خاطر مسائل مربوط به حریم خصوصی و حتی نقض‌های مرتبط با هوش مصنوعی تحت فشار قرار داده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qwALAu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *