گوگل ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری را به Workspace می آورد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گوگل ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری را به Workspace می آورد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی مولد تنها چیزی است که گوگل می‌خواهد در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O خود در سال جاری درباره آن صحبت کند و جای تعجب نیست که یکی از سطوح اصلی برای برجسته کردن هوش مصنوعی مجموعه بهره‌وری Workspace آن است. در اوایل سال جاری، این شرکت پیش‌نمایش‌های محدودی از ویژگی‌های جدید را راه‌اندازی کرد که به کاربران کمک می‌کرد تا متن را در Gmail و Docs بنویسند (و بازنویسی کنند). در آن زمان، گوگل قبلاً اشاره کرده بود که قصد دارد قابلیت‌های مشابه هوش مصنوعی را به Sheets و Slides بیاورد. و اینجا ما در I/O هستیم و Google در حال راه‌اندازی خودکار جدول (اما نه فرمول) در Sheets و ایجاد تصویر در Slides و Meet است. Gmail و Google Docs در تلفن همراه نیز اکنون از این کمک‌های نوشتن پشتیبانی می‌کنند.

در مورد Sheets، مهم است که تاکید کنید که این ابزار جدیدی نیست که از هوش مصنوعی برای ایجاد فرمول و استدلال بر روی صفحات گسترده خود استفاده می کند. در حالی که من مطمئن هستم که در حال انجام است، امروز این شرکت یک ویژگی ساده تر را اعلام می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای عدم کارکرد Steam Overlay در ویندوز

با استفاده از چند جمله، Sheets اکنون می تواند جداول را برای شما ایجاد کند.

اعتبار تصویر: گوگل

«ورق‌ها ابزاری واقعاً قدرتمند است، اما می‌تواند برای اکثر مردم بسیار ترسناک باشد. از کجا آغاز کنم؟ تصور کنید که می‌توانید به سادگی آنچه را که می‌خواهید انجام دهید توصیف کنید – در این مورد، شما یک کسب‌وکار کوچک را اداره می‌کنید و می‌خواهید فهرست یا برنامه‌ای از چیزهایی ایجاد کنید که ممکن است در یک کسب‌وکار کوچک برای شما مفید باشد. آپارنا پاپو، معاون و GM Google برای Workspace، در طی یک نشست مطبوعاتی پیش از رویداد امروز توضیح داد که آن را در دستور تایپ کنید و برگه‌ها بقیه کارها را برای شما انجام خواهند داد. سپس Sheets نوعی قالب شخصی سازی شده و محتوای نمونه را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اعتبار تصویر: گوگل

در مورد Slides and Meet، ویژگی تولید تصویر در اینجا احتمالاً دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. شما دقیقاً مانند زمانی که از Dall-E، Midjourney، Firefly یا هر ابزار مشابه دیگری استفاده می کنید، نوع تجسم مورد نظر خود را تایپ می کنید و آن تصویر را برای شما ایجاد می کند. برای Google Meet، مورد استفاده، پس‌زمینه‌های سفارشی است.

اعتبار تصویر: TechCrunch

Google Docs همچنین یک به‌روزرسانی کوچک‌تر برای دستیار هوش مصنوعی خود دریافت می‌کند، که اکنون می‌تواند تراشه‌های هوشمند را برای مکان‌ها و وضعیت‌ها، بر اساس زمینه چیزی که در مورد آن می‌نویسید، نشان دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پلتفرم هوش مصنوعی بالینی برای بیماری های شدید تنفسی نشان CE-IVD را دریافت می کند

با نگاهی به آینده، گوگل همچنین قصد دارد یک رابط به سبک Bard/ را به Docs (و احتمالاً سایر سرویس‌ها) اضافه کند که کاربران می‌توانند از آن برای کمک به نوشتن وظایف استفاده کنند. این اساساً همان کاری است که Bing می‌تواند در نوار کناری Edge انجام دهد، اما به طور کلی با Docs و Google Workspace ادغام شده است.

همچنین به دنبال افزودن خودکار یادداشت‌های بلندگو به اسلایدها است.

گوگل این سرویس‌ها را به‌عنوان «هوش مصنوعی دوتایی» (با «AI Duet»، آزمایش پیانوی دوگانه ۲۰۱۷ گوگل اشتباه نگیرید)، همان نامی است که برای ویژگی‌های هوش مصنوعی خود در Google Cloud استفاده می‌کند. من فکر نمی‌کنم هیچ‌کس خارج از Google هرگز آن را به عنوان Duet معرفی نکند، زیرا واقعاً یک محصول منسجم نیست و عمدتاً هوش مصنوعی در تمام سرویس‌های Workspace و Cloud Google پاشیده شده است، اما من مطمئن هستم که کارشناسان مارک تجاری Google دلایل خود را داشتند.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QCZYkl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *