یوتیوب ابزار دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی را ادغام می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یوتیوب ابزار دوبله مبتنی بر را ادغام می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

یوتیوب در حال حاضر در حال آزمایش ابزار جدیدی است که به سازندگان کمک می‌کند ویدیوهای خود را با استفاده از هوش مصنوعی به زبان‌های دیگر دوبله کنند، این شرکت پنجشنبه در VidCon اعلام کرد. یوتیوب با سرویس دوبله Aloud مبتنی بر هوش مصنوعی، که بخشی از انکوباتور داخلی Google Area 120 است، همکاری کرد.

در اوایل سال جاری، یوتیوب پشتیبانی از آهنگ‌های صوتی چند زبانه را معرفی کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد دوبله را به ویدیوهای جدید و موجود خود اضافه کنند و به مخاطبان بین‌المللی بیشتری دسترسی پیدا کنند. این شرکت به TechCrunch گفت: از ژوئن 2023، سازندگان بیش از 10000 ویدیو را به بیش از 70 زبان دوبله کرده اند.

پیش از این، سازندگان مجبور بودند مستقیماً با ارائه دهندگان دوبله شخص ثالث برای ایجاد آهنگ‌های صوتی خود شریک شوند، که می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه باشد. Aloud به آنها امکان دوبله ویدیوها را بدون هزینه اضافی می دهد.

گوگل برای اولین بار Aloud را در سال 2022 معرفی کرد. محصول دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی یک ویدیو را برای سازنده رونویسی می کند، سپس نسخه دوبله شده را ترجمه و تولید می کند. سازندگان می‌توانند پیش از ایجاد دوبله توسط Aloud، رونویسی را مرور و ویرایش کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سرمایه گذاری Speak Land از OpenAI برای گسترش پلت فرم یادگیری زبان •

امجد حنیف، معاون محصولات سازنده یوتیوب، دیروز به جمعیت گفت که یوتیوب در حال آزمایش این ابزار با صدها سازنده است. به زودی این شرکت ابزار را برای همه سازندگان باز خواهد کرد. Aloud در حال حاضر به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در دسترس است. با این حال، در آینده زبان‌های بیشتری مانند هندی و باهاسا اندونزیایی و سایر زبان‌ها ارائه خواهند شد.

حنیف اضافه کرد که یوتیوب “در تلاش است تا آهنگ های صوتی ترجمه شده را شبیه صدای سازنده، با بیان و همگام سازی بیشتر لب ها کند.” یوتیوب به TechCrunch تأیید کرد که در آینده، هوش مصنوعی مولد به Aloud اجازه می‌دهد تا ویژگی‌هایی مانند حفظ صدا، انتقال بهتر احساسات و بازسازی لب را راه‌اندازی کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wCL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *