اینستاگرام چقدر از داده استفاده می کند و 4 راه برای کاهش آن

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چقدر از داده استفاده می کند و 4 راه برای کاهش آن
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگر بیشتر از داده‌های تلفن همراه استفاده می‌کنید و رسانه‌های اجتماعی زمان صفحه نمایش شما را بالاتر می‌برند، مطمئناً اینستاگرام در صدر فهرست استفاده از اینترنت شما قرار خواهد گرفت. به لطف عرضه بی‌پایان حلقه‌ها و میم‌ها، اینستاگرام از مصرف داده‌های سلولی شما ابایی ندارد. اگر این موضوع باعث نگرانی شما شد، اجازه دهید به شما نشان دهیم که اینستاگرام از چه مقدار داده استفاده می کند و چند راه برای کاهش آن.

ما یک آزمایش کوچک در دنیای واقعی برای تخمین داده های تلفن همراه مورد استفاده اینستاگرام انجام دادیم. این به شما کمک می کند تا تصوری از مصرف داده داشته باشید. علاوه بر این، ما همچنین چهار راه موثر را به شما نشان خواهیم داد که با استفاده از آنها می توانید مصرف داده در اینستاگرام را کاهش دهید.

این‌ها روش‌هایی هستند که ما سال‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنیم و مطمئناً می‌توانیم آنها را تضمین کنیم. شروع کنیم.

اینستاگرام چقدر از داده استفاده می کند

همانطور که قبلاً ذکر شد، اینستاگرام در مورد استفاده از اینترنت شما خودداری نمی کند. به هر حال، چیزهای زیادی روی آن پلتفرم در حال انجام است. علاوه بر این، با توجه به این واقعیت که حلقه‌ها به عنوان فرم محتوای محبوب‌تر در اینستاگرام انتخاب شده‌اند، استفاده از داده بیشتر از همیشه است.

برای ارائه ایده ای در مورد مصرف داده های سلولی، یک آزمایش کوچک در دنیای واقعی انجام دادیم. ما تاریخچه استفاده از داده را در آیفون خود پاک کردیم و شروع به استفاده از اینستاگرام روی داده تلفن همراه کردیم. البته، برای شروع، استفاده از داده 0 مگابایت بود، اما در پایان پنج دقیقه، اینطور به نظر می رسید:

پنج دقیقه استفاده ما شامل تماشای مقدار خوبی از قرقره ها (بنابراین، تخمین حد بالایی) همراه با چند پست و یک سری داستان بود. در پایان، اینستاگرام حدود 32 مگابایت داده مصرف کرد.

اگر آن را برون یابی کنیم، تقریباً می تواند به حدود 64 مگابایت برای ده دقیقه و نزدیک به 400 مگابایت برای یک ساعت برسد. با این حال، اعداد بسته به میزان استفاده شما ممکن است متفاوت باشد، اما ما می گوییم که در صورت استفاده از اینستاگرام به مدت یک ساعت روی داده تلفن همراه، آماده باشید که حدود 500 مگابایت از داده تلفن همراه خود را از دست بدهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  16 والپیپر تلفن کریسمس رایگان

به نظر زیاد می رسد، اینطور نیست؟ بنابراین، ما همچنین می‌خواهیم راه‌هایی را برای کمک به کاهش مصرف داده در اینستاگرام اضافه کنیم. در اینجا همه چیزهایی که می توانید انجام دهید وجود دارد.

4 راه آسان برای کاهش مصرف داده در اینستاگرام

اکنون که می‌دانید اینستاگرام چقدر از داده استفاده می‌کند، در اینجا پنج روش وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید مصرف داده را برای همین کار کاهش دهید. ما روش‌هایی را هم برای آیفون و هم برای اندروید اضافه کرده‌ایم، و اگر در هر دو طرف پلتفرم هستید، تحت پوشش قرار می‌گیرید. اجازه دهید با استفاده از ویژگی ذخیره داده داخلی شروع کنیم.

1. از Instagram Data Saver استفاده کنید

اینستاگرام در منوی تنظیمات یک گزینه ذخیره داده داخلی دارد. استفاده از این مطمئناً مصرف داده تلفن همراه شما را کاهش می دهد. در اینجا نحوه فعال کردن آن در برنامه آمده است.

مرحله 1: اینستاگرام را باز کنید و روی نماد خود در نوار پایین ضربه بزنید.

گام 2: روی نماد همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Account و سپس Data Usage ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید «استفاده کمتر از داده تلفن همراه» را روشن کنید.

در مرحله بعد، می‌توانیم به ضامن داخلی دیگری به نام غیرفعال کردن آپلودهای با کیفیت بالا نگاهی بیندازیم.

2. آپلودهای با کیفیت بالا را غیرفعال کنید

اگر به طور مرتب در اینستاگرام با استفاده از داده های تلفن همراه پست ها را آپلود می کنید و نگران مصرف داده های تلفن همراه هستید، می توانید برای ذخیره بخشی از داده ها، آپلود را با بالاترین کیفیت غیرفعال کنید. در اینجا چگونه است.

مرحله 1: اینستاگرام را باز کنید و روی نماد پروفایل خود در نوار پایین ضربه بزنید.

گام 2: روی نماد همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را از منوی پاپ آپ انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Account ضربه بزنید.

مرحله 4: استفاده از داده را انتخاب کنید.

مرحله 5: اکنون، مطمئن شوید که کلید «آپلود با بالاترین کیفیت» را خاموش کنید.

در مرحله بعد، اجازه دهید نگاهی به تنظیمات دستگاه خود بیندازیم تا گزینه ذخیره داده را فعال کنیم.

3. حالت کم داده را در دستگاه خود فعال کنید

هر دو دستگاه آیفون و اندروید دارای حالت ذخیره داده داخلی هستند تا مصرف داده تلفن همراه را در بین برنامه ها کاهش دهد. بیایید ببینیم چگونه همان را فعال کنیم. با این حال، توجه داشته باشید که این تنظیمات برای همه برنامه ها اعمال می شود و نه فقط اینستاگرام.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم کارکرد مسنجر فیس بوک در iPad

حالت کم داده را در آیفون فعال کنید

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی Mobile Data ضربه بزنید.

مرحله 3: ضامن را برای حالت کم داده روشن کنید.

حالت کم داده را خاموش کنید

ذخیره داده در اندروید را فعال کنید

توجه داشته باشید: ما از یک دستگاه OnePlus برای نشان دادن دستورالعمل ها استفاده کرده ایم. با این حال، آنها برای سایر دستگاه های اندرویدی نیز مشابه خواهند بود.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی Mobile Network ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Data Usage ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید ذخیره داده را روشن کنید.

شما بروید. بدین ترتیب می توان حالت ذخیره داده را در دستگاه خود روشن کرد. در مرحله بعد، اجازه دهید نگاهی بیندازیم که چگونه استفاده از Instagram Lite می تواند کمک کند.

4. از اینستاگرام لایت در اندروید استفاده کنید

اینستاگرام ی به نام اینستاگرام لایت در فروشگاه گوگل پلی دارد. این یک نسخه ساده از برنامه اینستاگرام است و قرار است به شما کمک کند از اینستاگرام با حداقل مصرف داده استفاده کنید. با این حال، فقط در فروشگاه Google Play در دسترس است و نه در فروشگاه App اپل.

با استفاده از لینک زیر می توانید برنامه را در دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید.

این ما را به پایان تمام آنچه که باید در مورد اینستاگرام و استفاده از داده تلفن همراه به شما نشان می دادیم، می رساند. با این حال، اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول در مورد استفاده از داده های اینستاگرام

1. چرا اینستاگرام از داده های زیادی استفاده می کند؟

اینستاگرام این روزها بیشتر روی حلقه ها متمرکز شده است، بنابراین مصرف داده تلفن همراه ممکن است بیش از همیشه به نظر برسد.

2. حداکثر اندازه حلقه اینستاگرام چقدر است؟

حجم ویدیوها در اینستاگرام نمی تواند از محدودیت 3.6 گیگابایت تجاوز کند.

3. حداکثر اندازه یک استوری اینستاگرام چقدر است؟

استوری ها در اینستاگرام مجاز به تجاوز از حد مجاز 30 مگابایت نیستند. اگر مشخص شود که آنها بیش از این مقدار هستند، فشرده می شوند و منجر به استوری های تار اینستاگرام می شوند.

ذخیره داده در اینستاگرام

امیدواریم این مقاله به شما در درک میزان استفاده از داده های اینستاگرام و راه های موثر برای کاهش آن کمک کرده باشد. ما از اینکه اینستاگرام لایت در آیفون در دسترس نیست بسیار ناامید هستیم.

با این حال، هدف اصلی این برنامه تمرکز بر روی دستگاه‌های اندرویدی پایین‌رده است – اما حداقل با فرض صرفه‌جویی در داده‌های تلفن همراه، آرزو می‌کنیم که این برنامه در اپ استور نیز منتشر شود. همچنین یاد بگیرید که چگونه متن های جایگزین را به پست های اینستاگرام اضافه کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Zcu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *