دی لایت، نئوبانک LGBTQ+، برای راه اندازی طرح اشتراک برای تنظیم خانواده، پول نقد جمع آوری می کند •

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یک روز پس از اینکه لایحه ای که ازدواج همجنس گرایان در ایالات متحده را مدون می کرد، مانع کلیدی در سنا را برطرف کرد، دی لایت، بانک دیجیتالی که خود را دوستدار LGBTQIA+ معرفی می کند، دور 15 میلیون دلاری سری A را به رهبری Anthemis Group با مشارکت از CMFG Ventures، Kapor Capital، Citi Ventures و Gaingels.

راب کورتیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Daylight می‌گوید که به گفته او، از سرمایه جدید برای ساختن محصولات و خدمات مالی برای کمک به افراد عجیب و غریب استفاده خواهد شد تا بهترین زندگی خود را داشته باشند – با یک طرح اشتراک به نام Daylight Grow که برای کمک به آن طراحی شده است. خانواده های دگرباش با برنامه ریزی مالی

کورتیس در یک مصاحبه ی به گفت: «بیش از 30 میلیون آمریکایی LGBTQ+ با قدرت خرج کردن حدود 1 تریلیون دلار وجود دارد و با این حال جامعه به مجموعه محصولات و خدماتی که برای بهترین زندگی خود نیاز دارند دسترسی ندارد. “Daylight با یک ماموریت واحد ایجاد شد: ایجاد محصولات و خدمات مالی برای کمک به افراد عجیب و غریب که بهترین زندگی خود را داشته باشند.”

کورتیس در اوایل سال 2020 با بیلی سیمونز، یک زن ترنس، و پل بارنز هوگت، Daylight را راه‌اندازی کرد. قبل از شروع Daylight، کورتیس برای چندین سازمان که از سبک زندگی و اهداف LGBTQ+ حمایت می‌کردند، کار می‌کرد، از جمله Gaydar، یک سایت دوستیابی برای مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا. . او همچنین Squad Social و Helsa Helps را تأسیس کرد، استارت‌آپ‌هایی با هدف بهبود دسترسی به سلامت روان برای اعضای جامعه LGBTQ+.

Daylight بخشی از موج نئوبانک‌های اخیر است – شرکت‌های فین‌تک بانک‌مانندی که به صورت آنلاین و بدون شبکه‌های شعب فیزیکی فعالیت می‌کنند – که حول اهداف و مأموریت‌های آرمانی سازماندهی شده‌اند. هدف گرین‌وود، قاتل مایک، رپر، کمک به جوامع سیاه‌پوست و لاتینکس برای ایجاد ثروت نسلی است. اکثریت، که در همان سال با گرینوود (2020) راه اندازی شد، به دنبال ایجاد ابزار و منابع بانکی برای مهاجران است. بانکداری هدف، آرمان و یک همگی قول می دهند که هرگز اجازه ندهند سپرده ها سوخت های فسیلی را تامین کنند.

نور روز

اعتبار تصویر: نور روز

با وجود انبوه فین‌تک‌های اخلاقی، چرا یک نئوبانک برای افراد LGBTQ+ پیدا کرد؟ به گفته کرتیس، اکثر محصولات بانکی رایج با در نظر گرفتن افراد عجیب و غریب مستقر در ایالات متحده طراحی نشده اند. (بانک پراید، یک نئوبانک با نام تجاری کوئیر فوروارد مشابه، در برزیل مستقر است.) برای مثال، Daylight کارت‌های نقدی را با نام‌های انتخابی مشتریان ارائه می‌کند، که همیشه با آنچه در شناسه آنها وجود دارد یکسان نیست. این به اعضا هر بار که با یک تجارت عجیب و غریب و متحد که Daylight با آن شریک شده است، 10٪ وجه نقد ارائه می دهد. و اهداف هدایت شده ای را برای روش های تأیید جنسیت مانند جراحی بالا و زنانه سازی صورت ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شروع با معیارهای توجه •

فراتر از ویژگی‌های مدیریت پول نقد مانند حساب جاری، دستگاه‌های خودپرداز رایگان و امکان پرداخت دو روز زودتر برای اعضا، انجمن‌هایی میزبانی می‌کنند که مشتریان می‌توانند در مورد «سواد مالی عجیب و غریب»، مانند برنامه‌ریزی خانواده، در موردی که کرتیس ادعا می‌کند، سؤالاتی بپرسند. و محیط حمایتی

کورتیس با اشاره به پرونده دادگاه عالی گفت: «در دی لایت، ماموریت ما همیشه این بوده است که موانع مالی را که جلوی افراد LGBTQ+ را عقب می‌اندازد، از بین ببریم… در این دنیای پسا داب، تعهد دی لایت به حمایت از خانواده‌های دگرباش هرگز ضروری نبوده است. که ممنوعیت سقط جنین را در ایالات متحده قانونی کرد و در را به روی چالش های قانونی برابری ازدواج باز کرد.

مطمئناً، اعضای جامعه LGBTQ+ با چالش‌های مالی روبرو هستند که بسیاری از بزرگسالان غیرعادی و جنسی هرگز انجام نمی‌دهند. برخی از عواقب بیرون راندن از خانه توسط والدین ناپذیر رنج می برند. برخی دیگر خود را درگیر درمان HIV/AIDS، هورمون درمانی و روش های باروری می دانند. بیشتر افراد دگرباش به مناطق گران قیمت مترو گرایش پیدا می‌کنند، زیرا پذیرنده‌تر و مترقی‌تر هستند، و بسیاری از افراد دگرباش فاقد یک شبکه ایمنی هستند – چه به این دلیل که حمایت خانواده ندارند یا فرزندانی ندارند که بتوانند از آنها مراقبت کنند.

به این دلایل و دلایل دیگر، افراد LGBTQ+ اغلب درآمد کمتری دارند، در فقر زندگی می‌کنند و پس‌انداز بازنشستگی کمتری نسبت به همتایان cisgender خود دارند. بر اساس مطالعه سال 2019 از موسسه ویلیامز دانشکده حقوق UCLA، وضعیت افراد تراجنسیتی به ویژه وخیم است، به طوری که نرخ فقر برای جامعه ترنس در ایالات متحده به طور متوسط ​​حدود 30٪ – نزدیک به دو برابر نرخ بزرگسالان سیسجندر – است. افراد تراجنسیتی نیز دو برابر بیشتر احتمال دارد که بیکار شوند و چهار برابر بیشتر احتمال دارد که درآمد خانوار زیر 10000 دلار داشته باشند. فقر فدرال ایالات متحده در سال 2021 12880 دلار بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین لوازم جانبی Samsung Galaxy Tab S9+ که می توانید بخرید!

Daylight Grow فوق الذکر درمان همه چیز نیست، اما موانع عمده ای را هدف قرار می دهد که بسیاری از زوج های عجیب و غریب در تشکیل خانواده با آن مواجه می شوند. این بخش قابل توجهی از مشتریان Daylight است. یک نظرسنجی اخیر توسط شورای برابری خانواده نشان داد که تقریباً دو سوم هزاره های LGBTQ – 63٪ – در نظر دارند برای اولین بار پدر و مادر شوند یا خانواده خود را گسترش دهند.

نور روز

اعتبار تصویر: نور روز

هنگامی که محصول در اوایل سال 2023 عرضه می شود، سیمونز می گوید که Daylight Grow یک “طرح ایجاد خانواده” شخصی ارائه می دهد که نقاط عطف مالی، قانونی و لجستیکی متناسب با ایالت ها و نیازهای فردی را پوشش می دهد، “دربان های برنامه ریزی خانواده” برای ارائه مشاوره مالی و پشتیبانی لجستیکی، «بازار خانواده‌سازی» با شبکه‌های وکیل خانواده و توصیه‌هایی برای IVF و کلینیک‌های رحم جایگزین، و رویدادهای آموزش مالی و باروری حضوری.

سیمونز از طریق ایمیل به گفت: «تشکیل خانواده یک رویداد مهم زندگی برای افراد دگرباش است و چالش‌هایی که ما با آن‌ها روبرو هستیم به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر از چالش‌های افراد غیر LGBTQ هستند. راه‌اندازی Daylight Grow به افراد عجیب و غریب کمک می‌کند تا از طریق چالش‌های پیچیده حقوقی و مالی مرتبط با تشکیل خانواده عبور کنند، تشکیل خانواده را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و ثروت بین نسلی حیاتی را برای جامعه ما باز می‌کند.»

Daylight Grow همچنین دسترسی به وام‌های خانواده‌سازی را ارائه می‌دهد، که یک تغییر بالقوه برای مشتریان عجیب و غریبی است که با تبعیض بانک‌های سنتی برخورد کرده‌اند. بر اساس یک مطالعه در سال 2019، وام گیرندگان همجنس 73 درصد بیشتر احتمال دارد که از وام مسکن خودداری کنند یا برای وام مسکن با نرخ بهره بالاتر از متوسط ​​تایید شوند.

کرتیس گفت که Daylight قصد دارد صدها اشتراک رایگان Grow را به خانواده‌های کم درآمد و به حاشیه رانده در ایالت‌هایی که حقوق LGBTQ+ در معرض حملات قانونی قابل توجهی قرار دارند، ارائه دهد. اینکه کدام ایالت – و قیمت گذاری Grow – هنوز در حال تصمیم گیری است.

دی لایت تا به امروز 20 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. کورتیس به سوالات مربوط به درآمد و برنامه های استخدام پاسخ نمی دهد و ترجیح می دهد حداقل در حال حاضر تمرکز خود را بر ماموریت اصلی شرکت حفظ کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Fqfhcc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *