آیا آمازون می تواند لطفاً به برندها و محصولاتی که دوست داریم رحم کند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم آیا می تواند لطفاً به برندها و محصولاتی که دوست داریم رحم کند؟
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

DPreview ممکن است درسی در مورد نحوه فروش شرکت شما باشد

نقد و بررسی عکاسی دیجیتال (به عنوان DPreview شناخته می شود) به عنوان یکی از بهترین سایت های بررسی و خبری در نظر گرفته شد که توسط یک جامعه قوی تقویت شده است. در آغاز اینترنت، در سال 1998 تاسیس شد و در سال 2007، آمازون آن را خریداری کرد.

کارکنان به آرامی با پیمانکاران و مشاغل آزاد در طول سال ها جایگزین شدند تا اینکه آمازون در ماه مارس آن را کشت. واکنش شدید بود و شرکت قول داد که سایت را در حالت “بایگانی” قرار دهد تا مردم همچنان بتوانند آن را بخوانند، حتی اگر محتوای جدیدی اضافه نشود.

پس از اینکه آمازون با صدای بلند اعلام کرد که قصد دارد سایت را تعطیل کند، به نظر می‌رسید که این شانس همچنان وجود دارد که بتواند زنده بماند. منابع به من می گویند که تعدادی از نهادها با آمازون تماس گرفتند تا ببینند آیا می توانند آن را بخرند یا خیر. سهام خصوصی فرصت هایی را دیدند اما با آن مخالفت کردند.

من با تعدادی از افرادی که در طول سال‌ها در DPReview کار کرده‌اند صحبت کرده‌ام، همه آنها نگران بودند که به دلیل تعهدات قراردادی مختلف به آمازون چه چیزی می‌توانند بگویند یا نمی‌توانستند بگویند.

اما چیزی که آنها به من گفتند این بود که کارکنان سایت در جریان اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نبودند. و زمانی که آمازون DPReview را روی یخ قرار داد، چندین منبع به من گفتند که آمازون قصد دارد سایت را به طور کامل تعطیل کند. به عبارت دیگر، علاقه ای به فروش DPReview نداشت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جستجوی گوگل یافتن اطلاعات مرتبط در مورد ورزش زنان را آسان تر می کند

سپس، همین ماه گذشته، یک مورد دیگر در مورد چهره انجام داد و سایت را به Gear Patrol فروخت. اریک یانگ موسس و مدیر عامل Gear Patrol به من گفت: “این یک معامله سهام نبود، اما من نمی توانم چیزی فراتر از آن را به اشتراک بگذارم.” ما هیچ سرمایه خطرپذیری جذب نکردیم، فقط مقداری بدهی. ما احساس می کنیم که به ما امکان می دهد به انتخاب مستقل سرمقاله ادامه دهیم. ده نفر از DPReview در حال آمدن هستند.”

حماسه DPReview باعث شد من متعجب شوم که چرا این شرکت ها در وهله اول تصمیم گرفتند به آمازون بفروشند.

فراتر از DPReview است

DPReview تنها برندی نیست که این اتفاق برایش افتاده است: آمازون در سال 1999 Back to Basics Toys را خریداری کرد. چهار سال بعد، به ناشر کتاب و مجله کودکان Scholastic فروخته شد.

اما سابقه طولانی در خریدهای موفق نیز دارد: به عنوان مثال، AbeBooks کانادا، Bookpages بریتانیا و Telebook آلمان، همه در تجارت کتاب آمازون قرار گرفتند.

سایر خریدها استراتژیک تر بودند. LoveFilm در Video قرار گرفت و پردازنده‌های پرداخت آنلاین Accept.com و Tapzo در خدمات مالی آمازون قرار گرفتند و جنبه‌هایی از آن به Amazon Pay تبدیل شد. CustomFlix و BookSurge به CreateSpace، تجارت چاپ بر اساس تقاضای آمازون تبدیل شدند. Audible، Zappos، Whole Foods، Ring، MGM، iRobot، Shopbop و Twitch همه باید برندها و حضور اصلی خود را حفظ کنند. PillPack تبدیل به داروخانه آمازون شد و چه کسی می داند که استراتژی بلندمدت برای خرید 4 میلیارد دلاری آمازون از One Medical چیست.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سمعک Evolv AI استارکی برنده جوایز نوآوری CES 2023 شد

آمازون در حال حاضر بی سر و صدا تعداد زیادی از برندها، از جمله Brilliance Audio را که در سال 2007 خریداری کرد و در سال 2018 تعطیل کرد، بسته است. Crib of the North یک شرکت ابزار سرمقاله معروف بود که توسط آمازون در سال 1999 خریداری شد، قبل از اینکه بی سر و صدا ناپدید شود. به عنوان یک برند مستقل و بعداً پس از منقضی شدن قرارداد عدم رقابت مجدداً به عنوان Acme Tools ظاهر شد.

لیست بسیار طولانی از املاک بسیار محبوبی وجود دارد که آمازون مالک آنهاست و اخیراً سرمایه گذاری معناداری در آن انجام نداده است. به عنوان مثال، ارزش این را دارد که به Goodreads و IMDb توجه کنید.

هزاران برند وجود دارند که برای آمازون مناسب هستند، و به خصوص مارک هایی که خدمات وب آمازون خریداری می کنند. با این حال، برای برندهای سرمقاله، مانند DPreview، به نظر می رسد که آمازون نظر خود را تغییر داده است. شاید تغییر دیدگاه شرکت فرصت هایی را در آینده به وجود آورد. فقط امیدوارم برندهایی را که ما بیشتر دوست داریم آتش نزند.

برای استارت‌آپ‌ها، فکر می‌کنم درس اینجا این است که در نظر بگیرید به چه کسی می‌فروشید، تا ببینید آیا همسویی بلندمدت بین شما و خریدار وجود دارد یا خیر. اگر پاسخ منفی است، شاید ارزش آن را داشته باشد که از علائم دلار گذشته و به ماموریت اصلی شرکت خود بازگردید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PaRKLY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *