آیا بازار شاهدانه اروپا می تواند از اشتباهات ایالات متحده جلوگیری کند؟ سرمایه گذاران به صدا در می آیند

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم آیا بازار شاهدانه اروپا می تواند از اشتباهات ایالات متحده جلوگیری کند؟ سرمایه گذاران به صدا در می آیند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

وقتی که می آید به بازار شاهدانه اروپا، بزرگترین خبر امسال این است که چه اتفاقی نیفتاده است. برخلاف آنچه بسیاری از مردم انتظار داشتند، آلمان در راه قانونی کردن استفاده تفریحی ماری جوانا نیست. در عوض، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا پس از برقراری ارتباط با قانونگذاران، برنامه های اصلاح قانون خود را کاهش داد.

آیا تصمیم آلمان و سابقه ای که به وجود آورده است خبر بدی برای VCهایی است که در استارتاپ های حشیش در اروپا سرمایه گذاری می کنند؟ نه لزوما، و حتی می تواند برای برخی خبر خوبی باشد. به گفته اولیور لمب، یکی از بنیانگذاران Óskare Capital، “تحریر آلمان برای کاهش سرعت قانونی سازی حشیش تفریحی برای بازار پزشکی و دارویی مثبت است.”

او گفت: «این آزمایش ترکیبی تفریحی-پزشکی قبلاً در آمریکای شمالی انجام شده است و درس‌های دردناکی آموخته شده است که نادیده گرفتن آن بی‌احتیاطی است.

بره، مانند سایر سرمایه گذاران، نسبت به اشتباهاتی که در ایالات متحده مرتکب شده اند، محتاط است: “خط مبهم بین بخش های پزشکی و تفریحی بدون شک به ضرر توسعه هدفمند دارو بوده است.”

استفاده از درس هایی از مسیرهایی که دیگران پیش روی شما گذاشته اند بسیار مهم است. مت هاوکینز، موسس و شریک مدیریت Entourage Effect Capital، گفت: در نیویورک، ما شاهد شکست در انجام این کار بوده‌ایم، تنها تعداد معدودی از داروخانه‌ها در کنار اجرای ضعیف قانون، که منجر به یک بازار غیرقانونی آشکار و پررونق شد.

با این حال، برخی از صندوق ها نگران هستند که کل بازار قابل آدرس دهی حشیش قانونی در این قاره محدود است و تحت تأثیر تصمیم آلمان قرار گرفته است. هاوکینز گفت: «کاهش از سوی آلمان ما را نسبت به استقرار سرمایه در اروپا مرددتر کرده است. روند آلمان نشان داده است که کل قاره برای ایجاد یک بازار تجاری برای استفاده بزرگسالان در سال های آینده و داشتن یک TAM محدود با مشکل مواجه خواهد شد.

به طور مشابه، مانند سایر مشاغل خصوصی که به دنبال افزایش سرمایه خطرپذیر هستند، استارت آپ های حشیش نیز از قیمت گذاری مجدد جهانی که سرمایه گذاران برای آن تلاش می کنند مصون نیستند. Emily Paxhia، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت سرمایه گذاری Poseidon، گفت: «شرکت های اروپایی شاهدانه هنوز بیش از حد ارزش گذاری شده اند.

برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های مرتبط با حشیش که امیدوارند با این رکود مقابله کنند، این توصیه با آنچه در حال حاضر به همه کارآفرینان گفته می‌شود تفاوت چندانی ندارد: زنده ماندن و پیشرفت. پاشیا گفت که این شعار پوزیدون است.

در ادامه بخوانید تا بدانید که این سرمایه گذاران فرصت بعدی را کجا می بینند، پس از تصمیم آلمان چگونه قصد دارند با بازار مقابله کنند و چگونه آنها را به بهترین نحو عرضه کنند.

صحبت کردیم با:


الیور لمب، یکی از بنیانگذاران Óskare Capital

آیا حشیش امسال در اروپا از نظر قانونی بیشتر از زمان ما قابل دسترسی است نظرسنجی قبلی ما را انجام دادیم سال گذشته؟ آیا تغییرات نظارتی کلیدی در وجود داشته است؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تأثیر نوآوران فناوری سلامت بریتانیا در تنسی را کشف کنید | ABHI US Accelerator 2023"

در بعد پزشکی، درمان های کانابینوئیدی و درمان های غیر کانابینوئیدی (یعنی درمانی که سیستم اندوکانابینوئید را تعدیل می کنند اما این کار را بدون کانابینوئید انجام می دهند) به طور قابل توجهی در دسترس هستند.

عوامل زیادی وجود دارد که این تغییر را توضیح می دهد، از جمله آنها [being] افزایش بادهای دنباله دار و کاهش بادهای مخالف. امروزه ما داده‌های بالینی با کیفیت بالاتری داریم که اثربخشی این داروها را برای شرایط مختلف نشان می‌دهد، همراه با افزایش تیم‌های واجد شرایطی که این داروها را به بازار عرضه می‌کنند.

در مورد بادهای دمی، مشکلات در دسترسی بیمار مدت‌هاست که مانع از تجویز داروهایی شده است که سیستم اندوکانابینوئید را هدف قرار می‌دهند (سیستم تنظیم‌کننده پستانداران که به کانابینوئیدها و مولکول‌های شبه کانابینوئید، مشابه سیستم عصبی مرکزی واکنش نشان می‌دهد).

با این حال، ما از دیدن تعدادی از فناوری‌ها و پلتفرم‌هایی که پزشکان متخصص را با بیماران نیازمند به این داروها پیوند می‌دهند، هیجان‌زده هستیم. یکی از این نمونه ها Leva است که کلینیک دیجیتالش در حال مقابله با بازار درد مزمن بسیار ضعیف در بریتانیا است.

علاوه بر این، پذیرش فزاینده ای در جوامع پزشکی از مناسب بودن داروهای تعدیل کننده ECS برای پاتولوژی های خاص وجود دارد. در کنفرانسی در برلین این ماه، یکی از بنیانگذاران با خوشحالی گفت که جلسه اخیر پزشکان عمومی دو ساعت را به صحبت در مورد کانابینوئیدهای پزشکی اختصاص داده است. این یک شاخص واضح از درک و پذیرش فزاینده این داروها توسط پزشکان در سراسر اروپا است.

جدای از طرح های کم رنگ برای قانونی کردن استفاده تفریحیآلمان در سال 2022 رکورد واردات ماری جوانا را برای استفاده پزشکی و علمی وارد کرد. واردات کند می شود?

اگرچه تصمیم آلمان بدون شک در شرکت‌هایی که بر خلاف جهت‌گیری قوانین شرط‌بندی می‌کردند محبوبیت نداشت، این فشار برای کاهش سرعت قانونی شدن حشیش تفریحی برای بازار پزشکی و دارویی مثبت است.

آزمایش ترکیبی تفریحی-پزشکی قبلاً در آمریکای شمالی انجام شده است، و درس های دردناکی آموخته شده است که نادیده گرفتن آنها بی پروا است. به طور خاص، قانونی کردن حشیش تفریحی همراه با استفاده پزشکی در آمریکای شمالی می‌تواند انگیزه‌های محققان را برای توسعه درمان‌های هدفمند برای آسیب‌شناسی خاص، با توجه به سیل گل شاهدانه که از طریق داروخانه‌ها توزیع می‌شود، کاهش دهد. این اتفاق علی‌رغم ترجیح اکثر پزشکان برای تجویز درمان هدفمند و مجاز که نیازی به سیگار کشیدن ندارد، رخ داد.

رویکرد آمریکای شمالی همچنین خطوط بین بازارهای تفریحی و پزشکی را محو کرد و این تصور را تقویت کرد که کاربران چنین درمان‌هایی صرفاً لذت را در اولویت قرار می‌دهند و در عین حال ادعای نیاز واقعی خود را دارند.

این تصور غلط نه تنها برای بیمارانی که به دنبال درمان های اثبات شده هستند، معکوس است، [but] همچنین توجه را از این واقعیت که داروهای تعدیل‌کننده ECS می‌توانند در مقایسه با داروهای سنتی مانند مواد افیونی نه‌تنها ‌های عوارض جانبی بسیار بهتری ارائه دهند، بلکه می‌توانند برای شرایطی که در حال حاضر قابل درمان نیستند نیز درمان کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 نکته مهم برای تقویت حریم خصوصی و امنیت اکانت تلگرام

جمهوری چک ممکن است قبل از آلمان استفاده تفریحی حشیش را قانونی کند، اما بازار کوچکتری است. آیا آنقدر بزرگ است که بتوان سوزن را حرکت داد و فهمید اتحادیه اروپا چه چیزی را تحمل می کند؟

پیتر لینچ زمانی اشاره کرد که اگر 13 دقیقه در سال را صرف اقتصاد کنید، 10 دقیقه را هدر داده اید. می توان گفت سیاست هم همین طور است. تأثیرات بر مقررات بین‌المللی گسترده و متنوع است، و حتی اگر ایده خوبی از نتیجه داشته باشید، زمان‌بندی برای پیش‌بینی به همان اندازه پیچیده است.

بنابراین، به عنوان یک قاعده، ما روی مقررات شرط بندی نمی کنیم. در عوض، ما روی آنچه می دانیم سرمایه گذاری می کنیم: تیم های قوی، علم نوآورانه و فرصت های بازار استفاده نشده. ما سرمایه گذاری های خود را با این فرض انتخاب می کنیم که چشم انداز نظارتی مانند امروز ثابت است. به این ترتیب، اگر چیزی تغییر نکند، می دانیم که آنها بدون توجه به موفقیت می توانند موفق شوند، و زمانی که کارها همچنان باز هستند، می توانند در موقعیتی قرار گیرند که سود بیشتری ببرند.

پیش‌بینی‌ای که من در انجام آن مطمئن هستم این است که دولت‌ها و جوامع پزشکی به درک فواید این داروها ادامه خواهند داد.

رویکرد شما برای سرمایه گذاری در بخش شاهدانه در 12 ماه گذشته چگونه تغییر کرده است؟ انتظارات شما برای 12 ماه آینده چیست؟ آیا تجمیع در کارت ها در آن دوره است؟

با توجه به پایان نامه ما، به هیچ وجه. ما با تمرکز بر اروپا شروع کردیم و به این کار ادامه می دهیم. به همین ترتیب، ما این صندوق را راه اندازی کردیم تا سرمایه گذاری های علوم زیستی و فناوری عمیق در این بخش را هدف قرار دهیم، و این بدون تغییر باقی می ماند، عمدتاً به این دلیل که مجموعه ما عملکرد بسیار خوبی دارد.

همچنین خوشحال کننده است که می بینیم تعدادی از صندوق های ایالات متحده اکنون به اروپا برای موج بعدی رشد در این بخش چشم دوخته اند. این یک دارایی است، زیرا ما دوست داریم دور همدیگر را گرد هم آوریم و داشتن سهامداران در سراسر حوض اغلب در هنگام گسترش بین قاره ای مفید است.

در اینجا پیش‌بینی‌های ما برای امسال است، و پیش‌بینی‌هایی که برای سال 2022 انجام دادیم، اینجا هستند.

ما خوشحالیم که بگوییم بیشتر پیش‌بینی‌های گذشته ما محقق شده است و پیش‌بینی‌های امسال نیز در مسیر انجام همین کار هستند.

در حال حاضر چه توصیه‌ای به شرکت‌های پرتفولیوی مرتبط با حشیش از نظر حفظ یا گسترش باند خود می‌دهید؟

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Nhcvln
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *