استارت‌آپ‌های SaaS در مراحل اولیه با یا بدون دلار VC رشد می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت‌آپ‌های SaaS در مراحل اولیه با یا بدون دلار VC رشد می‌کنند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

نقش سرمایه گذاری سرمایه برای کمک به استارت‌آپ‌ها برای دستیابی به رشد و مقیاس فراتر از آن چیزی است که به تنهایی می‌توانند. اما آیا این همیشه از بین می رود؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که برای برخی از شرکت های در مراحل اولیه، واقعاً تفاوتی ایجاد نمی کند.

گزارش جدیدی از وام‌دهنده استارت‌آپ Capchase نشان داد که استارت‌آپ‌های SaaS با بین ۱ تا ۱۵ میلیون دلار ARR، بدون توجه به افزایش سرمایه‌گذاری خطرپذیر، به‌طور میانگین سطوح رشد تقریباً یکسانی در سال گذشته داشته‌اند. این گزارش به بررسی وضعیت مالی 900 مشتری استارت‌آپ در مراحل اولیه Capchase می‌پردازد که در ایالات متحده و اروپا واقع شده‌اند و 49 درصد بوت استرپ، 51 درصد با پشتوانه VC تقسیم شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که استارت‌آپ‌های SaaS با پشتوانه ریسک‌پذیری از ژوئن 2022 تا پایان می 2023 در مقایسه با شرکت‌های بوت استرپ که رشد 44 درصدی را در همان زمان تجربه کرده‌اند، 42.8 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند. مطمئناً اعداد نزدیک هستند، اما با توجه به اینکه استارت‌آپ‌های سرمایه‌گذاری شده سرمایه خارجی را جذب کردند، می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که آن‌ها برای دستیابی به نرخ رشدی که عملاً همان نرخ رشد همتایانشان است، بیشتر هزینه کرده‌اند.

میگل فرناندز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Capchase، گفت که در ابتدا از دیدن این که چقدر این اعداد برای استارت آپ های دارای پشتوانه سرمایه گذاری و شرکت های بوت استرپ مشابه است، شگفت زده شد، اما زمانی که با برخی از بنیانگذاران بوت استرپ صحبت کرد، این موضوع منطقی تر شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YDgcUW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *